بازی ایرانی اونو (Uno)

بازی ایرانی اونو (Uno)

بازی فکری و محبوب اونو uno

یک بازی کارتی جذاب برای 2 الی 10 نفر

سراسر فان و هیجان

کیفیت بالای ساخت و بهترین نمونه تولید شده در ایران

 تعداد  120 کارت

نسخه جدید به همراه کارت های عملیات جدید

4 کارت سفید (قوانین دلخواه)

تولید کننده Mr.Gamer

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

131,750 تومان

155,000 تومان

-15%

- +

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی فکری و محبوب اونو uno

یک بازی کارتی جذاب برای 2 الی 10 نفر

سراسر فان و هیجان

کیفیت بالای ساخت و بهترین نمونه تولید شده در ایران

 تعداد  120 کارت

نسخه جدید به همراه کارت های عملیات جدید

4 کارت سفید (قوانین دلخواه)

تولید کننده Mr.Gamer

Uno در زبان های ایتالیایی و اسپانیایی به معنای یک می باشد که در بازی دسته جمعی اونو نیز هدف بازی رسیدن به تک کارت و در نهایت استفاده از آن کارت و برنده شدن می باشد.

تاریخچه بازی دسته جمعی اونو

بازی دسته جمعی اونو در سال ۱۹۷۱ با ایده شخصی به نام Merle Robbins یک پیرایشگر اهل اوهایو خلق شد.Merle که علاقه زیادی به بازی های کارتی داشته است این ایده را با خانواده خود به اشتراک می گذارد و این باعث می شود تا آنها بعد از بازی های پیاپی با دوستان و اقوام به این نتیجه برسند که سرمایه ای ۸ هزار دلاری را جمع آوری کرده و ۵۰۰۰ دست از بازی دسته جمعی اونو را به تولید برسانند.

در آغاز Merle Robbins شروع به فروش بازی کارتی “اونو” در محل پیرایشگاه خود می نماید و بعد از آن ، تعدادی از بازی ها را به فروشگاه های محلی به فروش می رساند که این فروشگاه ها نیز به راحتی این تعداد را به فروش می رسانند. پس از گذشتن چندی از فروش بازی ، آقای رابینز حق انتشار بازی را به آقای رابرت تزاک یکی از هواداران سرسخت “بازی دسته جمعی اونو” با قیمت ۵۰/۰۰۰ دلار + ۱۰ سنت به ازای هر فروش می سپارد . اونو آرام آرام پس از این ماجرا به یک بازی جهانی تبدیل می شود.

محتویات این نسخه:

120 تا کارت شامل
۱۰۸ کارت کلاسیک:
19 تا کارت آبی (0 تا 9) / 19 تا کارت سبز (0 تا 9)
19 تا کارت قرمز (0 تا 9) / 19 تا کارت زرد (0 تا 9)
8 تا کارت "2+" (در 4 رنگ آبی، سبز، قرمز و زرد)
8 تا کارت "معکوس" (در 4 رنگ آبی، سبز، قرمز و زرد)
8 تا کارت "پَرش" (در 4 رنگ آبی، سبز، قرمز و زرد)
4 تا کارت "آزاد" / 4 تا کارت "4+"
12 کارت عملیاتی جدید:
4 تا کارت سفید /2 تا کارت بُر زدن/۲ تا کارت مبادله/
۲ تا کارت 2+ هدف / ۲ تا کارت پَرشِ دوبل

هدف بازی:


پیش از رُقبا، از شرّ همه‌ی کارت‌هاتون خلاص بشین و به اِزای کارت‌های باقی‌مونده در دستِ رُقبا، امتیاز بگیرین؛ امتیازاتِ هر دور رو ثبت و با امتیازاتِ دور (دورهای) قبل جمع کنین؛ بازیکنی که زودتر از دیگران به امتیاز 500 برسه، بازی رو می‌بَره!

