بازی ایرانی عجایب هفتگانه: دوئل (7 Wonders: Duel)

بازی ایرانی عجایب هفتگانه: دوئل (seven Wonders: Duel)

نسخه ایرانی بازی ایرانی 7wonders duel

به همراه اکسپنشن یا توسعه پنتئون Pantheon

تولید با کیفیت بالا از گروه فان تایمز fun times

از بهترین و پرفروش ترین بازی های استراتژیک و 2 نفره دنیا

تعداد بازیکنان: 2 نفره

زمان بازی حدود 30 دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 10 سال

اطلاعات بیشتر

نو

195,000 تومان

- +

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی ایرانی عجایب هفت‌گانه دوئل (7 Wonders Duel)

به همراه اکسپنشن یا توسعه پنتئون Pantheon

در 7 Wonders: Duel، هر بازیکن، رهبری تمدّنی را برعهده گرفته و ساختمان‌هایی را بنا کرده و شگفتی‌هایی را خلق خواهد کرد. ساختمان‌ها و شگفتی‌هایی که یک بازیکن می‌سازد، روی‌هم‌رفته، شهر نامیده می‌شوند.

هر بازی، در 3 دوره برگزار شده و برای هر دوره، از یکی‌از 3 دسته کارت موجود (ابتدا، کارت‌های دوره‌ی اوّل، سپس کارت‌های دوره‌ی دوّم و در پایان، کارت‌های دوره‌ی سوّم) استفاده می‌شود. هر کارت، نماد یک ساختمان است.

همه‌ی دوره‌ها به یک شکل بازی می‌شوند و در آن‌ها، هر بازیکن، شانس بازی با تقریباً 10 کارت و به دست آوردنِ سکّه، تقویت ارتش، افزایشِ اکتشافات علمی و گسترش دادن شهر خود را دارد.

در 7Wonders: Duel، سه روش برای رسیدن به پیروزی وجود دارد: چیرگی نظامی مطلق، چیرگی علمی مطلق و پیروزی مَدنی.

چیرگی نظامی مطلق و چیرگی علمیِ مطلق می‌توانند در هر لحظه از بازی، اتفاق افتاده و بازی را بلافاصله خاتمه دهند. پس‌از پایان دوره‌ی سوّم، اگر هیچ بازیکنی به چیرگیِ مطلق -نظامی یا علمی- نرسیده باشد، مجموع امتیازات بازیکنان محاسبه شده و بازیکنی که بیش‌ترین امتیاز را داشته باشد، به‌عنوان برنده اعلام می‌شود.

تلاشی برای بهبود نسخه‌ی دو نفره‌ی 7 Wonders با نتیجه‌ای فوق‌العاده... در بردگیم یا بازی کارتی دوئل نیز شما، رهبر یکی‌از 7 شهر بزرگ دنیای باستان هستید که باید منابع اوّلیه را جمع‌آوری کنید، مسیرهای تجاری را گسترش دهید و برتری نظامی خود را به اثبات برسانید -البته برای انجام هر یک از این امور، باید هزینه‌ی لازم را نیز بپردازید!... شهر خود را بسازید و با خلق یک شگفتی در هنر معماری (مجسّمه‌ی ابوالهول، اهرام ثلاثه‌ی مصر، باغ‌های معلّق بابل و...)، آیندگان را حیرت‌زده کنید!...

آغاز تاریخ اشاره ای به پایان آن نمیکند!!
"هرودوت: تاریخ نگار بزرگ یونانی"


