بازی ایرانی شطرنج

بازی ایرانی شطرنج chess

تعداد نفرات: 2 نفر

زمان بازی: حدود 15 دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 3 سال

محصول شرکت فکر آذین

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

114,750 تومان

135,000 تومان

-15%

این محصول در انبار موجود نیست

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی ایرانی شطرنج chess

شطرنج یکی از کهن‌ترین بازی‌هایی است که امروزه نیز در میان مردم جهان رواج دارد و قدمت این بازی را بیش از ۱۵۰۰ سال تخمین زد‌ه اند. برخی باور دارند که شطرنج را نخستین بار ایرانیان ساخته‌اند. اما موثقترین نظر این است که شطرنج اصالت هندی دارد و به آن چاتارانگا می‌گفتند. از هند به ایران آورده شد و از ایران به عرب‌ها و جهان اسلام گسترش یافت و سرانجام از جهانِ اسلام به اروپا رفت . در اروپای قرن پانزدهم شطرنج به شیوه امروزی آن درآمد و در نیمه دوم قرن نوزدهم مسابقات جهانی شطرنج آغاز گردید و در قرن بیستم نیز فدراسیون جهانی شطرنج تاسیس شد

بازی شطرنج فکر آذین، یک بازی دونفره و فکری استراتژیک مناسب سنین ۳ تا ۹۹ سال است! این بازی شطرنج تولید شده توسط شرکت فکر آذین دارای صفحه بازی فومی و ۳۲ مهره بازی است. هر یک از مهره‌های شطرنج به شکل مخصوصی حرکت می‌کنند و قادر به زدن مهره‌های حریف نیز هستند. هدف این بازی مات‌کردنِ حریف است؛ یعنی ایجاد وضعیتی که شاه حریف هیچ راهی برای فرار نداشته باشد. اندازه این محصول برای آموزش نوآموزان و آشنایی آنها با مهره های شطرنج مناسب می باشد. همچنین در هنگام برگزاری تورنمنت های شطرنج از این سایز برای آنالیز سریع بازی رقبا استفاده می شود. طراحی زیبا وکیفیت منحصر بفرد مهره ها که از مواد پلاستیکی مرغوب (ABS) ساخته شده اند از ویژگیهای این محصول است. صفحه ی آن از جنس فوم وینیل است که جهت استفاده روی میزهای کلاس درس در مدارس بسیار مناسب است. بازی فکری شطرنج موجب تقویت قوای برنامه‌ریزی استراتژیک، تقویت قدرت تحلیل، افزایش یادگیری در کودکان و پیشگیری از آلزایمر در بزرگسالان می‌شود.

"شطرنج ترنج" بازی دو نفراست. صفحه‌ آن  ۶۴ مربع سیاه و سفید دارد و با استفاده از مهره‌‌های شطرنج (شاه، وزیر، رخ، فیل، اسب و سرباز) انجام می‌گیرد.  هر یک از بازیکنان رنگ مهره (سفید یا سیاه) را انتخاب می کنند که دارای ۱۶ مهره هستند و هر کدام در یک طرف صفحه روبروی هم شطرنج چیده می‌شوند. رخ ها در خانه‌های گوشه‌، اسب‌ها در کنار رخ‌ها و فیل‌ها در کنار اسب جای می‌گیرند. وزیرها در ستون d در کنار فیل و شاه‌ها در ستون e و در کنار وزیر قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید شاه سفید در خانه سیاه رنگ و شاه سیاه در خانه سفید رنگ جای می‌گیرد. سپس نوبت سربازهاست که همه آنها ردیف جلوی مهره‌ها چیده می‌شوند. پس از چیدن مهره‌ها بازی شروع شده و بازیکنان مهره‌های خود را به نوبت حرکت حرکت می‌دهند. هر کدام از این مهره‌ها حرکت مخصوص و ارزش و امتیاز مشخص دارند. بازیکنان می‌توانند با زدن مهره‌های حریف در حین حرکت  به پیروزی یا تساوی دست یابند. هدف از این بازی مات کردنِ حریف است به این معنا که با ایجاد وضعیتی شاه حریف راهی برای فرار نداشته باشد.


تقویت قوای برنامه‌ریزی استراتژیک

تقویت قدرت تحلیل

افزایش یادگیری در کودکان

پیشگیری از آلزایمر در بزرگسالان

 
برگه اطلاعات
تعداد بازیکن۲ نفره
مدت زمان بازیکمتر از ۳۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازینیمه سبک
گروه سنی۳ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
كارت در بازيندارد
صفحه در بازیدارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيدارد
توكن در بازيندارد
تايل هاي مقوايي در بازيندارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out