بازی ایرانی شمشیر سامورایی (Samurai Sword)

بازی ایرانی شمشیر سامورایی (Samurai Sword)

از میان گُل‌ها، شکوفه‌ی گیلاس؛ از میان مردان، سامورایی! 

نسخه ایرانی بازی خارجی Samurai Sword
به همراه اکسپنشن آفتاب تابان Rising Sun
نسخه ای ویژه از بازی bang با تِم ژاپنی و شمشیر و سامورایی!
نسخه تولید سرزمین ذهن زیبا تحت لایسنس کمپانی dv giochi ایتالیا
کیفیت بالای ساخت
تعداد بازیکنان: 3 تا 8 نفر
زمان بازی: حدود 30-60 دقیقه
مناسب برای بازیکنان بالای 8 سال

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

327,250 تومان

385,000 تومان

-15%

این محصول در انبار موجود نیست

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی کارتی و نقش مخفی شمشیر سامورایی Samurai Sword

نسخه ای ویژه از بازی bang با تِم ژاپنی و شمشیر و سامورایی!

در سرزمین "آفتاب تابان"، سامورایی‌های وفادار، تا پای جان، از شوگان -که خدایگان و فرمانده ایشان است- حمایت می‌کنند. نینجاهای اسرارآمیز، در اندیشه‌ی ضربه زدن به امپراتوری‌اَند! شمشیر "کاتانا" در آوردگاه، آتش به پا می‌کند و رونینِ تنها، برای کین‌خواهی آماده می‌شود. آیا می‌توانید بی آن‌که به "آیین سلحشوری" پُشت کنید، نقاب از چهره‌ی دشمنان خود بردارید؟


از ابتدای صبح روی پله چوبی خانه اش نشسته است و با گرد و سنگ مخصوصی که در دست دارد شمشیرش را تیز می کند. شمشیر کاتانا تمام زندگی یک سامورایی است. او هر باری که سنگ را بر پیکره براق کاتانا می کشد با دست دیگرش خیلی نرم زیر شمشیر را جلوی چشمانش می گیرد و با دقتی وصف نشدنی نگاهش می کند. آن ها در هم ذوب شده اند. با هم صحبت می کنند، می خوابند، راه می روند و حتی خشمگین می شوند. امروز روز خشم سامورایی است. اینک نوبت به هنر نمایی  کاتانا، شمشیر سامورایی رسیده است.
بازی کارتی شمشیر سامورایی بر پایه مکانیزم های بازی Bang! و با تم ژاپن فئودالی طراحی شده است. ویژگی های اصلی بازی شمشیر سامورایی همانند Bang! است. اما پویایی و روال آن در مقایسه با Bang! بیشتر و بهتر می باشد. سیستم امتیاز دهی در شمشیر سامورایی از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار بوده و بر پایه افتخارات کسب شده آن بازیکن است. بر خلاف بازی Bang! نفرات از دور بازی حذف نمی شوند و تا پایان در بازی خواهند بود. همچنین سلاح ها و حملات در یک کارت در کنار هم طراحی شده ند.
بازی شمشیر سامورایی samurai sword یه بازی خانوادگی و کارتی هست که البته در دسته بازیهای پارتی یا گروهی هم میشه قرارش داد.
تعداد بازیکنان برای بازی 3 الی 7 نفر هست و حدود 30 الی 50 دقیقه زمان میبره.

اجزاء بازی
110 کارت:
7 کارت نقش (1 شوگان، 2 سامورایی، 3 نینجا و 1 رونین)
12 کارت شخصیت
90 کارت بازی:
32 کارت اسلحه (کارت‌های دور-قرمز)
15 کارت ویژگی (کارت‌های دور-آبی)
43 کارت عملیات (کارت‌های دور-زرد)
(در گوشه‌ی پایین سمت راست هر کارت، نشانه‌ای دیده می‌شود؛ این نشانه‌ها فقط در هنگام بازی با "توسعه‌دهنده‌ها" معنا پیدا می‌کنند.)
1 کارت راهنمای امتیازشماری
30 نشان شرافت
36 نشان استقامت
کتابچه‌ی راهنمای بازی

هدف بازی
بازیکنان، مخفیانه، به 3 تیم تقسیم می‌شوند:
- تیم شوگان / سامورایی (یا سامورایی‌ها، بسته به تعداد بازیکنان)؛
- تیم نینجاها (شامل 2 یا 3 نفر، بسته به تعداد بازیکنان)؛
- تیم رونین (که فقط و فقط برای خودش می‌جنگد).
هدف هر تیم، جمع‌آوری بیش‌ترین نشان شرافت یا نگه داشتنِ یکی از اعضایش در بازی به‌عنوان "آخرین فردِ باقی‌مانده در بازی" است!

