بازی ایرانی گربه های شکمو (Foodies)

بازی ایرانی گربه های شکمو (Foodies)

برگرفته از بازی خارجی Foodies

تعداد نفرات: 2 تا 5 نفره (بهترین حالت: 3 و 5 نفره)

زمان بازی: حدود 20 تا 30 دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 10سال

محصولي از نشر آلباتروس

طراح بازی: Ken Gruhl

بهمراه افزونه کارت های فستیوال

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

240,000 تومان

320,000 تومان

-25%

- +

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی ایرانی گربه های شکمو (Foodies)



در دسته بازي هاي خانوادگي و مناسب رده سني مثبت ١٠ سال
در نقش مديران رستوران هاي معروف پذيراي گربه هاي شكموي شهر باشيد و با طبخ غذاهاي متنوع پول و شهرت به دست بياريد و برنده بازي بشيد.
مدت زمان بازي تقريبي بازي حدود ٣٠ دقيقه است و هم بچه ها و هم و افراد بالاي ١٠ سال ميتونن اون رو به راحتي بازي كنند
البته بچه هاي بالاي ٨ سال هم با توجه به توانايي فكري ميتونن اونو يادبگيرن و بازي كنند.
بازي استراتژيك سبكي داره و يادگيري اون خيلي آسونه و مناسب وقتايي هست كه اعضاي خانواده دور هم جمع شدند و ميخوان حسابي سرگرم بشن
تو بازي بايد تاس بريزيد و با استفاده از هوشتون فودكوردي رو بسازيد كه گربه هاي شكمو عاشقش بشن.
يادتون نره از گربه هاي سرآشپز مخصوص استفاده كنيد چون دستپختشون عاليه و گربه ها عاشق غذاهاشون ميشن.
پذيرايي بهتر مساوي است با مشتري و شهرت بيشتر . مديري كه بيشترين شهرت را به دست آورد برنده بازي است.

محتويات بازي :
١ صفحه فروشگاه
٥ صفحه فودكورت
١ تاس ده وجهي
١ توكن بازيكن شروع كننده
٢٠ توكن جابجايي
١٠ كارت مليت
٥ كارت گربه هاي سرآشپز معروف
١٠٠ كارت غرقه غذا
٥٤ توكن سكه
٢٠ توكن شهرت
٥ مهره گربه
+
٥ كارت غذاي عيدسال نو


چیدمان:

1- صفحه فروشگاه را در وسط میز قرار دهید ( این صفحه دارای دو وجه میباشد ) از وجه متناسب با تعداد بازیکنان استفاده کنید. ( یک وجه برای 2 و 3 نفر و وجه دیگر برای 4 و 5 نفر )
2- هر بازیکن 1 صفحه فود کورت را به طور دلخواه دریافت کند، سپس مهره و توکن های نشانگر را نیز به رنگ دلخواه دریافت کند. بازیکنان میبایست مهره گربه خود را در قسمت ابتدایی و قبل از شماره 1 بر روی صفحه بازی قرار دهند.
3- در خانه های فاقد ارزش مالی در صفحه فود کورتتان، یک سکه 1$ بگذارید، سپس هر بازیکن 3$ دریافت کند.
4- بازیکنی که اخیرا در یک رستوران بین المللی غذاخورده است توکن بازیکن نفر اول را دریافت کند. این بازیکن شروع کننده بازی میباشد و تا انتهای بازی این توکن را در اختیار دارد. بازیکنان به ترتیب و در جهت ساعتگرد طبق دستورالعمل زیر توکن جابجایی دریافت کنند :
نفر اول : 1 توکن نفردوم: 2توکن نفرسوم: 2توکن نفرچهارم: 3 توکن نفر پنجم: 3توکن
5- 10 کارت پرچم ملیت ها را بر زده و پنج تای آنهارا انتخاب کنید، سپس 10 کارت غذای منطبق بر هر کدام از این پنج ملیت را برداشته و با یکدیگر بر زنید. این دسته کارت (50 تا کارت ) را در خانه مشخص شده روی صفحه فروشگاه قراردهید. حال 5 کارت رویی را برداشته و به ترتیب در خانه های مشخص شده با ارزش مالی، قرار دهید.
6- از بین 5 کارت گربه های سرآشپز معروف 2 تا را به دلخواه یا به طور اتفاقی برداشته و در خانه های مشخص شده در کنار سرآشپز های معمولی در صفحه فروشگاه قراردهید.
7- تاس ده وجهی و همه توکن های باقی مانده را در کنار صفحه فروشگاه طوری که در دسترس همه باشد قرار دهید.

