بازی داون فورس downforce

بازی داون فورس (Downforce)

بازی داون فورس

نسخه ایرانی بازی خارجی Downforce

یک بازی خانوادگی و مسابقه ای جذاب

مزایده! مسابقه! پیروزی!

هیجان یک مسابقه اتوموبیل رانی و فرمولا وان

تعداد نفرات: 2 الی 6 نفر

زمان بازی: حدود 20 الی 40 دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 10 سال

طراح بازی: wolfgang kramer

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

463,250 تومان

545,000 تومان

-15%

این محصول در انبار موجود نیست

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی داون فورس downforce

در بازی داون فورس هیجان یک مسابقه اتوموبیل رانی را تجربه کنید.

بازیکنان کارت هایشان را دریافت میکنند، بر روی ماشین مورد نظرشان شرط میبندند و تا پایان کارت هایشان به مسابقه ادامه میدهند.

آیا میتوانید پیش از حریفان خود به خط پایان برسید؟ آیا میتوانید با پیش بینی ماشین برنده، پیروز این شرط بندی باشید؟

هر کارت و هر نوبت از بازی میتواند سرنوشت ساز باشد.

محتویات

1 صفحه بازی 2رو

6 ماشین مسابقه

42 کارت سرعت معمولی

6 کارت سرعت-8

12 کارت قدرت

6 پلاک راننده

1 دفترچه امتیازشمار (امکان دانلود در شبکه‌های اجتماعی هپ‌گیمز)

1 راهنمای قوانین

ویدیوی آموزش و گیم پلی بازی داون فورس DownForce

نحوه بازی کردن ( نگاه کلی به بازی)

بازی فرمول1 شامل سه مرحله کلی است:

  1.        مزایده: ماشین‌های مسابقه به مزایده گذاشته شده و به بیشترین پیشنهاد دهنده واگذار می‌شوند.
  2.        مسابقه: ماشین‌ها در مسیر صفحه بازی به رقابت می‌پردازند.
  3.        شرط‌بندی: این مرحله حین مسابقه انجام می‌گیرد و در آن بازیکنان ماشین‌های پیروز را پیش‌بینی می‌کنند.

زمانی که مسابقه پایان یافت، بازیکنان دارایی خود را محاسبه می‌کنند تا برنده مشخص شود.

 

مزایده

پس از آنکه بازیکنان به کارت‌های دستشان نگاه کردند، ماشین‌های مسابقه یک به یک به مزایده گذاشته می‌شوند.

یک کارت از دسته کارت قدرت و یک کارت از دسته کارت سرعت-8 رو کنید.

رنگ کارت سرعت-8 رو شده، نشانگر ماشین مورد مزایده است؛ همچنین کارت قدرت رو شده، به عنوان ضمیمه همراه ماشین، مورد مزایده قرار می‌گیرد.

برای پیشنهاد دادن در مزایده، هر بازیکن کارتی را از دست خود انتخاب کرده و به پشت بر روی میز قرار می‌دهد. پس از آنکه تمامی بازیکنان کارت‌هایشان را انتخاب کردند، کارت‌ها را رو کنید. رنگ آن عدد روی کارت که با رنگ ماشین مورد مزایده مطابقت دارد، پیشنهاد شما برای آن ماشین در مزایده است (به میلیارد تومان).

بازیکنی که عدد روی کارت سرعتش برای رنگ مورد نظر، بیشترین عدد بین بازیکنان باشد، برنده مزایده خواهد بود و به همان اندازه پرداخت خواهد کرد. سپس پرداختی خود را بر روی برگه امتیاز‌شمارش یادداشت می‌کند.

اگر دو کارت یا بیشتر، عدد یکسانی برای رنگ مورد مزایده داشتند، کارتی برنده خواهد بود که تعداد ماشین‌های بیشتری را داشته باشد (سطر های بیشتری داشته باشد).

اگر تعداد ماشین‌ها (سطرها) نیز برابر بود، کارتی برنده است که شامل رنگ سفید بر روی آن نباشد.

هنگامی که هر بازیکن مزایده‌ای را برنده می‌شود:

  •          عدد پیشنهادی خود را بر روی برگه امتیاز‌شمار خود یادداشت می‌کند
  •          کارت سرعت-8 مورد مزایده را به کارت‌های دست خود اضافه می‌کند
  •          کارت قدرت مورد مزایده را به رو در مقابل خود قرار می‌دهد
  •          پلاک راننده مورد مزایده را بر می‌دارد و در مقابل خود قرار می‌دهد

تمامی کارت‌های سرعتی که در مزایده مورد استفاده واقع شدند، به دست بازیکنان برگردانده می‌شوند و می‌توانند برای مزایده بعدی به منظور پیشنهاد دادن مورد استفاده قرار گیرند.

در ادامه کارت سرعت-8 و کارت قدرت بعدی رو شده و پیشنهاد دادن از سر گرفته می‌شود؛ در هر نوبت مزایده، یک جفت کارت سرعت-8 و قدرت.

