در جستجوی ال دورادو (The Quest for El Dorado)

بازی ایرانی معبد ال دورادو (The Quest for El Dorado)

بازی معبد ال دورادو 

نسخه ایرانی بازی خارجی The Quest for El Dorado

یک بازی خانوادگی و استراتژیک ماجراجویانه

کیفیت بالای ساخت

دارای راهنمای فارسی

تعداد نفرات: 2 الی 4 نفر

زمان بازی: حدود 30 الی 60 دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 10 سال

نامزد بهترين بازی سال Spiel 2017

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

484,500 تومان

570,000 تومان

-15%

- +

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی ایرانی معبد ال دورادو (The Quest for El Dorado)

در بستر ﻋﻤﯿﻘﺘﺮﯾﻦ و ﺗﺮﺳﻨﺎﮐﺘﺮﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﺟﻨﮕﻠﻬﺎی ﻣﺘﺮاﮐﻢ آﻣﺮﯾﮑﺎی ﺟﻨﻮﺑﯽ «ال‌دورادو»، معبد ﻃﻼ قرار دارد. گنجینه‌ای عظیم از طلا، جواهرات و آثار با ارزش در اﯾﻦ ﭘﺎدﺷﺎﻫﯽ ﮔﻤﺸﺪه نهفته است.
در بازی معبد الدورادو، ﺷﻤﺎ ﮔﺮوﻫﯽ از ﻣﺎﺟﺮاﺟﻮﯾﺎن ﺟﺴﻮر ﻫﺴﺘﯿﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺟﺴﺘﺠﻮی ﺷﻬﺮ ﮔﻤﺸﺪه ﻣﯽﭘﺮدازﯾﺪ. ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ در ﻧﻘﺶ رﻫﺒﺮاﻧﯽ ﺷﺠﺎع، گروه ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ال دورادو ﻫﺪاﯾﺖ ﮐﻨﯿﺪ.
هربازیکن باید ﺗﯿﻤﯽ از ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن را ﺑﺮای ﺳﻔﺮ ﺧﻮد انتخاب و ﺗﺠﻬﯿﺰات مهم را گردآوری و ﺳﻔﺮ ﺧﻮد را ﻋﺎﻗﻼﻧﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌رﯾﺰی ﮐﻨﺪ.
با تمام سرعت پیشروی کنید و بر ترس و استرس خود غلبه کنید و راه حریفانتان را مسدود سازید. ﻫﺮ ﮐﺲ از ﻣﺮز ﺷﻬﺮ ﻃﻼﯾﯽ ﻋﺒﻮر ﮐﻨﺪ، ﺑﺮﻧﺪه ﺑﺎزی ﻣﯽ‌ﺷﻮد و نام او در تاریخ الدورادو جاودان خواهد ماند.


بازی معبد الدورادو برگردان فارسی بازی The Quest for Eldorado  هست که در سال 2017 منتشر شده است. طراح این بازی استاد راینر کنیزیا هستن و این بازی تونسته در سال 2017 در جمع 3 بازی برتر سال (جایزه اشپیل) قرار بگیره.