آماده‌سازی:
1) هر بازیکن یک کارت می‌کشه؛ بازیکنی که بزرگ‌ترین کارت رو کشیده، "کارت‌پخش‌کُن" می‌شه ("کارت‌های عملیاتی" رو "صفر" در نظر بگیرین).
2) کارت‌پخش‌کُن، کارت‌ها رو بُر می‌زنه و به هر بازیکن 7 تا کارت می‌ده.
3) کارت‌های باقی‌مونده رو "به‌پُشت "و به عنوان"ستون کارت
کشی" در وسط محوطه‌ی بازی بذارین و یک "ستون کارت‌کِشی" تشکیل بدین.
4) کارت بالاییِ ستون کارت‌کِشی رو "رو" کنین و در کنار ستونِ کارت
کشی بذارین تا "ستون
کارت
های سوخته" هم تشکیل بشه. نکته: برای این که بدونین اگه اوّلین کارتِ "رو-شده"تون، یک کارت عملیاتی بود، چی‌کار باید بکنین، بخش "کارت‌های عملیاتی" رو ببینین!


بازی:
بازیکنِ سمت چپِ "کارت‌پخش‌کُن"، بازی رو شروع می‌کنه. در نوبت‌تون، باید یکی از کارت های دستتون رو که عدد، رنگ یا نشانه ش با کارتِ بالاییِ ستونِ کارت های سوخته همخوانی داره، بسوزونین و روی ستون کارت های سوخته بذارین (نشانه‌ها، مربوط به کارت‌های عملیاتی هستن؛ بخش "کارت‌های عملیاتی" رو ببینین). مثلاً: اگه کارت بالاییِ ستون کارت‌های سوخته، کارت "آبی - 7" باشه، بازیکن باید یک کارت "آبی" (با هر عددی) یا یک کارت "7" (با هر رنگی) "رو" کنه و بذاره روی کارت "آبی - 7". البته بازیکن می‌تونه یک کارت آزاد هم بازی کنه (قسمت "کارت‌های عملیاتی" رو ببینین).
اگه کارتی نداشته باشین که با کارت بالاییِ ستون کارت‌های سوخته هم‌خوانی داشته باشه، باید یک کارت از ستون کارت‌کِشی بکِشین! اگه کارتی که می‌کِشین، قابلیتِ بازی شدن داشته باشه، می‌تونین بلافاصله بازی‌ش کنین -و بذارینِ‌ش روی ستون کارت‌های سوخته! در غیر این صورت، نوبت به بازیکن بعدی می‌رسه.
کارت بازی کردن اجباری نیست و می‌تونین در نوبت‌تون هیچ کارتی بازی نکنین! اگه همچین تصمیمی بگیرین، باز هم باید یک کارت از ستون کارت‌کِشی بکِشین! اگه کارتی که می‌کِشین، قابلیتِ بازی شدن داشته باشه، می‌تونین بلافاصله بازی‌ش کنین ولی دیگه نمی‌تونین یکی از کارت‌هایی رو که از قبل تو دست‌تون بوده، بازی کنین!

کارت 2+ :
اگه این کارت رو بازی کنین، نفرِ بعد از شما باید 2 تا کارت از ستون کارت‌کِشی بکِشه و هیچ کارتی هم نمی‌تونه بازی کنه! این کارت رو فقط می‌شه روی یک کارت هم‌رنگ یا روی یک "2+"ی دیگه بازی کرد! اگه در ابتدای بازی -به عنوان کارت اوّل- "رو" بشه، باز هم همین قانون براش اِعمال می‌شه (یعنی نفرِ سمت چپِ کارت‌پخش‌کُن باید 2 تا کارت بکِشه و...).

کارت معکوس (REVERSE):
اگه این کارت رو بازی کنین، جهتِ بازی برعکس می‌شه (اگه تاحالا ساعت‌گرد بوده، پادساعت‌گرد می‌شه و برعکس). این کارت رو فقط می‌شه روی یک کارت هم‌رنگ یا روی یک "معکوس" دیگه بازی کرد! اگه در ابتدای بازی -به عنوان کارت اوّل- "رو" بشه، کارت‌پخش‌کُن اوّلین نوبت رو بازی می‌کنه و بعدش نوبت به نفرِ سمت راستِش می‌رسه (به‌جای نفرِ سمت چپِش).