در بازی گربه های شکمو، شما مدیران فود کورت هایی هستید که از گربه های شکمو پذیرایی می کنند و در رقابت با دیگر مدیران تلاش میکنید تا بهترین غرفه های غذا را راه اندازی کنید، غذاهای مختلف طبخ کنید و نظر گربه های شکمو را جذب کنید. پذیرایی بهتر از این گربه های شکمو مساوی است با مشتری و شهرت بیشتر. مدیری که بیشترین شهرت را بدست آورد برنده بازی است.
صفحه فودکورت شما شامل 9 خانه ، شماره خانه ها (عدد تاس انداخته شده منطبق بر یکی از این اعداد است ) ، برخی خانه ها دارای ارزش مالی اولیه هستند که تا زمان احداث اولین غرفه غذا در آنجا فعال هستند. در خانه های فاقد ارزش مالی در ابتدای بازی 1$ قرار میگیرد. در اولین نوبتی که خانه فعال شود ، سکه را دریافت می کنید.


نحوه بازی:
گربه های شکمو به صورت نوبتی و ساعتگرد بازی میشود.
هر نوبت شامل 3 حرکت زیر است: 1- مراجعه گربه های شکمو به فودکورت 2-راه اندازی غرفه جدید
3-استخدام سرآشپزها
مراجعه گربه های شکمو: در نوبتتان تاس بیاندازید. عدد بازی شده مشخص می کند که گربه شکمو کدام غرفه را برای خوردن غذا انتخاب کرده است. اگر عدد بازی شده صفر بود میتوانید هر عدد دیگری را به دلخواه از تاس انتخاب کنید. پس از مشخص شدن عدد، تمام بازیکنان پاداش خانه منطبق با آنرا دریافت کنند.


پاداش ها می توانند اینگونه باشند:
الف) اثرات غرفهء غذا: برای هر $ 1 سکه دریافت کنید . برای هر مهره خودرا در مسیر شهرت یکی جلوببرید. همچنین هر ملیتی دارای تاثیر ویژه ای است که ممکن است فعال شود
ب)توکن ها: هرچه $ در آن خانه است را بردارید، ها را دوباره کنار صفحه فروشگاه بگذارید و به ازاء آن در مسیر شهرت به پیش بروید.
اگر خانه انتخاب شده خالی باشد. گربه شکمو بدون پاداش آنجارا ترک می کند.
ج)کامل کردن ستاره ها: هرکارت غرفه غذا یک یا چند ستاره نصفه در اطراف دارد. یک ستاره کامل با قراردادن 2 نصفه ستاره تشکیل خواهد شد. اگر غرفه بازی شده ستاره کامل داشته باشد بازیکن به ازای هر ستاره یک شهرت به دست می آورد.


مثال: فردی در نوبت خود عدد 5 را بازی کرده. خانه شماره ی 5 رادر صفحه فودکورت خود بررسی می کند. هنوز غرفه ای در آنجا نساخته، اما این خانه دارای ارزش مالی اولیه 2$ است. پس 2 سکه برمی دارد. توجه داشته باشید که باقی بازیکنان نیز صفحه خود را بررسی کرده و پاداش خانه 5 را (چه غرفه ای ساخته باشند یا خالی باشد) دریافت می کنند.


در زمان مراجعه گربه های شکمو . قبل از دریافت پاداش، ممکن است بخواهید با حذف یک توکن جابجایی، به جای غرفه انتخاب شده، یکی از همسایه های این غرفه را برای دریافت پاداشتان انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این کار فقط در پاداش شما تاثیرگذار است. باقی بازیکنان پاداششان را براساس همان شماره ابتدایی آمده دریافت کنند.
مثال: وقتی فردی عدد 5 را بازی کرد می تواند با خرج کردن یک توکن جا به جایی پاداش یکی از خانه های شماره 2،4،6 یا 8 را به جای آن انتخاب کند.
به یاد داشته باشید همسایه های هر غرفه تنها آنهایی هستند که به صورت عمودی یا افقی متصل هستند و نه اوریب ها