این بازی در دسته بازیهای خانوادگی طبقه بندی میشه که البته چاشنی استراتژی بالایی داره و از مکانیزم های کارت کشیدن (Card Drafting)، دک بیلدینگ ! ، مدیریت دست (Hand Management)، برد ماژولار (Modular Board)، مسابقه (Race) بهره میبره.
داستان کلی بازی اینه که هر بازیکن باید تلاش کنه تا تیم اکتشافی خودش رو از مناطق مختلف صفحه (شامل جنگل، دهکده و رودخونه) عبور بده و سریعتر از دیگران به ال‌دورادو برسه. در طی این سفر، بازیکنا تیم اکتشافی خودشون رو تکمیل‌تر می‌کنن و تجهیزاتی می‌خرن که به اونا اجازه پیشروی بیشتری میده، و بعد با دقت مسیر حرکتشون رو برنامه‌ریزی می‌کنن و با احتیاط در جنگل‌های تاریک آمریکای جنوبی به پیش میرن. حرکت روی خونه‌‌های شش ضلعی زمین بازی، از طریق بازی کردن کارت انجام میشه، بازی کردن هر کارت شما رو یک یا چندتا خونه جلو میبره: کارت سبز (قَمه) برای جنگل، کارت آبی (پارو) برای رودخونه، و کارت زرد (سکه) برای دهکده. روی هر خونه از صفحه بازی، تعداد آیکون مورد نیاز برای ورود بهش مشخص شده، مثلا آیکون دو تا قَمه، یعنی باید یک کارت که دو تا آیکون قمه داره بازی کنی تا بتونی واردش بشی. هر بازیکن توی نوبتش میتونه هرچقدر که کارت توی دستش هست رو بازی کنه و یک خرید از بازار انجام بده. اینجاست که اهمیت مکانیزم اصلی بازی یعنی دک‌بیلدینگ   (Deck Building )به رخ بازیکن کشیده میشه: هر بازیکن بازی رو با ۸ کارت شروع میکنه که دسته کارت‌های بازی‌نشده‌اش (کارت‌های سمت چپ تصویر) رو تشکیل میدن. در ابتدای هر نوبت ۴ کارت میکشه و بازی می‌کنه و در انتهای نوبتش هر تعداد کارتی که بازی کرده باشه میره توی دسته کارت‌های بازی‌شده (کارت‌های سمت راست تصویر). زمانیکه دسته کارت‌های بازی‌نشده‌اش تموم بشه، این فرصت رو پیدا می‌کنه تا کارت‌های بازی‌شده رو بُر بزنه و دوباره به عنوان دسته بازی‌نشده ازشون استفاده کنه. در طول بازی، بازیکنا با خرید کارت‌های جدید از بازار، دست کارت خودشون رو قوی‌تر می‌کنن و همزمان تلاش می‌کنن تا از دست کارت‌های ساده اولیه راحت بشن. (به نقل از وبسایت رومیز)
بازی بسیار روند ساده ای داره ولی سرتاسر هیجانه. به دلیل وجود کارتهای مختلف و تنوع بدست آوردنش بازیکنها در تمام طول بازی در استرس غرق میشن.


این بازی به دلیل داشتن بردهای مختلف، میتونه هزاران چیدمان متفاوت داشته باشه و بازی هیچوقت تکراری نشه. در بازی تقریبا 8 برد وجود داره که میتونه با ترکیب دلخواه و تعداد دلخواه و همچنین شکل دلخواه کنار هم چیده بشه، یعنی اگه میخواین بازی ساده و کوتاه باشه، خیلی راحت میشه 3-4 تا برد ساده رو کنار هم گذاشت. حتی اگه بخواین بازی طولانی بشه و سخت و چالشی میتونین از mapهای سخت تر استفاده کنین. این قابلیت باعث میشه که هم بازی به درد کسایی بخوره که میخوان خانوادگی بازی کنن و ساده باشه هم واسه کسایی که خوره استرس و چالش هستن.
آموزش بازی خیلی خیلی سادست. با اینکه این بازی ادوات و قطعات زیادی داره ولی به راحتی میشه در عرض 5 دقیقه آموزش داد. اکثر کارتهای بازی نیازی به ترجمه ندارن و چند کارتی که ممکنه نیاز به خوندن متن اونها  داشته باشیم، با استفاده از گرافیکهای خوبی، مساله رو حل کردن.