آماده‌سازی
نکته: قوانینی که خواهید خواند، مربوط به بازی‌های 4 تا 7-نفره هستند؛ قوانین ویژه‌ی بازی 3-نفره را می‌توانید در انتهای کتابچه‌ی راهنما بخوانید.
به نسبت تعداد بازیکنان، کارت نقش بردارید:
در بازی 4-نفره: 1 شوگان، 1 سامورایی و 2 نینجا
(یکی از کارت‌های نینجا را -بدون آن‌که به آن نگاه کنید- به جعبه‌ی بازی برگردانید.)
در بازی 5-نفره: 1 شوگان، 1 سامورایی، 1 رونین و 2 نینجا
(یکی از کارت‌های نینجا را -بدون آن‌که به آن نگاه کنید- به جعبه‌ی بازی برگردانید.)
در بازی 6-نفره: 1 شوگان، 1 سامورایی، 1 رونین و 3 نینجا
در بازی 7-نفره: 1 شوگان، 2 سامورایی، 1 رونین و 3 نینجا

1) کارت‌های نقش را بُر زده و به هر بازیکن، یک کارت بدهید؛ هیچ بازیکنی نباید کارت بازیکن دیگری را ببیند! تنها "شوگان" است که کارت خود را رو کرده و پیشِ روی خود می‌گذارد. بقیه‌ی بازیکنان باید نقش خود را مخفی نگه دارند.

2) کارت‌های شخصیت را بُر زده و به هر بازیکن، یک کارت بدهید؛ همه‌ی بازیکنان باید کارت‌های بازیکنان دیگر را دیده و با شخصیت‌های یکدیگر آشنا شوند! بنابراین نام شخصیت خود و قابلیت ویژه‌اَش را با صدای بلند اعلام کنید.
هر بازیکن، به تعدادی که کارت شخصیت‌اَش نشان می‌دهد، نشان استقامت دریافت کرده و نشان‌ها را روی کارت شخصیت‌اَش می‌گذارد. بقیه‌ی نشان‌های استقامت را در وسط محوطه‌ی بازی، در دسترس نگه دارید.
کارت‌های نقش و کارت‌های شخصیت اضافی را به جعبه‌ی بازی برگردانید!

3) شوگان 5 نشان شرافت دریافت می‌کند. بقیه‌ی بازیکنان هر کدام 4 نشان شرافت دریافت می‌کنند (البته در بازی‌های 4 و 5-نفره، 3 نشان). نشان‌های شرافت خود را روی کارت نقش‌تان بگذارید.
نشان‌های شرافت اضافی را به جعبه‌ی بازی برگردانید!
4) کارت‌های بازی را بُر زده و در جهت ساعت‌گرد، به هر بازیکن -به شرح زیر- تعدادی کارت بدهید:
شوگان: 4 کارت
بازیکن دوّم و بازیکن سوّم: هر کدام 5 کارت
بازیکن چهارم و بازیکن پنجم (بازی‌های 4 و 5-نفره): هر کدام 6 کارت
بازیکن ششم و بازیکن هفتم (بازی‌های 6 و 7-نفره): هر کدام 7 کارت

این کارت‌ها، کارت‌های آغازینِ دستِ شما هستند. کارت‌های بازیِ باقی‌مانده را به شکل یک ستون، در وسط محوطه‌ی بازی بگذارید. مقداری فضا نیز برای ستون کارت‌های سوخته در نظر بگیرید!

