بازی ایرانی جمعه بازار (Corinth)

بازی ایرانی جمعه بازار (Corinth)

بازی ایرانی جمعه بازار

نسخه ایرانی بازی خارجی Corinth

دارای راهنمای فارسی

طراح بازی : Sebastien Pauchon

تعداد نفرات: 1 الی 4 نفر

زمان بازی: حدود 30 دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 8 سال







اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

93,500 تومان

110,000 تومان

-15%

این محصول در انبار موجود نیست

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی ایرانی جمعه بازار (Corinth)

سالها قبل پادشاهی تصمیم گرفت تا مسابقه‌ای برگزار کند. جارچی‌ها در شهرها جار زدند که هرکس می‌تواند به همراه یک شاگرد در این مسابقه شرکت کند. شرکت کنندگان باید در سراسر کشور سفر می‌کردند و در جمعه بازارهای محلی هر منطقه مرغوبترین کالاها را خریداری می‌کردند. هر مسافری که می‌توانست کالاهای بیشتری را برای پادشاه به ارمغان بیاورد پیروز مسابقه بود. آنها قالی‌ دست بافت ترکمنی، ماهی دریای شمالی، شیرینی کوهستان‎های غربی و خرمای نخلستان‌های جنوبی را بدست آوردند تا محبوب پادشاه باشند. با بدست آوردن سکه‌های طلا و استخدام کارگر‌های محلی، برای خود ابزارهایی ساختند تا راه رسیدن به پیروزی را کوتاه‌تر کنند. شاگرد خود را به بازارچه های محلی می‌فرستادند تا به کمک او کالاهای بیشتری را بدست آورند. چه کسی پیروز این مسابقه بود؟


هدف بازی:
 خریدار بهترین کالاها در بازار‌های محلی باشید. در این بازارها سکه کسب کنید کارگر استخدام کنید و سوغات بخرید تا با بهترین دست آورد و بالاترین امتیاز برنده مسابقه پادشاهی باشید.

محتویات:
* صفحه بازار محلی (کف جعبه) * صفحه خریدار 4 عدد  * تاس سفید 9 عدد * تاس مشکی 3 عدد
* ماژیک 4 عدد   * جعبه تاس 1عدد   * دفترچه راهنما


چیدمان بازی:
صفحه‌ی بازار را در وسط میز قرار دهید و به هر بازیکن یک صفحه‌ی خریدار و یک ماژیک بدهید. بازیکنی که آخرین بار به خرید رفته است بازی را شروع می کند. 9 تاس سفید را به بازیکن اول بدهید و تاس های مشکی را در کنار صفحه‌ی بازار قرار دهید. هر بازیکن بازی را با یک سکه طلا و یک کارگر آغاز می کند. (بر روی صفحه‌ی خریدار، دور این دو شکل دایره ترسیم شده است.)

آماده سازی بازی:
 به عنوان بازیکن اول بعد از ریختن 9 تاس سفید، تاسها را مطابق با عدد روی آنها مرتب کنید. تمام تاس‌ها با بالاترین ارزش عددی را در قسمت سکه‌ی طلا بر روی صفحه‌ی بازار قرار دهید و تاس‌های با پایین‌ترین ارزش عددی را در منطقه‌ی جذب کارگر قرار دهید و مابقی تاس‎ها را مطابق با ارزش عددی آنها به ترتیب از کم به زیاد در مناطق بالاتر بچینید. شما می‎توانید در صورت تمایل یک تا سه تاس مشکی را برای آن مرحله خریداری کنید. ارزش هر تاس یک سکه است. (برای خرج کردن سکه و استخدام کارگر بر روی یکی از نماد‌هایی که قبلا دور آن دایره ترسیم کرده‌اید یک ضربدر بزنید.) تاس مشکی خریداری شده به همراه تاس‌های سفید با هم ریخته می‌شوند.
نکته: تاس‌های خریداری شده توسط یک بازیکن، متعلق به خریدار تاس است و فقط تا پایان همان دور قابل استفاده است. یعنی اگر بازیکن اول هر سه تاس را خریداری کرده باشد تا شروع مرحله بعد بازیکن‌های دیگر هیچ تاسی برای خرید ندارند.
نکته دوم: زمانی که بازیکن خریدار تاس مشکی، نوبت خود را بازی کرد، تمام تاس‌های مشکی را از صفحه بازار خارج کنید.


نمای کلی جمعه بازار:
در نوبت خود یک گروه از دسته‌ی تاس‌ها را انتخاب کنید و اقدامات مربوط به آن را انجام دهید و بعد از آن در صورت تمایل می‌توانید یک ابزار بسازید. بازیکنان به صورت ساعتگرد نوبت خود را بازی می‌کنند تا هر بازیکن یک نوبت بازی کرده باشد. در پایان، مرحله‌ی بعدی بازی آغاز می‌شود و بازیکن بعدی تاس می‌ریزد و همین مراحل دوباره تکرار می‌شود. قبل از آنکه بازیکن تاس بریزد باید روی یکی از تاس‌های شمارش مراحل ضربدر بزند.

پایان بازی:
زمانی که تمام بازیکنان در آخرین مرحله نوبت خود را بازی کرده باشند، بازی به پایان رسیده و زمان محاسبه امتیازات است.
امتیاز شماری نهایی:
امتیاز شما از مجموع امتیاز‌های حجره‌های تکمیل شده و امتیاز اضافه از راسته‌ی کالای تکمیل شده، به ازای هر دو سکه‌ی باقیمانده یک امتیاز، به ازای هر یک کارگر باقیمانده یک امتیاز، امتیازات بازارچه و امتیازات ابزارها بدست می‌آید.
بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد برنده‌ی بازی است. اگر دو یا چند بازیکن برابر شوند کسی که بیشترین سکه طلا را دارد برنده است و باز هم در صورت تساوی پیروزی بین همه‌ی بازیکنان تقسیم می‌شود.







 
برگه اطلاعات
تعداد بازیکن۱ تا ۴ نفر
مدت زمان بازیکمتر از ۳۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازینیمه سبک
گروه سنی۸ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
كارت در بازيدارد
تاس در بازيدارد
مهره و آدمك در بازيندارد
توكن در بازيندارد
تايل هاي مقوايي در بازيدارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out