بازی آقای جک نسخه نیویورک Mr. Jack in New York

بازی آقای جک نسخه نیویورک
نسخه ایرانی بازی خارجی Mr. Jack in New York
طراح بازی: برونو کاتالا
یک بازی استنتاجی و دونفره فوق العاده جذاب
رقابت کارگاه و جک قاتل در نیویورک برفی
دنباله ای جذاب از بازی جک لندن
کیفیت بالای ساخت
طراحی تصویری بی نظیر
تعداد نفرات: 2
زمان بازی: حدود 30 دقیقه
تولید گروه مانترا

ادامه مطلبنمایش کمتر
پیشنهاد ویژه محدود
493,200 تومان 548,000 تومان
‎−10%
موجود در انبار
مرجع:
اضافه به مقایسه0
افزودن به علاقه‌مندی‌ها(8)
توضیحات

بازی ایرانی آقای جک (مستر جک) نسخه نیویورک Mr. Jack in New York

لندن - 19 نوامبر 1888
به عنوان بخشی از روند تحقیقاتی پرونده‌ی "آقای جک"، یک پزشک قلابی به نام "فرانسیس جی. تامبلتی"، بازداشت و به قید وثیقه آزاد می‌شود؛ او بلافاصله به ایالات متحده می‌گریزد.


نیویورک - جزیره منهتن - ژانویه 1889
بنا بر هشدار پلیس لندن، پلیس نیویورک در صدد یافتن ردی از "تامبلتی" است. شاهدانی موثق و معتبر، حضور او را در منهتن تایید می‌کنند و جنایاتی دقیقا مشابه جنایات لندن در منهتن اتفاق می‌افتد. پلیس، از شهروندان خوش‌نام درخواست می‌کند تا در امر تحقیقات مشارکت کنند.
آیا "تامبلتی" همان "جک قاتل" است؟! اگر نیست، "آقای جک" در قالب چه شخصیت جدیدی خزیده است؟! این‌ها پرسش‌هایی هستند که باید در بازی "آقای جک در نیویورک" پاسخ داده شوند!

ویدیوی آموزش و گیم پلی بازی آقای جک نسخه نیویورک Mr. Jack in New York

اجزاء بازی
* 8 توکن شخصیت دو-رو (مظنون / بی‌گناه)، در 8 رنگ مختلف. ((مظنون // بی‌گناه))
قبل از شروع بازی، باید استیکرها را روی دیسک های چوبی متناسب بچسبانید -مثلا استیکرهایی که پس‌زمینه‌ی قرمز دارند، روی دیسک چوبی قرمز و همین‌طور الی آخر...!
* 8 کارت شخصیت مظنون؛ نماد و معرف شخصیت‌های حاضر در بازی؛ با نشانه‌هایی تصویری که شیوه‌ی حرکت و قابلیت شخصیت‌ها را اختصارا یادآوری می‌کنند.
* 8 کارت شخصیت بی‌گناه؛ یکی برای هر شخصیت.
* یک کارت شاهد، با یک روی "در دید" (پیدا) و یک روی "خارج از دید" (پنهان).
* یک صفحه‌ی بازی؛ نماد و معرف "جزیره‌ی منهتن".
* یک دورشمار، به رنگ خاکستری.
* یک توکن "خبرچین"؛ دو-رو (پرحرف / خاموش). ((پرحرف // خاموش))
* 4 کاشی دو-رو (ساختمان / پارک).
* 7 کاشی دو-رو (ورودی مترو / پارک).
* 6 کاشی دو-رو (چراغ گازی/ پارک).
* 2 کاشی تحقیقات
* 2 کاشی کشتی بخار

اصول بازی
تاریک و روشن (در دید و خارج از دید)
صفحه‌ی بازی، ماکتی است از نقشه‌ی "جزیره‌ی منهتن" در دوران رشد و توسعه‌اش.