شخصیت‌ها
شخصیت شما، یک قابلیت ویژه و منحصربه‌فرد دارد (نکته: در این راهنما گهگاه ممکن است از واژه‌ی "شخصیت" به‌جای واژه‌ی "بازیکن" استفاده شود؛ گهگاه هم برعکس). همچنین هر شخصیت، میزانی از "استقامت" دارد که نشان می‌دهد او با چند بار زخم خوردن، "مغلوب" خواهد شد.

شخصیت‌های بی‌خطر
شما در دو حالت، "بی‌خطر" محسوب می‌شوید:
- هیچ نشان استقامتی نداشته باشید ("مغلوب" شده باشید)...
یا
- هیچ کارتی در دست نداشته باشید...

اگر "بی‌خطر" باشید:
- نمی‌توانید هدفِ حمله‌ی کارت‌های اسلحه قرار بگیرید...
- کارت‌های عملیات "فریاد جنگ" و "جوجیتسو" تأثیری بر شما نخواهند داشت... (بخش "سایر کارت‌ها" را ببینید.)
- در هنگام تعیینِ "دشواریِ یک حمله"، به حساب نخواهید آمد! (بخش "دشواری حمله" را ببینید.)
بجُز این موارد، در تمام موارد دیگر، شما در بازی حاضر و تأثیرگذارید!

بازی
بازی به شکل نوبتی و در جهت ساعت‌گرد انجام می‌شود. شوگان، بازی را آغاز می‌کند.

نوبتِ هر بازیکن، شامل 4 مرحله است که باید به‌ترتیب انجام شوند:
1) تجدید قوا: اگر هیچ نشان استقامتی برای‌تان باقی نمانده، همه‌ی نشان‌های استقامت خود را پس بگیرید.
2) کارت کشیدن: 2 کارت از ستون کارت‌ها بکِشید.
3) کارت بازی کردن: آزادانه و به‌دلخواه، هر تعداد از کارت‌های دست‌تان را بازی کنید.
4) کارت سوزاندن: کارت‌های اضافیِ خود را بسوزانید.

1) تجدید قوا
اگر هیچ نشان استقامتی نداشته باشید، همه‌ی نشان‌های‌تان را پس می‌گیرید! به تعدادی که کارت شخصیت‌تان نشان می‌دهد، نشان استقامت دریافت کرده و روی کارت‌تان بگذارید. اگر هنوز 1 یا چند نشان استقامت برای‌تان باقی مانده باشد، باید این مرحله را نادیده بگیرید!


2) کارت کشیدن
دو کارتِ بالاییِ ستون کارت‌های بازی را بردارید. اگر ستون کارت‌ها خالی شده بود، از قوانین بخش "خالی شدنِ ستون کارت‌ها" پیروی کنید.

3) کارت بازی کردن
حالا نوبتِ آن است که کارت‌های دست‌تان را بازی کنید تا یا خودتان را تقویت کنید یا به آن‌هایی که فکر می‌کنید متعلّق به تیم‌های دیگری هستند، ضربه بزنید! البته این مرحله، اجباری نیست و می‌توانید هیچ کارتی هم بازی نکنید!

- کارت‌های اسلحه برای حمله به سایر بازیکنان (شخصیت‌ها) مورد استفاده قرار گرفته و پس از استفاده، در ستون کارت‌های سوخته قرار می‌گیرند.
- کارت‌های عملیات، تأثیراتی آنی در بازی دارند و پس از استفاده، در ستون کارت‌های سوخته قرار می‌گیرند.
- کارت‌های ویژگی، تأثیراتی طولانی‌مدّت در بازی دارند و به‌رو پیشِ روی شما قرار گرفته و در بازی می‌مانند تا این‌که تأثیرِ کارتی دیگر (مثلاً "گِی‌شا")، شما را مجبور به سوزاندن‌شان بکُند!

می‌توانید هر چقدر که بخواهید، کارت بازی کنید امّا: در هر نوبت فقط 1 کارت اسلحه می‌توانید بازی کنید.
تأثیرِ هر کارت، روی خود کارت نوشته شده و در بخش‌های بعدیِ این راهنما نیز توضیح داده شده‌است.

نکته: شما فقط می‌توانید در نوبت خودتان کارت بازی کنید؛ البته بجُز کارت‌هایی که نشانه‌ی دفاع دارند. (بخش "کارت‌های اسلحه و کارت‌های دفاع" را ببینید.)


