بازی ایرانی صد دروازه

بازی ایرانی صد دروازه

بازی ایرانی صد دروازه: سرزمین تجارت ادویه

تعداد نفرات: 2 تا 5 نفره (بهترین حالت: 4 و 5 نفره)

زمان بازی: حدود 40 الی 60 دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 8 سال

نسخه ایرانی بازی Century: Spice Road

تولید شده با کیفیت مطلوب توسط گروه ویریا (چاپ جدید)

از بهترین بازی های استراتژی سبک و خانوادگی با گیم پلی جذاب

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

280,500 تومان

330,000 تومان

-15%

این محصول در انبار موجود نیست

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی فکری و ایرانی صد دروازه سرزمین تجارت ادویه (Century Spice Road)

خلاصه بازی
بازی صد دروازه داستان تجارت کاروان هایی است که در مسیر جاده ابریشم و در شهر صد دروازه مشغول خرید و فروش کالاهای خود (ادویه جات) بوده اند. در این بازی شما در نقش بازرگانانی هستید که ادویه جات خود را میفروشید تا ثروتمند شوید.

بازی فکری Century: Spice Road، اولین بازی از مجموعه بازی‌های Century است که به کاوش در اتفاقات تاریخی هر قرن می‌پردازد، و سبک بازی آن‌ها بر پایه‌ی تجارت ادویه‌ها بنا شده است. در بازی رومیزی Century: Spice Road، بازیکنان نقش رهبر کاروان‌هایی را ایفا می‌کنند که برای کسب شهرت و پیروزی، از طریق جاده‌ی معروف ابریشم به نقاط دور قاره سفر کرده، و ادویه می‌فروشند. در هر نوبت، بازیکنان یکی از چهار عمل زیر را انجام می‌دهند:
۱- احداث یک مسیر تجارت (به وسیله‌ی دریافت یک کارت بازار)
۲- انجام معامله یا درو کردن ادویه‌های کاشته‌شده (به وسیله‌ی بازی کردن یکی از کارت‌های دست‌تان)
۳- برآورده کردن یک درخواست (به وسیله‌ی فراهم کردن پیش‌نیازهای یک کارت Victory و دریافت آن)
۴- استراحت (به وسیله‌ی برگرداندن تمام کارت‌هایی که بازی کرده‌اید، به دست خود)
هنگامی که یکی از بازیکنان پنجمین امتیاز پیروزی را دریافت کند، دست حاضر، دست آخر بازی خواهد بود. پس از پایان این دست، بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، برنده‌ی بازی خواهد بود.

بوردگیم Century: Spice Road، از بازی‌های سبک خانوادگی (Family) و استراتژیک (Strategic) است. از جمله مکانیزم‌های این Board Game می‌توان به Card Drafting، Hand Management، و Set Collection اشاره کرد.

مختصری درباره شهر صد دروازه
صد دروازه بی شک یک شهر با اهمیت در تاریخ ایران باستان می باشد.صد دروازه نام قدیم شهر دامغان کنونی است.همچنین اسکندر مقدونی پس از کشتن داریوش سوم در آنجا سکنی گزید، مدتی هم پایتخت اشکانیان بوده است. یونانیان آن را هکاتوم پولیس مینامند. این شهر از آن جهت حائز اهمیت است که مسیر عبور و مرور کاروان هایی که از جاده ابریشم گذر میکردند قرار داشته همچنین صد دروازه بازار بزرگ تجارت بازرگانان، شاهراهی برای تغﯿﯿر مسیر کاروانان ها به مناطق دیگر بوده است.

خلاصه ای در مورد ادویه ها
به دلیل اهمیت ادویه در آن زمان بخشی از تجارت بازار صد دروازه مربوط به خرید و فروش ادویه جات بوده و زردچوبه که در آن زمان ارزان ترین ادویه شناخته می شده است توسط بازرگانان هندوستان و چین به آنجا می آمده است. ایران و هند نیز که در آن زمان خواستگاه کاشت زعفران
بودند در این تجارت نقش بسزایی ایفا می کردند. کشت زعفران ایران که بهترین گیاه این کشور و برترین در جهان بوده از دوره پارتیان آغاز و بازرگانان ایرانی در مسیر جاده ابریشم همواره به تجارت این گیاه ارزشمند مبادرت میکردند. هل که خواستگاه آن جنوب شرق آسیا بوده است به دلیل خواص دارویی آن اهمیت بسزایی در این تجارت داشته است. دارچین در آن زمان از سیلان و هند به مسیر جاده ابریشم می آمده که از طلا گران تر بوده و با اهمیت ترین کالای بازرگانان بوده است. پس تلاش کنید در بازی صد دروازه دارچین بدست بیاورید

.

دانلود راهنمای فارسی بازی

.


ویدیوی آموزش بازی Century Spice Road

 
برگه اطلاعات
دسته بندیخانوادگی
تعداد بازیکن۲ تا ۵ نفر
مدت زمان بازی۴۰ تا ۸۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازینیمه سبک
گروه سنی۸ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
كارت در بازيدارد
صفحه در بازیندارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيدارد
توكن در بازيندارد
تايل هاي مقوايي در بازيندارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out