یکی از بازیکنان، به هیأت "آقای جک" در می‌آید...
در ادامه‌ی این کتابچه، از این بازیکن، با نام "جک" یاد خواهیم کرد.
این بازیکن، تنها کسی است که هویت واقعی "جک قاتل" را می‌داند؛ هدف او این است که یا -تا انتهای بازی- اجازه‌ی فاش شدن هویت‌اش را به پلیس ندهد یا با استفاده از تاریکی شب، از منهتن بگریزد!

بازیکن دوم، نقش "بازرس پلیس" را ایفا می‌کند...
در ادامه‌ی این کتابچه، از این بازیکن، با نام "بازرس" ("کارآگاه") یاد خواهیم کرد.
هدف "بازرس"، کشف هویت واقعی "جک قاتل" و بازداشت او، قبل از پایان دور آخر (دور هشتم) بازی است!

در هر دور، چهار شخصیت فعال می‌شوند (دوتا را بازرس فعال می‌کند و دوتا را آقای جک)؛ سپس مرحله‌ی "پرسش از شاهدان" انجام می‌شود و "آقای جک" اعلام می‌کند که آیا "در دید" است یا "خارج از دید"!

شخصیت‌های در دید (پیدا)
هر شخصیتی که در یک خانه‌ی "روشن" (یکی از شش‌ضلعی‌های مجاور یک چراغ گازی) قرار داشته باشد، "در دید" است زیرا همه‌ی اهالی منهتن، همه‌ی رهگذران می‌توانند او را ببینند! شخصیت‌هایی که در دو خانه‌ی "خیابانی" مجاور هم قرار داشته باشند، حتی اگر "در نور" هم نباشند، باز هم برای یکدیگر، "در دید" محسوب می‌شوند زیرا نزدیکی‌شان باعث می‌شود که علی‌رغم تاریکی بتوانند یکدیگر را ببینند!

شخصیت‌های خارج از دید (پنهان)
هر شخصیتی که در یک خانه‌ی "روشن" نباشد و مجاور شخصیتی دیگر نیز نباشد، "خارج از دید" محسوب می‌شود -برای این که دو شخصیت، مجاور هم محسوب شوند، هردو باید "در خیابان" باشند (یعنی در "خانه‌ها / شش‌ضلعی‌های خیابانی") قرار داشته باشند. شخصیت‌های روی کاشی‌های پارک همواره خارج از دید هستند حتی اگر شخصیتی (شخصیت‌هایی) دیگر در مجاورت‌شان باشد یا خانه‌ای که در آن هستند، "روشن" باشد!

بنابراین در پایان هر دور، با توجه به این که "جک" خود را "در دید" اعلام می‌کند یا "خارج از دید"، "بازرس" قادر خواهد بود که با خیال راحت، نام عده‌ای از مظنون‌ها را از لیست تحقیقات خارج کرده و طنابش را به دور دیگران محکم‌تر کند!

بازی، به مرور، تبدیل به جدالی نفس‌گیر بین "جک" و "بازرس"، برای قرار دادن شخصیت‌های مختلف "در دید" و "خارج از دید" می‌شود. "بازرس" سعی می‌کند قدم به قدم، تعداد مظنون‌ها را کاهش داده و فرصت فرار را از "جک" بگیرد، در حالی که "جک" هر کاری می‌کند تا مانع از استنتاج درست "بازرس" شده و با استفاده از کوچک‌ترین اشتباه او، پا به فرار گذاشته و برای همیشه ناپدید شود!

