نسخه ایرانی بازی Traitors Aboard
یک بازی نقش مخفی و استنتاجی
شورشی ها در بین شما مخفی شده اند...
آیا شما میتوانید دست آن ها را رو کنید؟
تعداد بازیکنان: 3 تا 8 نفر
زمان بازی: حدود 20 الی 30 دقیقه
مناسب برای بازیکنان بالای 14 سال
کیفیت خوب ساخت و محصول گروه گنجفه
بازی ایرانی خائنین میان ما Traitors Aboard
یک بازی نقش مخفی دورهمی است که شما در آن به عنوان یک دزد دریایی یا یک شورشی قرار میگیرید.
برای برنده شدن...
صندوقچه را پر کنید تا یا به ارزشش اضافه کنید و یا از ارزش اون کم کنید.
یا
نقش بازیکنان را شناسایی کنید و سپس بازیکنان تیم مقابل را با استفاده از تخته به دریا پرت کنید.
با بهره بردن از استراتژی از وسیله های داخل کشتی استفاده کنید تا تیمتون رو به سمت پیروزی هدایت کنید!
همکاری کنید
تا بتونید با پر کردن صندوقچه اون رو به ارزش مورد نیازش برسونید یا شورشیان رو از کشتی به درون آب پرتاب کنید.
بلوف بزنید
تا در روند جمعآوری غنایم دزدان دریایی خرابکاری کنید یا با بیرون انداختن اون ها از کشتی، عرشه رو به آشوب بکشید.
محتویات
8 کارت نقش
6 کارت دزد دریایی
2 کارت شورشی
42 کارت غنیمت
20 کارت "1+"
12 کارت "2-"
10 کارت "0"
34 کارت عملیات
22 کارت تخته
3 کارت رهایی از وسایل
3 کارت جیبت رو خالی کن
3 کارت دوربین
3 کارت صید خارقالعاده
مروری بر هدف بازی
امروز روز تسویه حساب عه!
شورشیان، یک گروه از دزدان دریایی یاغی، تلاش میکنند تا با حیله گری صندوقچه ای را که قرار است از غنایم جنگی توسط خدمه پر شود را خالی کنند تا از به اشتراک گذاشتن غنایم جلوگیری کنند. دزدان دریایی تلاش میکنند تا با پر کردن صندوقچه به سهم خودشان دست پیدا کنند، اما از آن طرف شورشیان تمام تلاششان را میکنند تا این مقدار غنیمت جمع شده در صندوق را کاهش دهند و آشوب را به روی عرشه بیاورند: شورش نزدیک است...!
در ابتدای بازی، شما به طور مخفیانه متوجه میشوید که یک دزد دریایی هستید یا یک شورشی هستید. در طول نوبت هایتان یا تلاش میکنید تا در پر کردن صندوقچه غنایم سهمی داشته باشید و یا تلاش میکنید تا در مسیر تلاش های خدمه کشتی خرابکاری کنید.
دزدان دریایی زمانی برنده میشوند که بتونند صندوقچه را به اندازه کافی پر کنند و یا با موفقیت همهی شورشیان را از کشتی به دریا پرت کنند. شورشیان زمانی برنده میشوند که جلوی پر کردن به اندازهی صندوق توسط دزدان دریایی را بگیرند و یا تعداد مورد نظری از دزدان دریایی را از کشتی به دریا پرت کنند.
چیدمان
بازیکنان یا در نقش یک دزد دریایی که تلاش میکند به اندازه کافی صندوق را پر کند، قرار میگیرند و یا در نقش یک شورشی که تلاش میکند تا از جمع آوری غنایم جلوگیری کند، نقش ایفا میکنند.
بنابر تعداد بازیکنان حاضر در بازی و طبق جدول زیر، از میان کارت های نقش و کارت های تخته، تعداد مربوطه و مورد نیاز را جدا کنید و مابقیشان را به جعبه برگردانید.
تعداد بازیکنان
کارت های نقش را بُر بزنید و به هر بازیکن یک کارت "به پشت" بدهید. سپس هر بازیکن به صورت مخفیانه متوجه میشود که قرار است چه نقشی را ایفا کند و باید آن را از بقیه مخفی نگه دارد.
کارت های غنیمت و کارت های عملیات را با یکدیگر بُر زده و به هر بازیکن 3 کارت بدهید و بقیهی کارت ها را در یک دسته و در وسط میز بازی قرار دهید. سپس در نهایت در کنار این دسته کارت 2 مکان را برای دو دسته کارت دیگر در نظر بگیرید. یکی را به عنوان صندوقچه و برای کارت هایی که به پشت و درون صندوقچه قرار میگیرند و دیگری به عنوان دستهی کارت های سوخته.
شما هم اکنون برای شروع بازی آماده اید.
روند بازی
پرحرف ترین بازیکن به عنوان نفر اول بازی را شروع میکند. بازیکنان در نوبتشان باید یکی از دو اقدامی که در ادامه گفته میشود را انجام دهند: یک کارت غنیمت بگذارند یا یک کارت عملیات بازی کنند.
.یک کارت غنیمت را، به پشت، بر روی دستهی کارت صندوقچه قرار دهید و ارزش آن را بلند اعلام کنید.(توجه: حق ندارید که یک کارت اقدام را در صندوقچه قرار دهید.) بازیکنان میتوانند برای دفاع از هویت مخفیشان راجب ارزش کارتی که درون صندوق بازی میکنند دروغ بگویند. 3 نوع کارت غنیمت در بازی وجود دارد:
کارت "1+" : ارزش کلی صندوق را یک عدد بالا میبرد.