بعد از موفقیت بازی عجایب هفتگانه که در سال 2010 و توسط طراح معروف اسپانیایی آقای آنتواین باوزا طراحی شده بود، همیشه ایراداتی به حالت 2 نفره ی بازی گرفته میشد، بالانس نبودن این حالت که کاملا لذت اصلی بازی در حالات 4 نفر به بالا رو از بین برده بود، مشکل اصلی بازی ذکر میشد.
سرانجام اعتراضات! و علاقه مندی و محبوبیت بازی باعث شد که آقای باوزا با همکاری آقای برنو کاتالا نسخه ویژه 2 نفره بازی رو طراحی کنند و در سال 2015 روانه بازار شد.
استقبال خیلی گسترده و منحصربفردی از این بازی شد و به سرعت رنک و ریت بالایی در سایت های مختلف بدست آورد و نقدهای خیلی مثبت و عالی دریافت کرد.
در این بازی به مانند برادر بزرگتر خودش، بازیکنان باید تمدن های مختلفی رو پایه گذاری کنند و از کارت های موجود در بازی بهترین ها رو انتخاب و به شهر خودشون اضافه کنند.
روند گیم پلی بازی، بسیار سریع و جذاب هست و کاملا استراتژیک و خلاقانه.
در بازی "  7wonders Duel عجایب هفتگانه نسخه دو نفره " دیگر از مکانیزم معروف card drafting خبری نیست و بازیکنان در هر نوبت باید از کارتهای روی زمین یکی را انتخاب کنند.
بازی به مانند نسخه ی اصلی در 3 عصر یا دوره انجام میشه و در هر دوره چیدمان مخصوصی از کارتها روی زمین قرار میگیرند و همه ی کارتها از ابتدا قابل دسترس نیستند و باید با استراتژی و زمان بندی مناسب کارتهای لازم رو بدست آورید.
هر یک از بازیکنان، 4 کارت عجایب هم دریافت میکنه که با ساختن اونها از مزیت های اون کارت عجایب استفاده میکنه، ولی فقط در هر بازی امکان ساختن 7 کارت عجایب وجود داره و بازیکنی که زودتر بتواند 4 کارت خود را بسازد از امتیاز بیشتری برخوردار خواهد بود.
در بازی "  7wonders Duel عجایب هفتگانه نسخه دو نفره " 3 روش پیروزی وجود دارد:
1. برتری نظامی، که در این روش بازیکن با ساختن کارت های ارتش و بالا بردن قدرت نظامی و حمله ی خود میتواند پایتخت حریف رو تسخیر کمد و بازی در همان لحظه به پایان میرسد.
2. برتری علمی، در این روش بازیکنان با ساخت کارت های علمی و دانش، توکن هایی بدست می آورند، در بازی 7 نشان علمی متفاوت وجود دارد.بازیکنی که 6 نشان علمی متفاوت رو بدست بیاورد در همان لحظه برنده بازی میشود.
3. اگر هیچکدام از دو روش بالا در طول بازی بوجود نیاید، بازی تا پایان عصر سوم ادامه پیدا میکند و سپس امتیاز شماری نهایی صورت میپذیرد و برنده بازی مشخص میشود.
بازی 7wonders Duel یکی از بهترین بازیهای 2 نفره دنیا بحساب میاد که ارزش تکرار بالایی هم داره و کاملا مهیج و فکری است.

.

شگفتی‌های (عجایب) هفت‌گانه: دوئل
توسعه‌دهنده‌ی (افزونه‌ی) پنتئون (پانتئون)

"به اَسرارِ پنهانِ خدایان نزدیکی مَجویید!"
اِشیل، نمایشنامه‌نویس یونانی

اجزاء بازی
1 صفحه‌ی پنتئون / 15 کارت خدایان / 1 کارت دروازه / 5 کارت معبد بزرگ
2 کارت شگفتی (عجایب) / 10 توکن اساطیر / 3 توکن نذر / 1 توکن مار / 3 توکن پیشرفت
1 نشان مینِروا / 1 دفترچه‌ی ثبت امتیازات / 1 کتابچه‌ی قوانین / 1 کارت راهنما

نگاهی به بازی
این توسعه‌دهنده (افزونه)، به بازیکنان امکان می‌دهد تا خدایان را به کمک طلبیده و قدرت‌های آنان را به نفع خود به کار بگیرند. بازیکنان، در دوره‌ی نخست، خدایانی را انتخاب می‌کنند تا در دوره‌های دوّم و سوّم، از قدرت‌های‌شان به نفع خود استفاده کنند. معابد بزرگ، جلوه‌گاه ظهور خدایان‌اَند -و در بازی، جایگزین انجمن‌های صنفی می‌شوند.

عناصر تازه‌ی بازی
کارت‌های خدایان
هر کدام از کارت‌های خدایان، نشان‌گرِ یک خداست. خدایان، به 5 گروه تقسیم می‌شوند: خدایان یونانی (شهری / غیرنظامی)، خدایان فِنیقی (تجاری)، خدایان بین‌النّهرینی (علمی)، خدایان مصری (خالق شگفتی) و خدایان رومی (نظامی).

کارت دروازه
آخرین کارتی است که در پنتئون قرار می‌گیرد. کارت دروازه، امکانی ویژه برای دسترسی به قدرت‌های مختلف خدایان فراهم می‌کند.
کارت‌های معبد بزرگ
کارت‌های معبد بزرگ، نشان‌گرِ ساختمان‌هایی هستند که امتیاز، نصیبِ بازیکنان می‌کنند. این کارت‌ها، در دوره‌ی سوّم، جایگزین انجمن‌های صنفی می‌شوند.

