بازی ایرانی لانگ شات نسخه تاسی
برگردانی از بازی خارجی Long Shot: The Dice Game
مسابقه جذاب اسب سواری و شرطبندی روی اسب برنده!
شرط ببندین! بخرین! برنده شین! پول جمع کنین!
مناسب 2 الی 8 بازیکن
برای سنین 10 سال و بیشتر
کیفیت خوب ساخت و محصول گروه گنجفه
بازی لانگ شات Long Shot: The Dice Game
"لانگ شات"
25 دقیقه / 14 سال به بالا / 1 تا 8 بازیکن
(بازی تاسی)
برنامهریزی کنین و با تکیه بر شانستون، وارد این مسابقهی 8 اَسبهی پُر فراز و نشیب بشین! شما اسب میخرین، شرطبندی میکنین، حرکات اسبهای مسابقه رو دستکاری میکنین و از یه سری قابلیتهای ویژهی منحصربهفرد استفاده میکنین. تاسها تعیین میکنن که تو هر نوبت، کدوم اسبها حرکت میکنن و چه عملیاتهایی قابل انجام هستن... پس آماده باشین تا بتونین خودتون رو با اتفاقاتِ پیشِ رو وفق بدین. بعد از این که 3 تا از اسبها از خطّ پایان رد شدن، مَداخل بازیکنها محاسبه میشه! راههای زیاد و متنوّعی برای پول در آوردن از یه مُسابقهی اسبدوانی وجود داره ولی تو این بازی فقط کسی برنده میشه که بتونه بیشتر از همه پول در بیاره! شما چی؟! آیا مُحتاطانه جلو میرین... یا یه ریسک خفن میکنین و هرچه بادا باد...؟!
هدف بازی
تلاش کنین در پایان بازی، بیشترین پول تو دست و بالِتون باشه... لطفاً!
ویدیوی آموزش و گیم پلی بازی لانگ شات Long Shot: The Dice Game
صفحه مسابقه
کُلّ ماجراهای بازی "لانگ شات"، توی یه کورس تَکدُورِ 8 اَسبه اتّفاق میاُفته. صفحهی مسابقه، جاییه که موقعیت و جایگاه اسبها پیگیری و پایش میشه. اسبها تو خونههای صفحهی مسابقه -از خطّ آغاز / پایان تا خطّ آغاز / پایان- با هم رقابت میکنن. اسبها اصولاً -و منطقاً- رو به جلو حرکت میکنن ولی ممکنه بعضی وقتها یکی از بازیکنها یه شیطنتی بکُنه و اسبها رو مجبور کنه رو به عقب حرکت کنن!
پایان دورِ بازی
بعد از این که همهی بازیکنها نوبتشون رو بازی کردن، بازیکن فعّال، تاسها رو به نفرِ سمت چپِ خودش میده و ایشون، یه دور جدید رو شروع میکنه...
قابلیتهای اسبی!
هر کدوم از اسبها، یه قابلیت منحصربهفرد داره، با قوانین و دستورات مخصوص به خودش! قابلیتِ یه اسب فقط وقتی اِعمال میشه که اسبه صاحاب داشته باشه!
قابلیتهای اسبی، وقتی اِعمال میشن که صاحب اسب، عملیات اون اسب رو انجام بده... یا در یه زمان خاص! قابلیتهای اسبی اصولاً اختیاری هستن و صاحب اسب تصمیم میگیره که کِی اَزشون استفاده کنه... یا نکنه!
هر قابلیتی با یه نماد یا یه کلیدواژه شروع میشه -که نشون میده اون قابلیت کِی اِعمال میشه:
* در آغاز نوبتتون، به شرطی که تاس @ شمارهی مشخّصشده رو نشون بده...
* وقتی که عملیات کانسشن رو انجام میدین...
* وقتی که عملیات کلاه رو انجام میدین...
* وقتی که عملیات لباس رو انجام میدین...
* وقتی که عملیات شرطبندی رو انجام میدین...