آماده‌سازی
توافق و تعیین کنید که کدام بازیکن، "جک" و کدام بازیکن، "بازرس" خواهد بود...
صفحه‌ی بازی را طوری بین دو بازیکن بگذارید که رویش به "بازرس" باشد! "جک" در طرف دیگر صفحه خواهد نشست و صفحه را سر و ته خواهد دید!
1) توکن‌های شخصیت، ورودی‌های مترو، کاشی‌های چراغ گاز، کاشی‌های تحقیقات و کشتی‌های بخار را طبق تصویر، در صفحه جای‌گذاری کنید.
2) کاشی "خبرچین" را -در حالت "پرحرف"- در "جزیره‌ی آزادی" بگذارید.
3) کارت‌های شخصیت مظنون را بر بزنید و به‌پشت، در کنار صفحه‌ی بازی بگذارید.
4) کارت‌های شخصیت بی‌گناه را بر بزنید و به‌پشت، در کنار صفحه‌ی بازی بگذارید.
5) کارت شاهد را -برای دور اول، در حالت "در دید"- در کنار صفحه‌ی بازی بگذارید.
6) دورشمار را در خانه‌ی دور اول (اولین خانه‌ی ردیف دورشمار) بگذارید.
7) "جک"، یک کارت بی‌گناه برداشته، نگاهی به آن انداخته و آن را به‌پشت پیش روی خود می‌گذارد؛ در این بازی، "جک قاتل" در قالب این شخصیت خزیده‌است. (این شخصیت، تنها شخصیتی است که کارت بی‌گناهی ندارد!!)
نکته: در آغاز بازی، بعد از اتمام چیدمان ابتدایی، دو شخصیت خارج از دید و شش شخصیت در دید هستند.

دور بازی
بازی -حد اکثر- در 8 دور انجام می‌شود:

1) انتخاب و فعال‌سازی شخصیت‌ها
در هر دور، چهار شخصیت به بازی گرفته می‌شوند؛ هر بازیکن، دو شخصیت را به بازی می‌گیرد.

در دورهای فرد (1، 3، 5 و 7)
چهار کارت رویی دک شخصیت را برداشته و "به‌رو" در صفحه‌ی بازی بگذارید (در قسمت مخصوص، سمت راست - بالای صفحه).
"بازرس" یکی از شخصیت‌ها را انتخاب کرده و با آن شخصیت بازی می‌کند (یعنی آن شخصیت را حرکت داده و / یا قابلیت او را در بازی اعمال می‌کند).
کارت شخصیت بازی‌شده دوباره به‌پشت برمی‌گردد.
سپس "جک" دوتا از سه شخصیت باقی‌مانده را انتخاب کرده و به همان روش، آن‌ها را به بازی گرفته و کارت‌های‌شان را به‌پشت برمی‌گرداند.
در آخر، "بازرس" با آخرین کارت شخصیت بازی می‌کند.

در دورهای زوج (2، 4، 6 و 8)
چهار کارت شخصیت باقی‌مانده را "رو" کرده و روی صفحه‌ی بازی بگذارید.
این بار، اول، "جک" با یکی از شخصیت‌ها بازی می‌کند، سپس "بازرس" با دوتا از شخصیت‌ها بازی می‌کند و در آخر، "جک" با آخرین کارت شخصیت بازی می‌کند.
در پایان هر دور زوج، باید کارت‌های شخصیت را دوباره بر بزنید!

"نوبت‌نما" با استفاده از نشانه‌های تصویری، ترتیب بازی بازیکنان (جک / بازرس) را -در هر دور- نشان می‌دهد و مشخص می‌کند؛ رنگ زرد، نوبت بازی "بازرس" را نشان می‌دهد و رنگ خاکستری، نوبت بازی "آقای جک" را.

2) پرسش از شاهدان
چهار شخصیت به بازی گرفته شده‌اند؛ اکنون "جک" باید اعلام کند که آیا "در دید" است یا "خارج از دید"!

در دید
"جک" در صورتی که دیسک چوبی شخصیت‌اش در یک خانه‌ی روشن یا در مجاورت شخصیتی دیگر قرار داشته باشد، "در دید" محسوب می‌شود (به شرط آن که شخصیت دیگر، در "پارک" نباشد)!
"جک"، کارت شاهد را -در حالت "در دید"- در کنار صفحه‌ی بازی می‌گذارد. در این وضعیت، تمام شخصیت‌های "خارج از دید" تبرئه می‌شوند! "کارآگاه"، دیسک‌های چوبی مربوطه را -بدون این که جای‌شان را تغییر بدهد- پشت و رو کرده و به حالت "بی‌گناه" درمی‌آورد. کارت شاهد، به همان شکل، تا آخر دور بعد، در کنار صفحه‌ی بازی می‌ماند.