کارت پَرش (SKIP):
اگه این کارت رو بازی کنین، نفرِ بعد از شما، نوبت بازی‌ش رو از دست می‌ده! این کارت رو فقط می‌شه روی یک کارت هم‌رنگ یا روی یک "پَرش" دیگه بازی کرد! اگه در ابتدای بازی -به عنوان کارت اوّل- "رو" بشه، نفرِ سمت چپِ کارت‌پخش‌کُن، نوبتِش رو از دست می‌ده و نفرِ سمت چپِ بازیکنی که نوبتِش رو از دست داده، بازی رو ادامه می‌ده!

کارت آزاد (WILD):
اگه این کارت رو بازی کنین، می‌تونین رنگِ کارتی رو که نفرِ بعدی باید بازی کنه، تعیین کنین (هر رنگی رو که بخواین، می‌تونین انتخاب کنین). این کارت رو حتی اگه کارت‌های قابل بازی کردنِ دیگه‌ای هم تو دست‌تون داشته باشین، می‌تونین بازی کنین. اگه در ابتدای بازی -به عنوان کارت اوّل- "رو" بشه، نفر سمت چپِ کارت‌پخش‌کُن، تعیین می‌کنه که بازی با چه رنگی باید ادامه پیدا کنه.

کارت 4+ :
اگه این کارت رو بازی کنین، می‌تونین رنگِ کارتی رو که بازی باید باهاش ادامه پیدا کنه، تعیین کنین و نفرِ بعد از شما هم باید 4 تا کارت از ستون کارت‌کِشی بکِشه و هیچ کارتی هم نمی‌تونه بازی کنه! البته یک نکته‌ای هست: شما فقط در صورتی می‌تونین این کارت رو بازی کنین که هیچ‌کدوم از کارت‌های دست‌تون با کارتِ بالاییِ ستون کارت‌های سوخته "هم‌رنگ" نباشه (ولی اگه کارت عملیاتی داشته باشین یا کارتی داشته باشین که با کارت بالاییِ ستون کارت‌های سوخته "هم‌عدد" باشه، مشکلی ایجاد نمی‌شه و می‌تونین کارت "4+" رو بازی کنین)! اگه در ابتدای بازی -به عنوان کارت اوّل- "رو" بشه، باید برِش گردونین به ستون کارت‌کِشی و یک کارت دیگه "رو" کنین.
نکته: اگه احساس کردین که یک نفر، یه کارت "4+" رو به شکل غیرقانونی علیه شما بازی کرده، می‌تونین اون بازیکن رو به چالش بکشین! بازیکنی که به چالش کشیده شده، باید کارت‌های دستِش رو به شما نشون بده؛ اگه گناهکار بود، خودش باید به‌جای شما 4 تا کارت بکِشه ولی اگه بی‌گناه بود، شما باید علاوه بر 4 تا کارتی که مجبورین بکشین، 2 تا کارت دیگه هم بکشین (یعنی در کل مجبور می‌شین 6 تا کارت بکشین)!


کارت‌های عملیاتی جدید:

کارت 2+ هدف (TARGET +2)
اگه این کارت رو بازی کنین، می‌تونین هر کسی رو به دلخواه مورد هدف قرار داده و او را وادار به برداشتن دو کارت از ستون کارت‌کِشی کنین اما نوبت اون فرد محفوظ میمونه و بازی به همون ترتیب گذشته ادامه پیدا می‌کنه. کارت 2+ هدف، یک کارت آزاد هم هست بنابراین شما باید رنگی رو که بازی باهاش ادامه پیدا می‌کنه، تعیین کنین. اگه در ابتدای بازی -به عنوان کارت اوّل- "رو" بشه، نفر سمت چپِ کارت‌پخش‌کُن، تعیین می‌کنه که بازی با چه رنگی باید ادامه پیدا کنه.