4) کارت سوزاندن
در پایان نوبت‌تان، نباید بیش‌تر از 7 کارت در دست داشته باشید. اگر بیش‌تر از 7 کارت داشته باشید، باید کارت‌های اضافیِ خود را بسوزانید. به این ترتیب، نوبت شما به پایان رسیده و بازی، با نفر سمت چپ شما ادامه خواهد یافت.
نکته: شما می‌توانید در طول بازی، آزادانه با یکدیگر صحبت کنید و راجع به نقش‌تان -که باید تا آخرِ بازی، مخفی بماند- بلوف بزنید و حریفان را گُم‌راه کنید! البته هرگز اجازه ندارید که از دیگران راجع به کارت‌های دست‌شان سوال کنید یا مثلاً بپرسید که آیا یکی از کارت‌های شما می‌تواند به آن‌ها صدمه بزند یا نه!

دشواریِ حمله
برای این‌که به یکی از بازیکنان حمله کنید، ابتدا باید دشواریِ حمله را بسنجید. دشواری حمله به یک بازیکن، برابر است با تعداد کم‌ترین جاهای خالی (کم‌ترین فواصل) بین شما و آن بازیکن (چه در جهت ساعت‌گرد و چه در جهت پادساعت‌گرد، همان‌طور که در تصویر می‌بینید).
بازیکن‌ها (یا شخصیت‌ها)ی بی‌خطر، در این سنجش، به حساب نمی‌آیند! بنابراین برخی بازیکن‌ها ممکن است به‌واسطه‌ی بی‌خطر بودنِ یکی از شخصیت‌ها، موقتاً راحت‌تر مورد حمله‌ی برخی دیگر قرار بگیرند!

وقتی که دیگران می‌خواهند به شما حمله کنند، کارت‌های "زرِه"، دشواری حمله به شما را افزایش خواهند داد. هر کارت زرِهی که در بازی (پیشِ روی خود) داشته باشید، دشواری حمله را برای دیگران 1 درجه بالاتر خواهد بُرد! البته این نکته (یعنی داشتنِ کارت زرِه)، تأثیری بر حمله‌ی شما به دیگران نخواهد داشت!

مثال: بازیکن A، 2 کارت زرِه در بازی دارد بنابراین دشواری حمله به او برای بازیکنان B و F، 3، برای بازیکنان C و E، 4 و برای بازیکن D، 5 خواهد بود... ولی بازیکن A می‌تواند با همان دشواری معمول -که در تصویر می‌بینید- به دیگران حمله کند!

کارت‌های اسلحه و کارت‌های دفاع
روش اصلی برای زخم زدن به حریفان، حمله به آن‌ها با کارت‌های اسلحه است.
روی هر کارت اسلحه، 2 عدد نوشته شده‌است: عدد بالایی، نشان‌دهنده‌ی بالاترین درجه‌ی دشواری است که با این اسلحه می‌توان از عهده‌اَش برآمد! عدد پایینی، نشان‌دهنده‌ی تعداد زخم‌هایی است که اگر حمله‌ی شما موفق باشد و اسلحه‌ی شما به هدف برخورد کند، به حریف وارد خواهد شد!
اگر بخواهید با یک کارت اسلحه به یکی از بازیکنان حمله کنید، باید:
الف) دشواری حمله به او را بسنجید...
ب) بررسی کنید که آیا اسلحه‌ی شما از عهده‌ی دشواریِ این حمله بر خواهد آمد یا خیر!

نکته: هرگز اجازه ندارید با یک کارت اسلحه، به یک بازیکن بی‌خطر حمله کنید!