کارت "0" : ارزش کلی صندوق را تغییر نمیدهد.
کارت "2-" : ارزش کلی صندوق را 2 عدد پایین میاورد.
یک کارت عملیات را با رو کردن و نشان دادنش به دیگر بازیکنان بازی کنید و تاثیرش را انجام دهید. بعد از اینکه تاثیر کارت را اعمال کردید، آن را به پشت در دستهی کارت های سوخته بگذارید. 5 نوع کارت اقدام وجود دارند:
کارت تخته : بازیکن کارت تخته را جلوی یکی از دیگر بازیکنان به انتخاب خودش قرار میدهد( نمیتواند این کارت را جلوی خودش بگذارد). وقتی که جلوی یک بازیکن 3 کارت تخته جمع شود، آن بازیکن از کشتی به دریا پرت میشود و از بازی حذف میگردد. آن بازیکن کارت نقشاش را رو میکند و باید هر 3 کارت تختهی جلویش را به همراه تمامی کارت های دستش به پشت در دسته کارت های سوخته قرار دهد. این بازیکن بعد از حذف از بازی بدون اینکه کارت های دست دیگران و صندوقچه را ببیند، میتواند با مشارکت کردن در صحبت ها و تصمیم های گروهی به تیمش در جهت پیروز شدن در جریان بازی کمک کند و صحبت کند.
کارت رهایی از وسایل : بازیکن 2 کارت از روی دسته کارتهای بازی برمیدارد و بدون اینکه نگاهشان کند آن ها را در دستهکارتهای سوخته میگذارد.
کارت دوربین : بازیکن 3 کارت رویی عه صندوقچه را برمیدارد( اگر در دسته کارت کمتر از 3 کارت بود همهی کارت ها را برمیدارد) و آن ها را بُر میزند و بدون اینکه به بازیکن دیگری نشانشان بدهد آن ها را میبیند و سپس هر 3 را به پشت و به هر ترتیبی که دوست دارد بر روی دسته کارت صندوقچه قرار میدهد.
کارت صید خارقالعاده : بازیکن از دستهی کارت ها 3 کارت برمیدارد و بدون اینکه به دیگران نشان بدهد در دستسش می گذارد و سپس 2 کارت را به انتخاب خودش و از بین کارت های دستش برمیدارد و به پشت و ترتیبی که دوست دارد بر روی دستهی کارت ها قرار میدهد.
کارت جیبت رو خالی کن : بازیکن یکی از دیگر بازیکنان را انتخاب میکند ( نمیتواند خودش را انتخاب کند) تا درجا آن بازیکن تمام کارت های دستش را به پشت بسوزاند و در دستهی کارت های سوخته قرار بدهد و سپس 3 کارت جدید بکشد.
در نهایت، بازیکن یک کارت جدید برمیدارد ( مگر اینکه کارت صید خارقالعاده را بازی کرده باشد) تا همیشه هر بازیکن 3 تا کارت در دستش داشته باشد. نوبت بازیکن اکنون تمام میشود و نوبت نفر بعدی (نفر سمت چپی) آغاز میشود.
پایان بازی
بازی به محض اینکه یکی از اتفاقات زیر بیوفتد تمام میشود:
1
در ابتدای نوبت یک دزد دریایی، او اعلام کند که به نظرش صندوقچه به ارزش مورد نیاز خودش رسیده است و کارت نقشاش را رو کند. او سپس کارت های درون صندوقچه را رو میکند و با جمع کردن اعداد ارزشش را محاسبه میکند. (توجه: یک شورشی هیچگاه نمیتواند این اقدام را انجام دهد)
. اگر صندوقچه دقیقا به اندازه ارزش مورد نظر و یا بالاتر از آن رسیده بود، دزدان دریایی برنده میشوند.
. اگر صندوقچه به ارزش مورد نظر نرسیده بود، شورشیان برنده میشوند.
2
تمام شورشیان از کشتی به دریا پرت شوند. دزدان دریایی برنده میشوند.
3
دیگر تعداد شورشیان کمتر از دزدان دریایی نباشد: به این معنی که تعداد دزدان دریایی و شورشیان حاضر در کشتی مساوی باشد. شورشیان برنده میشوند.
4
دیگر کارتی در دستهی کارت برای برداشتن باقی نمانده باشد. شورشیان برنده میشوند.
سه نکتهی مهم
در طول جریان بازی مطمئن شوید که مدام با یکدیگر صحبت میکنید و از یکدیگر چه به راست و چه به دروغ اطلاعات میگیرید. تا بتوانید آن ها را از سعی و تلاشتان مطمئن سازید و یا در موقعیت مناسب به آن ها خیانت کنید.
کارت های عملیات به شما این اجازه را میدهند تا با استفاده ازشون جریان بازی رو تغییر بدید، اما بعضی جاها هم میتونند مثل یک شمیر دولبه عمل کنند. حواستون باشه که هوشمندانه ازشون استفاده کنید.
سعی کنید تا همیشه به اینکه دیگران چی میگن و بعدش چیکار میکنن توجه کنید: تعارض همیشه به آسونی پیش میاد...