* بلافاصله بعد از این که اسب رو از بازار میخرین، این قابلیت رو اِعمال کنین... / بعد از خرید
* این پاداش رو حساب کنین و در هنگام امتیازشماری، به مجموع پولتون اضافه کنین... / موقع امتیازشماری
عبور از خط پایان
به محض این که اسبی از خط پایان گذشت، بَرِش دارین و بذارینِش توی بالاترین خونهی خالیِ "حلقهی برندگان".
اسبها فقط به حُکمِ نتیجهی یه تاس یا با یه "حرکت دوّم" میتونن از خطّ آغاز / پایان عبور کنن؛ به هیچ وجه نمیتونن این کار رو با "حرکت مستقیم بازیکن" انجام بدن! در مورد حرکت بر اساس پاداش کانسشن، اسب به محض رسیدن به خط پایان، در پُشت اون متوقف میشه و حرکتهای اضافهی باقیموندهش سوخت میشن!
اسبهای "از خطّ گذشته" رو نمیشه حرکت داد یا روشون شرط بست! اگه تاس، یه اسبِ "از خطّ گذشته" رو نشون داد، فقط -مُطابق معمول- بر اساس ردیف حرکت دوّمش، بقیهی اسبها رو حرکت میدین!
وقتی که 3 تا اسب از خطّ پایان رد شدن، هیچ اسب دیگهای نمیتونه از خطّ پایان رد بشه! هر اسب دیگهای که -به هر شکل- امکانِ رد شدن از خط رو داشته باشه، به محض رسیدن به خط، در پُشت اون متوقف میشه و حرکتهای اضافهی باقیموندهش هم سوخت میشن!
پایان بازی
وقتی که سوّمین اسب از خط پایان رد شد، دورِ جاری بازی رو تموم کنین، بعدش هم بازی رو تموم کنین و برین سراغ امتیازشماری!
امتیازشماری
پِرس
به اِزای هر اسبِ از خط گذشتهای که تحت مالکیتِتونه، مبلغ پِرسِ نوشتهشده در جایگاه پایانیش رو دریافت میکنین.
شرطبندیها
با استفاده از ستونهای مبالغ شرطبندیتون و ضرایبتون، بُردهاتون رو محاسبه میکنین. مبلغ شرطبندیتون روی هر اسبی که از خط گذشته رو در عدد جایگاه پایانیش ضرب میکنین. اسبهایی که از "مرز" رد شدهن ولی به خط پایان نرسیدهن، ضریبشون 1 ئه.
سِت سوارکاری
به اِزای هر سِت کلاه و لباس مربوط به یه اسب، 5 دلار میگیرین.
پول
هر مقدار پولی که براتون باقی مونده!
مجموع امتیازات و هر قابلیت اسبی از نوع "موقع امتیازشماری"
مجموع همهی موارد امتیازی و هر پولی از طریق اسبهای تحت مالکیتتون که بر امتیازشماری اثر میذارن!
اعداد ستون امتیاز رو با هم جمع بزنین تا مجموع امتیازاتتون (پولتون) مشخّص بشه. بازیکنی که بیشترین پول رو داشته باشه، برندهست! در صورت تساوی، بازیکنی که اسبِش، در پایان مسابقه، در جایگاه بالاتری ایستاده، برندهست!
نمونه امتیازشماری
"هادی" 15 دلار بهخاطر مالکیت اسبِ جایگاه سوّم میگیره.
ایشون 2 تا سِت سوارکاری رو علامت زده (برای اسبهای 2 و 4).
شرطبندیهاش 80 دلار نصیبِش میکنن.
و بالاخره، 4 دلار هم براش باقی مونده.
امتیاز نهایی "هادی": 109 دلار
مشخصات
- دسته بندی
- مهمانی و خانوادگی
- تعداد بازیکن
- ۲ تا ۸ نفر
- مدت زمان بازی
- ۳۰ تا ۶۰ دقیقه
- پيچيدگي و سختي بازی
- نیمه سبک
- گروه سنی
- ۱۴ سال به بالا
- نیاز به زبان انگلیسی
- بی نیاز
- كارت در بازي
- دارد
- صفحه در بازی
- دارد
- تاس در بازي
- دارد
- مهره و آدمك در بازي
- دارد
- توكن در بازي
- دارد
- تايل هاي مقوايي در بازي
- دارد
- مجسمه هاي مينياتوري در بازی
- ندارد