احداث یک غرفه غذایی جدید
در نوبتتان ممکن است بخواهید یک کارت غرفهء غذا از فروشگاه خریداری کنید. همیشه 5 غذا در دسترس هست و هر خانه مشخص می کند برای خرید آن غرفه چه مقدار سکه میبایست پرداخت شود. غرفه خریداری شده را می توانید در هر جایی از صفحه فودکورتتان قرار بدهید.
همچنین می توانید یک غرفه را جایگزین کنید! کارت غرفه قبلی را از بازی حذف کرده و کارت جدید را جایگزین آن نمایید. اگر کارت قبلی توکن هایی بر روی خود داشت، توکن ها را نگه داشته و بر روی کارت جدید قرار دهید.
در فروشگاه قیمت غرفه ها از چپ به راست کاهش می یابد. بعد از خرید یک کارت غرفه غذا، کارت های باقی مانده در سمت چپ را یک خانه به راست حرکت دهید سپس کارت جدیدی از دسته برداشته و در آخرین خانه سمت چپ قرار دهید.
مثال: فردی تصمیم میگیرد یک غرفهء غذایی جدید بخرد، او برای اینکار، غرفهء غذایی ژاپنی را با قیمت 5 $ انتخاب می کند. پس به همین میزان سکه پرداخته و کارت غرفه جدیدش را برمی دارد . سپس او، دو کارت غرفه باقی مانده در سمت چپ در فروشگاه را، یکی به راست آورده و یک کارت جدید از روی دسته کارتها برداشته و در خانه 7 $ می گذارد.


استخدام سرآشپز
در هر نوبت می توانید یکبار و با پرداخت 4 $ سرآشپزهای معمولی را برای کار در فودکورتتان استخدام کنید.
در صفحه فروشگاه2 تا از سر آشپزهای معروفی که در ابتدای بازی انتخاب کردید نیز حضور دارند . استخدام این سرآشپزها با پول نیست بلکه نیازمندیهای خاصی دارند تا بتوان آنها را استخدام کرد. هر سرآشپز معروف تنها می تواند یک بار و تنها برای یک بازیکن استخدام شود و اثرش را بلا فاصله میگذارد. همه آنها 3 شهرت به شما اضافه می کنند. بعد از استخدام، یک توکن نشانگر خود را روی آن کارت قرار دهید. کارشان حرف ندارد و ممکن است دوباره در بازی بعدیتان برگردند!


اتمام بازی و موقعیت ها
بازی به محض رسیدن اولین نفر به شهرت 20 در بازی های 2 یا 3 نفره و شهرت 30 در بازی های 4 یا 5 نفره به اتمام میرسد.
بازیکنانی که نوبتشان مانده نیز نوبت خود را بازی کنند. در نهایت، بازیکن با بیشترین میزان شهرت برنده بازی خواهد بود
اگر شهرت دو یا چند نفر به یک میزان بود ، برنده کسی است که بیشترین سکه را دارد. اگر بازهم گره وجود داشت، پیروزی بین آنها تقسیم می شود. مبارک باشه! فودکورت شما معروفترین و محبوب ترین فودکورت برای گربه های شکمواست.

یاداوری مراحل بازی
1-مراجعه گربه های شکمو: تاس بیاندازید. تمام بازیکنان پاداش هایشان را دریافت کنند.
2-غرفهء غذایی جدیدی احداث کنید : بازیکنی که نوبتش است می تواند یک غرفه بسازد.
3-سرآشپزها را استخدام کنید : بررسی کنید آیا نیازهای سرآشپزهای معروف را برآورده کرده اید تا بتوانید از معروفیتشان استفاده کنید و یا اینکه یکبار در هر نوبت، پول بپردازید و سرآشپزهای معمولی را استخدام کنید و یک شهرت بدست آورید.

 
برگه اطلاعات
دسته بندیخانوادگی
تعداد بازیکن۲ تا ۵ نفر
مدت زمان بازیکمتر از ۳۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازینیمه سبک
گروه سنی۱۰ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
كارت در بازيدارد
صفحه در بازیدارد
تاس در بازيدارد
مهره و آدمك در بازيدارد
توكن در بازيدارد
تايل هاي مقوايي در بازيدارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out