کارت سفید (Custom Blank)
این کارت برای قانون‌گذاری توسط خود شما و به دلخواه و توافق بازیکنان طراحی شده. بعنوان مثال گروه بازیکنان می‌تونن یک کارت از ۴ کارت قوانین دلخواه رو وارد کل دسته کارت‌ها بکنن (هر قانونی که تعیین می‌کنین روی کارت در قسمت سفید بنویسین تا فراموش نشه.) و مابقی ۳ تا کارت قوانین دلخواه رو کنار بگذارن و بازی نکنن. قوانینی که طبق توافق جمع تعیین میشه (مثلا هر کس که این کارت رو بازی کنه می‌تونه یه کارتش رو به هر بازیکنی که خواست بده بشرطی که خودش حداقل ۲ کارت در دست داشته باشه). کارت سفید، یک کارت آزاد هم هست بنابراین شما باید رنگی رو که بازی باهاش ادامه پیدا می‌کنه، تعیین کنین. اگه در ابتدای بازی -به عنوان کارت اوّل- "رو" بشه، نفر سمت چپِ کارت‌پخش‌کُن، تعیین می‌کنه که بازی با چه رنگی باید ادامه پیدا کنه.

کارت بُر زدن (SHUFFLE)
اگه این کارت رو بازی کنین، باید همه‌ی کارت‌های دست بازیکن‌ها رو جمع کنین، باهم بُر بزنین و بعدش دوباره بین بازیکن‌ها پخش کنین؛ بازیکن بعد از شما، اولین کارت رو می‌گیره و همین‌طور الی آخر...ممکنه شما و برخی از بازیکن‌های قبل از شما، یک کارت کمتر از دیگران دریافت کنین. کارتِ بُر زدن، یک کارت آزاد هم هست بنابراین شما باید رنگی رو که بازی باهاش ادامه پیدا می‌کنه، تعیین کنین. اگه در ابتدای بازی -به عنوان کارت اوّل- "رو" بشه، نفر سمت چپِ کارت‌پخش‌کُن، تعیین می‌کنه که بازی با چه رنگی باید ادامه پیدا کنه.

کارت مبادله‌ (SWAP)
اگه این کارت رو بازی کنین، می‌تونین کارت‌های دستِ خود رو با کارت‌های دستِ یکی از بازیکن‌ها (به انتخاب خودتون) تعویض کنین. این کارت بخصوص در زمانی خیلی کاربردیه که کارت‌هاتون رو با بازیکنی که کارت‌های کمی داره (حتی تک کارته) عوض کنین و یادتون نره اگه تک کارت دستتون اومد باید بلند بگین «اونو». کارت مبادله، یک کارت آزاد هم هست بنابراین شما باید رنگی رو که بازی باهاش ادامه پیدا می‌کنه، تعیین کنین. اگه در ابتدای بازی -به عنوان کارت اوّل- "رو" بشه، نفر سمت چپِ کارت‌پخش‌کُن، تعیین می‌کنه که بازی با چه رنگی باید ادامه پیدا کنه.

کارت پَرشِ دوبل
اگه این کارت رو بازی کنین، دو نفر بعد از شما، نوبت بازی رو از دست می‌دن و نفر سوم بازی رو ادامه می‌ده. نکته: در حالت دو نفره ی این بازی فردی که این کارت رو بازی می کنه، دو نوبت بازی از حریف خود می‌گیره و هر دو نوبت خودش کارت‌هایش رو بازی می‌کنه. کارت پَرشِ دوبل، یک کارت آزاد هم هست بنابراین شما باید رنگی رو که بازی باهاش ادامه پیدا می‌کنه، تعیین کنین. اگه در ابتدای بازی -به عنوان کارت اوّل- "رو" بشه، نفر سمت چپِ کارت‌پخش‌کُن، تعیین می‌کنه که بازی با چه رنگی باید ادامه پیدا کنه.