هر بازیکن بایدحداقل یک ماشین داشته باشد. زمانی که تعداد ماشین‌های باقی مانده برابر با تعداد بازیکنان بدون ماشین باشد، فقط بازیکنان بدون ماشین اجازه پیشنهاد دادن در مزایده را دارند. هنگامی که تنها یک ماشین باقی مانده، اگر هنوز بازیکن بدون ماشینی حضور داشته باشد، آن بازیکن کارتی را از دست خود با کمترین عدد برای رنگ مورد نظر رو می‌کند؛ چرا که رقیبی برای آن مزایده ندارد و در نتیجه عددی پایین نیز برای برنده شدن آن ماشین کفایت می‌کند.

پس از آنکه تمامی ماشین‌ها به مزایده گذاشته شدند، هر بازیکنی که بیش از یک کارت قدرت داشته باشد، به انتخاب خود یکی را نگه داشته و دیگری را به جعبه بازی باز می‌گرداند. کارت قدرت منتخب قابلیت استفاده برای هر دو ماشین بازیکن مذکور را داراست.

تبصره: یک حالت ثانویه برای چیدمان کارت‌های قدرت وجود دارد؛ بدین صورت که تمامی 12 کارت قدرت را بر زده و دسته‌کارتی 12تایی به پشت ایجاد کنید. سپس در مرحله مزایده همراه با هر ماشین، 2 کارت قدرت را رو کنید. برنده مزایده، ماشین و هر دو کارت قدرت را صاحب می‌شود. در این حالت نیز هر بازیکن باید در پایان مزایده از بین کارت‌های قدرت خود، فقط یکی را انتخاب کرده (و بقیه را به جعبه باز گرداند) و از آن قدرت برای ماشین(های) خود استفاده کند.

شرط‌بندی

بر روی مسیرهای دو طرف صفحه بازی، سه خط زرد رنگ وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی نقاطی هستند که در آن شرط‌بندی رخ می‌دهد. زمانی که اولین ماشین از اولین خط شرط‌بندی عبور کرد و پس از آن که تمامی دستورات کارت در حال بازی انجام شد، تمامی بازیکنان به طور مخفیانه بر روی برگه امتیازشمار خود ماشینی را که فکر می‌کنند در پایان بازی رتبه نخست را به دست خواهد آورد، علامت می‌زنند. بازیکنان می‌توانند بر روی ماشین خود و یا ماشین بازیکن دیگری شرط‌بندی کنند. همین روند شرط‌بندی برای اولین ماشینی که از خط دوم و سوم شرط‌بندی عبور می‌کند نیز اعمال خواهد شد. بازیکنان می‌توانند در هر سه مرتبه، شرط‌بندی را بر روی ماشینی یکسان و یا متفاوت انجام دهند.

در پایان مسابقه، اگر بازیکنان شرط‌بندی خود را بر روی ماشین‌هایی در رتبه اول، دوم و سوم انجام داده باشند، مطابق برگه امتیازشمار، پول دریافت می‌کنند.

پایان مسابقه

به محض آنکه ماشینی از خط پایان عبور کرد، آن را برداشته و در جایگاه برندگان مجاور مسیر قرار دهید. طی کردن خانه‌های اضافی بعد از خط پایان اهمیتی ندارد. پس از آنکه تمامی ماشین‌های یک بازیکن از خط پایان عبور کند، باید کارت‌های سرعت دست خود را (بدون اجرای دستوراتشان) بسوزاند و دیگر قادر به بازی کردن کارتی در مسابقه نیست. احتمال اینکه یک یا تعدادی از ماشین‌ها موفق به عبور از خط پایان نشوند، وجود دارد. ماشین‌هایی که موفق به عبور از خط پایان نشده‌اند، پولی بابت جایگاهشان کسب نمی‌کنند، هرچند این بازیکنان بابت شرط‌بندی خود و یا ماشین‌های دیگری از آنها که مسابقه را تمام کرده است، پول دریافت می‌کنند.

برنده بازی

پس از آنکه تمامی ماشین‌ها مسابقه را به پایان بردند، بازیکنان باید پولی که از جایگاه ماشین‌هایشان کسب می‌کنند را روی برگه امتیازشمار خود علامت بزنند.

سپس بازیکنان درآمد خود از شرط‌بندی را نیز بر روی برگه‌ امتیاز‌شمار علامت می‌زنند. درآمد حاصل از جایگاه ماشین هر بازیکن با درآمد حاصل از شرط‌بندی او جمع می‌شود. پولی که بابت مزایده برای خریدن ماشین‌ها پرداخت شده نیز از این درآمد کسر می‌شود.

مبلغ باقی‌مانده نهایی امتیاز پایانی هر بازیکن است.

هر بازیکنی که امتیاز پایانی بیش‌تری کسب کرده باشد، برنده بازی است. در صورت تساوی، بازیکنی که جایگاه بالاتری در مسابقه دارد، برنده می‌شود.

 
برگه اطلاعات
دسته بندیخانوادگی
تعداد بازیکن۲ تا ۶ نفر
مدت زمان بازی۳۰ تا ۶۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازینیمه سبک
گروه سنی۱۰ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
كارت در بازيدارد
صفحه در بازیدارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيدارد
توكن در بازيندارد
تايل هاي مقوايي در بازيدارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out