بازی ایرانی شنل قرمزی
برگردانی از بازی خارجی Wonder Tails
از سری مینی دایس
تعداد بازیکنان: 2 نفره
سن بازیکنان: بالای 8 سال
زمان بازی: حدود 15 تا 30 دقیقه
محصولی از گروه تاس بستنی dice cream
بازی شنل قرمزی Wonder Tails
مجموعهای از داستانهای قدیمی پریان از هم جدا شدهاند. صفحات مختلف داستانها در هم آمیخته و پراکنده شدهاند. آیا میتوانید ارتباط بین شخصیتهای پراکنده را پیدا کنید تا داستانها را دوباره کنار هم قرار دهید؟ با روشهای هوشمندانه شخصیتها را متحد کنید تا برنده بازی شوید!
اجزا بازی
17 کارت شخصیت
1 کارت مرجع
آمادهسازی
1. یکی از بازیکنان یک کارت را به هوا پرتاب میکند. رنگی که پس از فرود نمایان میشود (قرمز یا آبی) رنگ آن بازیکن خواهد بود. رنگ باقیمانده به بازیکن دیگر تعلق دارد.
2. همه کارتهای شخصیت را بُر بزنید و به هر بازیکن 2 کارت بدهید تا در منابع خود قرار دهند. باقی کارتها بهعنوان پایل قرعهکشی قرار میگیرند.
3. هر بازیکن کارتهای خود را به رنگ خود (قرمز یا آبی) رو به بالا روی میز قرار میدهد تا برای هر دو بازیکن قابل مشاهده باشد.
4. پایل قرعهکشی و کارت مرجع را روی میز در محلی بین دو بازیکن قرار دهید. بازیکن آبی اولین نوبت در دور اول را شروع میکند.
روند بازی
بازی در طول سه دور انجام میشود. در هر دور، بازیکنان کارتها را در شبکه داستانی قرار میدهند: یک چینش مشخص از کارتها که برای آن دور تعریف شده است.
1. بازیکن فعال ابتدا یک کارت از پایل قرعهکشی (در صورت موجود بودن) به منابع خود اضافه میکند. سپس یک کارت از منابع خود را در شبکه داستانی قرار میدهد.
2. بازیکنان نوبت به نوبت کارتها را قرار میدهند تا شبکه داستانی آن دور کامل شود. سپس امتیازات محاسبه شده و برنده آن دور مشخص میشود.
قرار دادن کارت
هر کارت جدید که در شبکه داستانی قرار میگیرد باید:
به رنگ بازیکن فعال باشد.
داخل شکل مشخصشده برای آن دور قرار گیرد.
حداقل با یک کارت دیگر به صورت افقی یا عمودی در تماس باشد (به جز اولین کارت هر دور).
پس از قرار دادن کارت، اگر کارت دارای قابلیت خاصی است، آن را اجرا کنید.
مثال:
اگر شبکه محدود به 5 کارت عرض باشد، با قرار گرفتن کارت پنجم در عرض، دیگر امکان قرار دادن کارت به سمت چپ یا راست وجود نخواهد داشت.
امتیازدهی
زمانی که شبکه داستانی کامل شد، هر بازیکن امتیازات کارتهای به رنگ خود را جمع میکند. بسیاری از کارتها بر اساس همسایگی یا ارتباط با دیگر کارتها امتیاز میدهند. کارتهای همسایه یا مرتبط فقط به صورت افقی یا عمودی با هم ارتباط دارند (قطری ارتباطی محسوب نمیشود).
مثال:
بازیکن آبی 3 امتیاز میگیرد اگر "شاهزاده قورباغه" با "پرنسس" همسایه باشد.
بازیکن آبی 2 امتیاز از دست میدهد اگر "شاهزاده قورباغه" با "جادوگر" همسایه باشد.
برنده شدن دور
بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کند، برنده دور میشود.
در صورت تساوی:
دور 1 و 2: تساوی به نفع بازیکن قرمز است.
دور 3: تساوی به نفع بازیکن آبی است.
برنده شدن بازی
اولین بازیکنی که دو دور را برنده شود، بازی را میبرد.
اگر هیچ بازیکنی دو دور نبرد، همه کارتهای شخصیت دوباره بُر زده میشوند و دور بعدی شروع میشود.
مثال امتیازدهی
بازیکن قرمز:
مو طلایی: 0 امتیاز (به "مامان خرسه" متصل است).
مامان خرسه: 4 امتیاز (دو همسایه آبی دارد).
شاهزاده قورباغه: -2 امتیاز (به "جادوگرپیر" متصل است).
بابا خرسه: 2 امتیاز (یک همسایه قرمز دارد).
گرگ بد گنده: 2 امتیاز (به "شنلقرمزی" متصل است).
بازیکن آبی:
بچه خرسه: 5 امتیاز (بچه خرسه، مامان خرسه و بابا خرسه همگی متصل هستند).
شنلقرمزی: 0 امتیاز (اتصالی ندارد).
جادوگر پیر: 0 امتیاز (فرصت امتیازدهی در کارت ندارد).