بازی ایرانی همتا (similo)

بازی ایرانی همتا (similo)

نسخه ایرانی بازی  similo

شخصیت مخفی را پیدا کنید

تعداد نفرات: 2 تا 8 نفره

زمان بازی: حدود 10-15 دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 7 سال

دو مجموعه در یک بسته

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

66,300 تومان

78,000 تومان

-15%

این محصول در انبار موجود نیست

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی ایرانی همتا (similo)

قوانین
همتا یک بازی همکاری مشترک است که در آن تمام بازیکنان تلاش می کنند تا با همکاری یکدیگر با استفاده از  سرنخ های موجود یک شخصیت مخفی را شناسایی کنند.
چیدمان!
ابتدا کارتها را بر اساس طرح پشت آنها جدا نموده و یک دسته از آنها را برای بازی انتخاب کنید و دسته دیگر ا به جعبه برگردانید. سپس یکی از بازیکنان را به عنوان سرنخ دهنده به انتخاب خود یا بشکل تصادفی  برگزینید.
سایر بازیکنان بعنوان گروه یابنده خواهند بود. سرنخ دهنده تمام دسته کارتها را بُر می زند و آنها را به پشت روی میز قرار می دهد.
سپس سرنخ دهنده اعمال زیر را بترتیب انجام می دهد:
1. یک کارت  از روی دسته کارتها بر می دارد و بشکل مخفیانه آن را نگاه کرده و به خاطر می سپارد این کارت، شخصیت مخفی بازی خواهد بود.
2. سپس 11 کارت دیگر از روی دسته کارتها برداشته و  با کارت شخصیت مخفی بُر می زند. اینها 12 کارت شخصیت  در این  بازی خواهند بود.
3. هر 12 کارت را به رو بصورت یک جدول 4*3 روی میز قرار می دهد.
4. در  نهایت سرنخ دهنده  5 کارت از  روی دسته کارتها بر می دارد. این کارتها اولین دسته ی سرنخ ها خواهد بود.
دورهای بازی
بازی در 5 دور انجام می شود. در  هر دور، سرنخ دهنده 1 کارت سرنخ بازی می کند، سپس یابنده ها یک یا چند کارت از جدول را حذف می کنند، اگر یابنده ها به اشتباه کارت شخصیت مخفی را حذف کنند  بازی  بلافاصله به اتمام رسیده و همه بازیکنان می بازند.
ولی اگر  یابنده ها موفق به حذف همه کارتها به جز شخصیت مخفی شوند، همه بازیکنان برنده می شوند!
روش انجام بازی
1 - سرنخ دادن
سرنخ دهنده باید 1 سرنخ را از دست خود روی میز قرار دهد تا به یابنده ها کمک کند که شخصیت مخفی را شناسایی کنند. سرنخ ها می توانندبه صورت عمودی یا افقی بازی شوند:
سرنخ های عمودی - شخصیت های روی سرنخ هایی که به صورت عمودی بازی می شوند، چیزی شبیه به شخصیت مخفی دارند.
سرنخ های افقی - شخصیت های روی سرنخ ها که به صورت افقی بازی می شوند چیزی متفاوت از شخصیت مخفی دارند.
سرنخ دهنده نمی تواند صحبت کند، اشاره کند یا از هیچ روش دیگری برای برقراری ارتباط با یابنده ها استفاده کند و فقط مجاز است که سرنخ ها را روی میز قرار دهد .
بلافاصله پس از قراردادن یک سرنخ، سرنخ دهنده 1 کارت را از روی دسته کارتها  برداشته و دوباره تعداد کارتهای دست خود را به 5 عدد می رساند  .
سرنخ های بازی شده در پایان هر دور از بازی حذف نمی شوند، در ابتدای هر دور یک سرنخ جدید  به میز اضافه میشود و همه سرنخ ها تا پایان بازی معتبرخواهند بود .

شباهت‌ها (یا تفاوت‌ها) بین شخصیت مخفی و شخصیت‌های نشان‌داده‌شده در سرنخ‌ها تنها بوسیله تخیل سرنخ‌دهنده تعیین می‌شود: جزئیات فیزیکی یا رفتاری، مکان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند، داستان‌هایی که براساس آن‌ها شناخته می‌شوند و... به یابنده ها کمک می کند که متوجه منظور سرنخ دهنده شوند.