خارج از دید
"جک" در صورتی که دیسک چوبی شخصیت‌اش در یک خانه‌ی تاریک باشد و در مجاورت هیچ شخصیت دیگری نیز نباشد، "خارج از دید" محسوب می‌شود؛ همچنین در صورتی که در "پارک" تشریف داشته باشد!
"جک"، کارت شاهد را -در حالت "خارج از دید"- در کنار صفحه‌ی بازی می‌گذارد. در این وضعیت، تمام شخصیت‌های "در دید" تبرئه می‌شوند! "کارآگاه"، دیسک‌های چوبی مربوطه را -بدون این که جای‌شان را تغییر بدهد- پشت و رو کرده و به حالت "بی‌گناه" درمی‌آورد. کارت شاهد، به همان شکل، تا آخر دور بعد، در کنار صفحه‌ی بازی می‌ماند.

توجه: اگر در پایان یک دور، "جک" خارج از دید باشد -و فقط به همین شرط- می‌تواند برای فرار از منهتن در دور بعد اقدام کند؛ اگر حرکت‌اش (جابه‌جایی‌اش) بتواند منجر به خروجش از منهتن شود، او برنده‌ی بازی خواهد بود!

3) پایان دور
وقتی که همه‌ی موارد گفته‌شده انجام شدند، دور بازی به آخر می‌رسد! دورشمار را یک خانه به جلو ببرید!

پایان بازی
بازی می‌تواند سه پایان مختلف و متفاوت داشته باشد:

1) "جک" منهتن را ترک کند...
"جک" دیسک چوبی خود را از طریق یک "خروجی" یا یک "بندرگاه" که با کاشی "تحقیقات" مسدود نشده، از منهتن خارج می‌کند و بازی را می‌برد!
یادآوری: این حرکت فقط در دوری امکان‌پذیر و قابل انجام است که کارت شاهد در حالت "در دید" باشد.

2) "بازرس"، "جک" را بازداشت کند...
"بازرس"، یکی از شخصیت‌ها (دیسک‌های چوبی شخصیت) را به خانه‌ای که "جک" در آن قرار دارد، برده و او را متهم می‌کند:
* اگر اتهام به‌جا بود: "بازرس" بازی را می‌برد!
* اگر اتهام بی‌جا بود: "جک" -با سوء استفاده از سردرگمی پلیس، از منهتن گریخته و- بازی را می‌برد!

3) "جک" بازداشت نشود...
"جک" اگر تا پایان دور هشتم بازداشت نشود، بازی را می‌برد!

شخصیت‌ها و قابلیت‌ها
8 شخصیت مختلف در بازی داریم.
هر شخصیت، وقتی که به بازی گرفته می‌شود، باید حرکت کرده (جابه‌جا شده) و / یا قابلیت‌اش در بازی اعمال شود. نشانه‌های تصویری روی هر کارت شخصیت، به شما یادآوری می‌کند که قابلیت ویژه‌ی آن شخصیت چیست و کی باید (یا می‌تواند) اعمال شود.

* دایره‌ی نقره‌ای نشان‌دهنده‌ی امکان حرکت و جابه‌جایی شخصیت است.
* دایره‌ی طلایی نشان‌دهنده‌ی قابلیت شخصیت است؛ طرح دور دایره، نشان‌دهنده‌ی زمان و نحوه‌ی استفاده از قابلیت است:
** قابلیت شخصیت باید قبل یا بعد از حرکت (جابه‌جایی)، اعمال شود.
** قابلیت شخصیت می‌تواند به‌جای حرکت (جابه‌جایی)، اعمال شود.