اگر هدف یک کارت اسلحه قرار گرفتید، اجازه دارید بلافاصله یک کارت دفاع (کارتی که نشان دفاع دارد) بازی کرده و حمله را دفع کنید -با این‌که نوبت‌تان نیست! یک حمله‌ی دفع‌شده، تأثیری بر شما ندارد و زخمی هم به شما وارد نمی‌کند! اگر دفاع نکنید، اسلحه به شما برخورد کرده و شما، به اندازه‌ی عددِ نوشته‌شده روی کارت اسلحه، نشان استقامت از دست می‌دهید.
اگر آخرین نشان استقامت خود را از دست بدهید، "مغلوب" شده و تبدیل به یک شخصیت "بی‌خطر" می‌شوید! (بخش "مغلوب کردنِ یک بازیکن" را ببینید.) اگر بی‌خطر شوید، دیگر هیچ زخم اضافه‌ای بر نخواهید داشت!
نشان‌های استقامتِ از دست رفته، به دسته‌ی نشان‌های استقامتِ وسط بازی اضافه می‌شوند. پس از حمله -چه موفق، چه دفع‌شده- کارت اسلحه می‌سوزد!
نکته: شما فقط می‌توانید حمله‌هایی را که به خودتان می‌شود، دفع کنید!
مثال: بازیکن A می‌خواهد به بازیکن D حمله کند. دشواری این حمله، 3 است (بازیکن D هیچ زرِهی ندارد) بنابراین A به اسلحه‌ای قدرتمند، مثل "تیر و کمان"، "شمشیر نوداچی" یا "نیزه‌ی ناگی‌ناتا" نیاز دارد. اسلحه‌هایی مثل "چوب‌دست" یا "خنجر" در این فقره به کار نخواهند آمد! اگر D، یک کارت زرِه داشت، دشواری حمله، به 4 می‌رسید و حتی یک "نوداچی" هم نمی‌توانست از عهده‌ی آن بر بیاید!
بازیکن A با تیر و کمان خود به بازیکن D حمله می‌کند. بازیکن D دفاع نمی‌کند بنابراین 2 زخم برمی‌دارد: او "مغلوب" خواهد شد مگر آن‌که از قبل، دستِ‌کم 3 نشان استقامت داشته باشد!

مغلوب کردن یک بازیکن
اگر آخرین نشان استقامت خود را از دست بدهید، مغلوب می‌شوید! در این صورت، باید یکی از نشان‌های شرافت خود را به بازیکنی بدهید که شما را مغلوب کرده‌است! اگر به‌واسطه‌ی یک کارت "فریاد جنگ" یا یک کارت "جوجیتسو" نیز مغلوب شوید، باید یکی از نشان‌های شرافت‌تان را به بازیکنی بدهید که آن کارت را بازی کرده‌است! اگر آخرین نشان شرافت خود را از دست بدهید، بازی بلافاصله به پایان می‌رسد (بخش "پایان بازی" را ببینید).
وقتی "مغلوب" می‌شوید، خودبه‌خود تا آغاز نوبت بعدی‌تان، "بی‌خطر" خواهید بود!

خالی شدنِ ستون کارت‌ها
وقتی که ستون کارت‌ها خالی شد، کارت‌های سوخته را بُر زده و یک ستون کارت جدید تشکیل بدهید. در این لحظه، هر بازیکن باید یک نشان شرافت بسوزاند و به جعبه برگرداند. (این کار ممکن است باعث پایان بازی شود؛ "جدولِ پایان بازی" را ببینید.)

پایان بازی
در هر لحظه از بازی، اگر یکی (یا چند نفر) از بازیکنان، آخرین نشان شرافت خود را از دست بدهد (یا بدهند)، بازی بلافاصله به پایان می‌رسد. بازیکنان، کارت‌های نقش خود را رو کرده و امتیازات خود را محاسبه می‌کنند. امتیاز شما برابر است با تعداد نشان‌های شرافت‌تان ضرب‌در عددی که بستگی به نقش‌تان و تعداد بازیکنان حاضر در بازی دارد.

ویدیوی مقایسه بازی های شمشیر سامورایی Samurai Sword و غرب وحشی Bang

یک دور بازی آموزشی شمشیر سامورایی (Samurai sword)

 
برگه اطلاعات
دسته بندیبازی مهمانی، بازی خانوادگی
تعداد بازیکن۳ تا ۸ نفر
مدت زمان بازی۳۰ تا ۶۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازینیمه سبک
گروه سنی۸ سال به بالا
مکانیک های بازیHand Management, Partnerships, Variable Player Powers
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
جنس قطعاتمقوا
كارت در بازيدارد
صفحه در بازیندارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيندارد
توكن در بازيدارد
تايل هاي مقوايي در بازيندارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out