مثال:  سرنخ دهنده باید یابنده ها را هدایت کند تا گاو را شناسایی کنند. وی می تواند اسب را به صورت عمودی بازی کنند، به این معنی که شخصیت مخفی یک پستاندار گیاهخوار یا یک چهارپای بزرگ است. یا ممکن است دارکوب را به صورت افقی بازی کنند تا به این نکته اشاره کنند که شخصیت مخفی پرنده نیست،حیوان کوچکی نیست یا روی درختان زندگی نمی کند.
2 - مشورت و حذف کاراکترهای روی میز:
یابنده ها اکنون باید سرنخ بازی شده (افقی یا عمودی) را تجزیه و تحلیل کنند و برای حذف کارت‌هایی که به نظر آنها شخصیت مخفی نیستند، مشورت کنند.
در دور اول یابنده ها باید بر اساس کارتی که سرنخ دهنده بازی کرده یکی از 12 کارت  روی میز حذف نمایند.
مثال:  سرنخ دهنده  الاغ را به صورت عمودی بازی می کند. یابنده ها به کارت های روی میز نگاه می کنند و شروع به مشورت می کنند. آنها فکر می کنند که شخصیت مخفی می تواند یک پستاندار باشد، صورت درازی داشته باشد یا یک حیوان مزرعه باشد. آنها تصمیم می گیرند  شاهین را حذف کنند، زیرا به نظر می رسد این کارت هیچ شباهتی با الاغ ندارد.
اگر شخصیت حذف شده توسط یابنده ها، شخصیت مخفی نباشد، آنها  دور بعدی آغاز کرده و سرنخ دهنده سرنخ دیگری را بازی می‌کند. یابنده ها باید 2 کاراکتر در دور دوم، 3 کاراکتر در دور سوم و 4 کاراکتر در دور چهارم حذف کنند. برای دور پنجم، فقط 2 شخصیت باقی خواهد ماند. پس از بازی شدن سرنخ پنجم، یابنده ها باید 1 کاراکتر از 2 کاراکتر باقی‌مانده را حذف کنند. اگر آخرین شخصیت باقی مانده، شخصیت مخفی باشد، همه بازیکنان برنده می شوند!
توجه داشته باشید که اگر یابنده ها در هر لحظه از بازی شخصیت مخفی را حذف کنند، همه بازیکنان بلافاصله می بازند!
چگونه با ترکیب دو دسته کارت بازی کنیم.
بازی همتا از دو دسته کارت تشکیل شده  که طرح پشت هر دسته متفاوت است. شما می توانید بازی را با یکی از دو دسته  کارت انجام دهید و  یا برای ایجاد استراتژی های جدید و جالب دو دسته را با هم استفاده کنید!
کارتهای یکی از دسته ها را  به عنوان دسته کارت های شخصیت (الف) و دسته دیگر را بعنوان کارتهای سرنخ(ب) انتخاب کنید.
چیدمان
سرنخ دهنده یک کارت از دسته کارتهای شخصیت(الف)  بر  می دارد و مخفیانه به آن نگاه می کند. این کارت شخصیت مخفی بازی خواهد بود. سپس 11 کارت دیگر از همان دسته کارت  بر می دارد و آن ها را با کارت شخصیت مخفی بُرمی زند ، و همه آنها را به رو بصورت یک جدول 4*3 روی میز قرار می دهد.
در نهایت، سرنخ دهنده 5 کارت از دسته کارتهای سرنخ (ب) بر می دارد .
دورهای بازی
از همان قوانینی که برای یک بازی معمولی با یک دسته استفاده می‌شود، پیروی کنید، با این استثنا که سرنخ دهنده فقط می‌تواند از کارت‌های دسته سرنخ (ب) برای بازی کردن سرنخ‌ها و پر کردن مجدد دست  خود استفاده کند.

ویدیو آموزش بازی همتا SIMILO

 
برگه اطلاعات
تعداد بازیکن۲ تا ۸ نفر
مدت زمان بازیکمتر از ۳۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازیسبک
گروه سنی۷ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
كارت در بازيدارد
صفحه در بازیندارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيندارد
توكن در بازيندارد
تايل هاي مقوايي در بازيندارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out