توصیه تاکتیکی
صفحه‌ی بازی "آقای جک در نیویورک" مدام در حال تغییر است! "جک" می‌تواند از طریق خروجی زمینی یا از طریق دو خروجی دریایی متغیر (کشتی‌های بخار) فرار کرده و بازی را ببرد. "بازرس" باید هر لحظه برای مقابله با این تهدید تازه آماده باشد! بنابراین، برخلاف نسخه قدیمی بازی"آقای جک"، در این‌جا عاقلانه نیست که بگذارید تعداد زیادی از شخصیت‌ها هم‌زمان "خارج از دید" باشند زیرا برخورد با این تهدیدهای چندگانه بسیار دشوار خواهد بود! یک "بازرس" زیرک، بی‌گدار به آب نخواهد زد و همواره قابلیت‌های "تامبلتی" و "ایستمن" را در نظر خواهد داشت!

ادامه مطلبنمایش کمتر
جزئیات محصول

مشخصات

دسته بندی
خانوادگی
تعداد بازیکن
۲ نفره
مدت زمان بازی
۳۰ تا ۶۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازی
نیمه سبک
گروه سنی
۹ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسی
بی نیاز
كارت در بازي
ندارد
صفحه در بازی
دارد
تاس در بازي
ندارد
مهره و آدمك در بازي
دارد
توكن در بازي
دارد
تايل هاي مقوايي در بازي
دارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازی
ندارد
کالاهای مشابه
موردی یافت نشد
خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند:
بازی اونو اسکیپ بو skip bo بازی اونو اسکیپ بو skip bo
پیشنهاد ویژه محدود
160,200 تومان 178,000 تومان
‎−10%
بازی ایرانی اسکیپ بو برگردانی از بازی خارجی Skip Bo تعداد بازیکنان: 2 تا 6 نفر سن بازیکنان: بالای 8 سال زمان بازی: حدود 30 دقیقه محصولی از گروه تاس بستنی dice cream
بازی گرگ و میش Hierarchy بازی گرگ و میش Hierarchy
پیشنهاد ویژه محدود
89,100 تومان 99,000 تومان
‎−10%
بازی ایرانی گرگ و میش برگردانی از بازی خارجی Hierarchy از سری مینی دایس تعداد بازیکنان: 2 نفره سن بازیکنان: بالای 8 سال زمان بازی: حدود 15 تا 30 دقیقه محصولی از گروه تاس بستنی dice cream
برج هیجان جنگا (Jenga) برج هیجان جنگا (Jenga)
پیشنهاد ویژه محدود
603,000 تومان 670,000 تومان
‎−10%
- بازی محبوب جنگا - همراه با تاس و چوبهای رنگی - تهیه شده از مرغوبترین چوبها (عموما چوب درخت چنار) - بازی فکری جنگا (Jenga) مناسب برای تمام اعضای خانواده - بهترین سرگرمی برای لذت بردن در جمع های دوستانه - محصول گروه...
بازی هفت رونین Seven Ronin بازی هفت رونین Seven Ronin
پیشنهاد ویژه محدود
405,000 تومان 450,000 تومان
‎−10%
جنگجویان اسرارآمیز، بر گذرگاه‌های کوهستانی، سایه‌ی وحشت می‌افکنند... برگرفته شده از بازی خارجی 7Ronin تعداد نفرات: 2 نفر زمان بازی: حدود 30-15دقیقه مناسب برای بازیکنان بالای 14سال محصول گروه باز بازی طراحان بازی:...
بازی ایرانی کاپیتان فلیپ Captain Flip بازی ایرانی کاپیتان فلیپ Captain Flip
پیشنهاد ویژه محدود
355,500 تومان 395,000 تومان
‎−10%
