بازی " زولکین: تقویم مایاها Tzolkin: The Mayan Calendar " یک مکانیزم جدید را که تا کنون ندیده اید را به شما معرفی می کند: تقسیم کار پویا.
بازیکنان در نقش قبایل مختلف مایا، کارگران خود را بر روی چرخ دنده های بزرگ صفحه بازی قرار می دهند. زمانی که چرخ دنده ها می چرخند کارگرانی که روی آن ها قرار دارند، به کارهای مختلف گمارده می شوند.
در یک دور از بازی، بازیکنان می توانند:
1. یک یا چند کارگر را در آخرین محل قابل دسترسی روی چرخ دنده های بگذارند. یا اینکه
2. یک یا چند کارگر را بردارند.
وقتی کارگران را روی چرخ دنده ها می گذارید، باید غذای آن ها را نیز تامین کنید. یعنی به ازای آن ها مقداری ذرت بپردازید. تبادل ذرت در این بازی به نحوی گردش مالی زولکین را نشان می دهد. وقتی هم که شما کارگرانتان را برمی دارید، آن ها با توجه به محلی که به آن رسیده اند، عمل مربوط به آن نقطه را انجام می دهند. عمل هایی که در فاصله زمانی طولانی تری قابل حصول باشند، طبیعتا از ارزش بالاتری برخوردارند. پس عاقلانه است که به زمان هم اجازه بدهید تا برایتان کار کند. بله درست است، زمان!
در بازی زولکین برخلاف خیلی از بازی های سبک تقسیم کار، شما می توانید به جای اینکه در همان لحظه عمل مورد نظرتان را انجام دهید، خروجی کار را چند روز به تعویق بیاندازید و نتیجه بهتری بگیرید. اما شما نمی توانید در زمانی که همه کارگران خود را به صفحه بازی منتقل کرده اید، از نوبت خود صرفه نظر کنید. در این حال شما مجبورید یک یا چند کارگر خود را از صفحه بازی بردارید.
بازی پس از یک چرخش کامل چرخ دنده اصلی (مرکزی) به اتمام می رسد. راه های زیادی برای پیروزی وجود دارند. بزرگان را با تقدیم جمجمه های کریستالی خشنود کنید یا ساختن معابد بسیار، تنها دو پیشنهاد از راههای زیاد پیروزی است..
.
.
مشخصات
- دسته بندی
- بازی استراتژیک
- تعداد بازیکن
- ۲ تا ۴ نفر
- مدت زمان بازی
- ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه
- پيچيدگي و سختي بازی
- نیمه سنگین
- گروه سنی
- ۱۳ سال به بالا
- مکانیک های بازی
- Set Collection, Worker Placement
- نیاز به زبان انگلیسی
- بی نیاز
- جنس قطعات
- چوب، مقوا، پلاستیک
- كارت در بازي
- دارد
- صفحه در بازی
- دارد
- تاس در بازي
- دارد
- مهره و آدمك در بازي
- دارد
- توكن در بازي
- دارد
- تايل هاي مقوايي در بازي
- دارد
- مجسمه هاي مينياتوري در بازی
- ندارد