ﻫﺮ ﺑﺎزﯾﮑﻦ در اﺑﺘﺪا، ﺑﺎزی را ﺑﺎ ﯾﮏ دﺳﺘﻪ 8 ﺗﺎﯾﯽ ﮐﺎرت(ﺑﻪ ﭘﺸﺖ) ﺷﺮوع می‌کند: ﯾﮏ ﮐﺎرت ﻣﻠﻮان(Sailor)  |  ﺳﻪ ﮐﺎرت ﮐﺎوﺷﮕﺮ(Explorer)  |  ﭼﻬﺎر ﮐﺎرت گردشکر(Traveler) ﺷﻤﺎ در اﺑﺘﺪای ﻫﺮ ﻧﻮﺑﺖ ﻓﻘﻂ 4 ﮐﺎرت از دﺳﺘﻪ ﮐﺎرت ﻫﺎی ﺧﻮد را در اﺧﺘﯿﺎر دارﯾﺪ و ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﯾﻦ ﮐﺎرﺗﻬﺎ، ﺑﺎﯾﺪ ﺳﻔﺮ ﺧﻮد را در ﻣﺴﯿﺮ اداﻣﻪ داده ﯾﺎ اﻓﺮاد ﺑﯿﺸﺘﺮی را ﺑﻪ ﺗﯿﻢ ﺧﻮد اﺿﺎﻓﻪ ﮐﻨﯿﺪ.

قوانین هر نوبت
1- بازی کردن کارت
2- سوزاندن کارتهای بازی
3- کشیدن کارت جدید

فاز یک
هر بازیکن در نوبت خود می‌تواند هر تعداد کارت از دست خود را برای حرکت مهره خود و یا خرید یک کارت جدید استفاده کند. هرکدام از کارتهای موجود در دست بازیکنان، فقط برای حرکت مهره یا خرید کارت استفاده می شود و نمیتوان از یک کارت برای هر دو عمل فوق استفاده کرد. بهتر است ابتدا، با استفاده از کارتهای خود مهره تیمتان را در مسیر ال‌دورادو حرکت داده و سپس با بقیه کارتهای دست خود، در صورت امکان یک کارت جدید خریداری کنید.
حرکت مهره
مسیر ال دورادو در گذر از انواع مختلف زمین پیموده می شود منظره ها (سبز ، زرد ، آبی) ، صخره‌های سنگ (خاکستری) و اردوگاه‌ها (قرمز) هر فضای شش ضلعی قدرتی را که باید برای ورود به آن داشته باشید را نشان می دهد. هرچه تعداد نمادها در یک خانه بیشتر باشد، جابجایی در آنجا دشوارتر است. تعداد نمادها برابر است با قدرت آن خانه.
فضاهای منظره یک کارت را از دست خود بازی کرده و آن را بالای برد شخصی خود قرار دهید. اکثر کارت ها دارای قدرت هستند. میزان قدرت کارت ها به شما امکان می دهد مهره خود را، یک یا چند فضای مشابه به سمت ال دورادو جابجا کنید. سپس ، ممکن است کارت دیگری را بازی کنید تا حرکتی اضافی انجام دهید.

پایان بازی
هنگامی که یک بازیکن به یکی از سه فضای پایانی می‌رسد، دور نهایی بازی را اعلام می‌کند. سپس آن بازیکن باید مهره بازی خود را روی ال دورادو قرار دهند تا فضای پایانی را برای دیگر بازیکنان خالی کند. هر بازیکن باقیمانده در آن دور، نوبت نهایی خود را انجام می دهد و پس از اتمام دور، بازی به پایان می رسد. اگر آخرین بازیکن یک دور، نخست به یکی از فضاهای پایان برسد، بازی بلافاصله به پایان می رسد.
اگر در بازی چند بازیکن به ال دورادو برسند چه اتفاقی می افتد؟ اگر دور آخر با رسیدن چندین بازیکن به ال دورادو تمام شود، بازیکنی که بیشترین سدراه را جمع کرده است، برنده بازی می‌شود. و اگر در این حالت نیز برابر بودند، بازیکنی با بالاترین قدرت سدراه برنده بازی می شود.


ویدیوی آموزش بازی ال دورادو El Dorado



 
برگه اطلاعات
دسته بندیبازی خانوادگی
تعداد بازیکن۲ تا ۴ نفر
مدت زمان بازی۳۰ تا ۶۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازینیمه سبک
گروه سنی۱۰ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
كارت در بازيدارد
صفحه در بازیدارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيدارد
توكن در بازيدارد
تايل هاي مقوايي در بازيدارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out