برگردانی از بازی خارجی Captain Flip یک بازی خانوادگی سبک و جذاب نامزد بهترین بازی سال 2024 رقابت در کشتی دزدان دریایی برای جمع کردن طلای بیشتر! ثروتمندترین کاپیتان برنده بازی است! مناسب 2 الی 5 بازیکن زمان بازی: 30...
تاس شش وجهی خارجی 16 میل شفاف dice 16m تاس شش وجهی خارجی 16 میل شفاف dice 16m
ناموجود در انبار - قابل سفارش نمیباشد!
تاس شش وجهی خارجی 16 میل شفاف dice 16m تاس وارداتی و با کیفیت در 4 رنگ شفاف قرمز، نارنجی، بنفش و صورتی مناسب جهت استفاده در تمام بازی های تاسی امکان خرید عمده با تخفیف ویژه 4 عدد تاس به همراه کیسه جیر با کیفیت
بازی ایرانی صد دروازه: سرزمین ناشناخته های شرق (Century Eastern Wonders) بازی ایرانی صد دروازه: سرزمین ناشناخته های شرق (Century Eastern Wonders)
پیشنهاد ویژه محدود
387,000 تومان 430,000 تومان
‎−10%
بازی ایرانی صد دروازه نسخه 2 : سرزمین ناشناخته های شرق نسخه ایرانی بازی Century Eastern Wonders تعداد نفرات: 2 تا 4 نفر زمان بازی: حدود 40 الی 60 دقیقه مناسب برای بازیکنان بالای 8 سال تولید شده با کیفیت مطلوب توسط...
بازی ایرانی شرلوک مرگ در 4 جولای Sherlock Files بازی ایرانی شرلوک مرگ در 4 جولای Sherlock Files
پیشنهاد ویژه محدود
89,100 تومان 99,000 تومان
‎−10%
بازی معمایی شرلوک مقبره مجسمهاز سری Sherlock Filesیکبار مصرفتعداد نفرات: 1 تا 8 نفرزمان بازی: حدود 30 الی 60 دقیقهمناسب برای بازیکنان بالای 14 سالمحصول گروه : میپل کینگ و دایس کریم
بازی مرکب اسکویید گیم Squid Game: The Board Game بازی مرکب اسکویید گیم Squid Game: The Board Game
پیشنهاد ویژه محدود
ناموجود در انبار - قابل سفارش نمیباشد!
بازی دورهمی و رقابتی بازی مرکب نسخه بردگیمی برگردانی از بازی خارجی Squid Game: The Board Game بر اساس سریال فوق محبوب اسکویید گیم از شبکه نت فلیکس Netflix چه کسی از این بازی جان سالم به در می‌برد؟ آخرین بازمانده،...
بازی ایرانی پناهگاه Zooloretto بازی ایرانی پناهگاه Zooloretto
پیشنهاد ویژه محدود
355,500 تومان 395,000 تومان
‎−10%
بازی ایرانی پناهگاه برگردانی از بازی خارجی Zooloretto تعداد نفرات: 2 تا 5 نفره  زمان بازی: حدود 45 تا 60 دقیقه مناسب برای بازیکنان بالای 8 سال
بازی پادشاهی کهن Ancient Realm بازی پادشاهی کهن Ancient Realm
پیشنهاد ویژه محدود
89,100 تومان 99,000 تومان
‎−10%
بازی ایرانی پادشاهی کهن برگردانی از بازی خارجی Ancient Realm از سری مینی دایس تعداد بازیکنان: 1 نفره سن بازیکنان: بالای 10 سال زمان بازی: حدود 15 دقیقه محصولی از گروه تاس بستنی dice cream
بازی شرلوک آخرین تماس Sherlock Files بازی شرلوک آخرین تماس Sherlock Files
پیشنهاد ویژه محدود
89,100 تومان 99,000 تومان
‎−10%
بازی معمایی شرلوک آخرین تماساز سری Sherlock Filesیکبار مصرف تعداد نفرات: 1 تا 8 نفرزمان بازی: حدود 30 الی 60 دقیقهمناسب برای بازیکنان بالای 14 سالمحصول گروه : میپل کینگ و دایس کریم

فهرست

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم