بازی ایرانی برج های سرگردان
برگردانی از بازی خارجی Wandering Towers
آیا آمادهاید تا به یک ماجراجویی جادویی قدم بگذارید؟
بطری های اکسیر خود را پر کرده و جادوگران خود را به برج کلاغ افسانه ای برسانید!
اثری از 2 طراح بزرگ آلمانی ولفگانگ کرامر و میشاییل کیسلینگ
تعداد بازیکنان: 1 تا 6 نفر
سن بازیکنان: بالای 8 سال
زمان بازی: حدود 30 الی 60 دقیقه
محصولی از گروه سومرگیمز
بازی ایرانی برج های سرگردان Wandering Towers
هدف بازی:
تمام بطری های اکسیر خود را پر کرده و همه جادوگران خود را به برج کلاغ افسانه ای برسانید (ترتیب انجام دادن آنها مهم نیست). صرفاً در کمترین زمان ممکن نسبت به رقبا جادوگران خود را به برج کلاغ افسانه ای برسانید و با جا به جا کردن برج های سرگردان و زندانی کردن جادوگران بطری های اکسیر خود را پر کنید.
آیا آمادهاید تا به یک ماجراجویی جادویی قدم بگذارید؟
در این بازی رومیزی برج های سرگردان (Wandering Towers)، هدف شما ساده اما چالشبرانگیز است: تمام بطریهای اکسیر خود را پر کنید و جادوگران خود را به برج کلاغ افسانهای برسانید! اما رسیدن به پیروزی آسان نیست. برج های سرگردان حرکت میکنند، جادوگران زندانی میشوند، و هر تصمیم شما میتواند سرنوشت بازی را تغییر دهد!
چیدمان اولیه بازی
صفحه بازی: 4 کاشی زمین بازی را به صورت دایرهای بچینید.
برجها: 10 برج بازی را مطابق دستورالعمل (برج کلاغ افسانهای در مکان مشخص شده و بقیه برجها بهصورت یک در میان در ادامه آن) در مسیر قرار دهید.
جادوگران: جادوگران خود را به ترتیب بر روی برجها قرار دهید؛ تعداد آنها بر اساس علامتهای روح کنار هر ششضلعی مشخص میشود.
کارتها و تاس: هر بازیکن 3 کارت دریافت میکند و یک تاس در دسترس همه قرار میگیرد.
نحوه بازی
هر بازیکن در نوبت خود:
دو کارت از دست خود بازی میکند و بر اساس کارتها، جادوگر یا برجها را حرکت میدهد.
یا هر سه کارت را میسوزاند تا یک برج دلخواه را جابهجا کند.
با خرج کردن بطریهای اکسیر پرشده، طلسمهای جادویی را فعال میکند تا در بازی برتری پیدا کند.
کارتهای بازی
در بازی سه نوع کارت وجود دارد:
کارت حرکت جادوگران: جادوگران خود را به ششضلعیهای دیگر منتقل کنید.
کارت حرکت برجها: برجها را همراه با جادوگران و برج های روی آن جابهجا کنید.
کارتهای چندمنظوره: انتخاب کنید که جادوگر یا برج را حرکت دهید.
با هر کارت، ممکن است عدد مشخصی از خانهها را حرکت کنید یا برای تعیین حرکت، تاس بریزید. هر برج میتواند جادوگران را زندانی کند، و این همان راهی است که بطریهای اکسیر پر میشوند!
طلسمهای جادویی
طلسمهای جادویی در هر بازی میتوانند متفاوت باشند و به بازی عمق استراتژیک بیشتری بدهند. برای اجرای طلسمها، بطریهای اکسیر پرشده خود را خرج کنید و از قدرتهای ویژه آنها استفاده کنید.
پایان بازی
بازی زمانی به پایان میرسد که یک بازیکن تمام بطریهای اکسیر خود را پر کرده و تمام جادوگرانش را به برج کلاغ افسانهای رسانده باشد. اگر چند بازیکن این اهداف را همزمان کامل کنند، بازیکنی که بیشترین بطری اکسیر پرشده را دارد برنده مسابقه برج های سرگردان خواهد شد.