تک‌کارت:
وقتی که کارتِ یکی مونده به آخرِتون رو بازی می‌کنین، باید با صدای بلند بگین "اونو" ( یا "تک‌کارت" ) تا دیگران بفهمن که شما فقط یک کارت دیگه تو دست‌تون دارین. اگه تک‌کارت شدن‌تون رو تا قبل از بازی کردنِ نفر بعدی، اعلام نکنین و گیر بیفتین، باید2 تا کارت بکِشین!
وقتی که یکی از بازیکن‌ها آخرین کارتِش رو بازی کنه و دستِش کاملاً خالی بشه، دورِ بازی تموم می‌شه. امتیازشماری انجام می‌شه (بخش "امتیازشماری" رو ببینین) و دورِ بعدی بازی شروع می‌شه.
اگه آخرین کارتِ بازی‌شده‌ی یک دور، کارت "2+" یا "4+" باشه، نفرِ مربوطه باید 2 تا یا 4 تا کارت بکِشه و این کارت‌ها هم در هنگام امتیازشماری لحاظ می‌شن!
اگه قبل از این که یکی از بازیکن‌ها دستِش رو خالی کنه، ستون کارت‌کِشی خالی بشه، باید کارت‌های سوخته رو بُر بزنین و یک ستون کارت‌کِشی جدید تشکیل بدین.

امتیازشماری :
بازیکنی که در یک دور، قبل از دیگران دستِش رو خالی کنه، به اندازه‌ی کارت‌های باقی‌مونده در دست بقیه‌ی بازیکن‌ها امتیاز می‌گیره، به این شرح:
همه‌ی کارت‌های عددی (0 تا 9) ............................................... به اندازه‌ی ارزش عددی‌شون
2+ ....................................................................................................................... 20 امتیاز
معکوس ............................................................................................................ 20 امتیاز
پَرش ...................................................................................................................... 20 امتیاز
آزاد ...................................................................................................................... 50 امتیاز
4+ ........................................................................................................................ 50 امتیاز
سفید ................................................................................................................... 50 امتیاز
بُر زدن ................................................................................................................ 50 امتیاز
مبادله ................................................................................................................. 50 امتیاز
2+ هدف ............................................................................................................. 50 امتیاز
پَرشِ دوبل .......................................................................................................... 50 امتیاز

بعد از محاسبه‌ی امتیازات، اگه هنوز کسی به امتیاز 500 نرسیده باشه، کارت‌ها رو بُر می‌زنین و دور بعدی بازی رو شروع می‌کنین...

پیروزی :
بازیکنی که زودتر از دیگران به امتیاز 500 برسه، بازی رو می‌بَره!

روش‌های ممکن برای این بازی:
این جعبه شامل نسخه‌ی کلاسیک (original) بازیِ «اونو» (108 کارتی) به علاوه‌ی ۱۲ کارت عملیاتی جدید می‌باشد که شما به صورت دلخواه می‌تونین هر تعدادی از این ۱۲ کارت عملیاتی رو به کارت‌ها اضافه و بازی کنین.

قوانین خانگی(چند قانون پیشنهادی):
قانون عدد 8 :
با کارت ۸ یک جایزه نوبت دوباره به شما داده می‌شه و شما عملا یک کارت بیشتر بازی می‌کنین.
قانون عدد صفر :
اگه کسی صفر رو بازی کنه، به ترتیب جهت بازی همه بازیکنان باید دستشون رو به نفر کناریشون بدن.
قانون افزایش جریمه (Stacking) :
با اعمال این قانون در بازی اگه کسی 2+ یا 4+ بازی کنه نفر بعد اگر کارت 2+ یا 4+ داشت می‌تونه بازی کنه و نفر بعد هم همینطور و در آخر فردی که دیگر هیچ کدوم از این کارت‌ها رو نداشت باید به اندازه جمع جریمه تمامی کارت‌های (+) بازی شده، جریمه برداره.
قانون کارت مشابه و یکسان :
اگه کارتِ رو شده‌، کارتی باشه که شما دقیقا مشابه اون رو داشته باشین (هم‌رنگ و هم‌ عدد)، می‌تونین بلافاصله اون رو بازی کنین (حتی اگر نوبت شما نباشه کارت مشابه رو بندازین و نفر بعد شما بازی رو ادامه میده).

 
برگه اطلاعات
دسته بندیمهمانی
تعداد بازیکن۲ تا ۱۰ نفر
مدت زمان بازیکمتر از ۳۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازیسبک
گروه سنی۷ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
جنس قطعاتمقوايي
كارت در بازيدارد
صفحه در بازیندارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيندارد
توكن در بازيندارد
تايل هاي مقوايي در بازيندارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out