چیدمان بازی:
4 کاشی زمین بازی را در یک مسیر دایره ای شکل طبق توضیحات صفحه قبل روی میز قرار دهید. برج کلاغ افسانه ای را بر روی شش ضعلی شروع بازی قرار دهید. به صورت پادساعتگرد و در ادامه برج کلاغ افسانه ای مابقی 9 برج را به صورت یک در میان بچینید: با برج دارای نشان کلاغ شروع کرده، پس از آن یک برج معمولی قرار دهید و به همین ترتیب ادامه دهید.
(برج کلاغ افسانه ای، برج کلاغ، برج معمولی، برج کلاغ، برج معمولی، برج کلاغ، برج معمولی، برج کلاغ، برج معمولی، برج کلاغ )
آماده سازی طلسم های جادویی: برای اولین بار: 2 طلسم جادویی جادوگر پیشرو و برج پیشرو (توضیحات مربوط به طلسم های جادویی را در صفحه 8 نگاه کنید.)، را در داخل مسیر دایره ای شکل بازی قرار دهید. برای تجربه های بعدی: به صورت تصادفی هر تعداد از طلسم ها را که می خواهید، می توانید استفاده کنید (هرچه تعداد طلسم بیشتر باشد، بازی حرفه ای تر می شود).
90 کارت حرکت بازی را بُر بزنید و به هر بازیکن 3 کارت بدهید. مابقی کارت ها را در یک دسته در داخل مسیر دایره ای شکل بازی قرار دهید و در کنار آن فضایی را برای قرار دادن کارت های سوخته، خالی بگذارید. تاس را در نزدیکی صفحه بازی و در دسترس بازیکنان قرار دهید. هر بازیکن یک رنگ از مهره ها را انتخاب کرده و مطابق با جدول زیر به تعداد مناسب مهره های جادوگر و بطری های اکسیر رنگ خود را بر می دارد.
بطری های اکسیر خود را از سمت خالی آن در مقابل خود قرار دهید. مهره های جادوگر را نزد خود نگهدارید و مابقی مهره ها و بطری های اکسیر را به جعبه بازی باز گردانید.
شش ضلعی هایی که بر روی آنها برج قرار می گیرد دارای تعدادی علامت روح کوچک در کنار خود می باشند: در جهت پادساعتگرد از برج کلاغ افسانه ای، سه شش ضلعی اول دارای سه علامت، سه شش ضعلی دوم دارای دو علامت و سه شش ضلعی بعدی دارای یک علامت روح می باشند. این علامت ها نشانگر تعداد جادوگرانی است که در شروع بازی بر روی هر برج قرار می گیرند. جادوگرها را مطابق با دستورالعمل زیر بر روی برج ها قرار دهید:
به ترتیب بازیکنان یک جادوگر از هر بازیکن را بر روی برج قرار دهید. زمانی که تعداد جادوگران روی برج با تعداد علامت های روح برابر شد، جادوگر بعدی را به صورت پادساعتگرد بر روی برج بعدی قرار دهید. اینکار را تا قرار گرفتن تمامی جادوگران بر روی برج ها ادامه دهید.
شروع بازی :
بازی توسط جوان ترین بازیکن شروع شده و به صورت ساعتگرد می چرخد. هر بازیکن در نوبت خود، باید 2 کارت از کارت های دستش را به نوبت بازی کرده و برای هر کارت، حرکت مشخص شده آن را در صورت امکان، انجام دهد و یا هر 3 کارت خود را سوزانده و 1 برج دلخواه را یک خانه (پادساعتگرد) حرکت دهد. اضافه بر آن در هر زمانی از نوبت خود، می توانید با خرج کردن بطری های اکسیر پُر شده خود، یکی از طلسم های جادویی بازی را اجرا کنید. در آخر، از دسته کارت های وسط بازی، کارت بردارید تا دوباره 3 کارت داشته باشید. زمانی که دسته کارت های بازی تمام شد، با بُر زدن کارت های سوخته دسته کارت جدیدی ایجاد کنید.
کارت های حرکت بازی
در بازی 3 مدل کارت حرکت وجود: 1. کارت هایی که جادوگران را حرکت می دهند. 2. کارت هایی که برج ها را حرکت می دهند. 3. کارت هایی که می توانند برج ها یا جادوگران را حرکت دهند.