صفحه‌ی پنتئون
این صفحه، نشان‌گرِ معبد پنتئون، مکان گردهماییِ خدایان است. در هر جایگاهِ صفحه، 2 مبلغِ فعّال‌سازی ذکر شده‌است -یکی برای هر بازیکن.
هزینه‌ی شما (با این فرض که شما در طرف چپ صفحه نشسته باشید!) / هزینه‌ی رقیب‌تان / محلّ قرارگیری کارت خدایان

توکن‌های اساطیر
این توکن‌ها، نشان‌گرِ پیوندهایی زمینی بین بازیکنان و خدایان هستند. آن‌ها روی بعضی از کارت‌های به‌پُشت‌چیده‌ی دوره‌‌ی نخست قرار می‌گیرند و کارِشان، تعیینِ خدایان حاضر در پنتئون است. هر توکن، با یکی از 5 گروه خدایان پیوستگی دارد.

توکن‌های نذر
این توکن‌ها برای کاهشِ مبلغِ فعّال‌سازیِ کارت‌های پنتئون به کار می‌روند. آن‌ها روی بعضی از کارت‌های به‌پُشت‌چیده‌ی دوره‌ی دوّم قرار می‌گیرند.

توکن مار
این توکن، نشان‌گرِ قدرت خدای‌بانو "نیسابا" است.

نشان مینِروا
این نشان، نشان‌گرِ قدرت خدابانو "مینِروا" است.

کارت‌های شگفتی (عجایب) و توکن‌های پیشرفت
2 کارت شگفتی (عجایب) و 3 توکن پیشرفتِ جدید، باید به کارت‌های شگفتی (عجایب) و توکن‌های پیشرفت قبلی اضافه شوند.
در کنار نامِ این کارت‌ها و توکن‌ها، نشان "ستاره"ای دیده می‌شود که کمک می‌کند به‌راحتی تشخیص داده شوند.

چیدمان و آماده‌سازی
آماده‌سازی دوره‌ی نخست
* کارت‌های بازی اصلی را طبق چیدمانِ معمولِ دوره‌ی نخست بچینید.
* 5 توکن اساطیر را به شکل تصادفی -و بدون آن‌که نگاه‌شان کنید- برداشته و به‌پُشت، بر روی کارت‌های مشخّص‌شده بگذارید؛ سپس آن‌ها را رو کنید. بقیه‌ی توکن‌ها را به جعبه‌ی بازی برگردانید.
* مرحله‌ی "انتخاب شگفتی‌ها (عجایب)" را انجام دهید.
* صفحه‌ی پنتئون را در بالای صفحه‌ی اصلی قرار دهید.
* کارت‌های خدایان را جداگانه بُر زده و به شکل 5 ستونِ مُجزّا، بالاتر از پنتئون بگذارید.
* توکن‌های نذر، کارت دروازه، توکن مار و نشان مینِروا را در کنار پنتئون بگذارید.

آماده‌سازی دوره‌ی دوّم
* کارت دروازه را -به‌رو- در تنها جایگاه خالیِ پنتئون بگذارید.
* کارت‌های خدایان حاضر در پنتئون را رو کنید.
* کارت‌های بازی اصلی را طبق چیدمانِ معمولِ دوره‌ی دوّم چیده و 3 توکن نذر را -به‌پُشت- روی کارت‌هایی که در تصویر نشان داده شده، بگذارید. سپس توکن‌ها را رو کنید.

آماده‌سازی دوره‌ی سوّم
کارت‌های انجمن‌های صنفی و 3 کارتِ تصادفاً انتخاب‌شده برای دوره‌ی سوّم را به جعبه برگردانید. 3 کارت معبد بزرگ -به شکل تصادفی- برداشته و بدون آن‌که نگاه‌شان کنید، به کارت‌های دوره‌ی سوّم اضافه کنید. بقیه‌ی کارت‌های معبد بزرگ را نیز بدون آن‌که نگاه‌شان کنید، به جعبه‌ی بازی برگردانید.
رَوندِ کُلّی بازی
روش بازی، دُرست مانند بازی اصلی است. این قوانینِ تکمیلی، نشان می‌دهند که عناصر تازه چگونه در بازی به کار گرفته می‌شوند:

رو کردنِ کارت‌های به‌پُشت‌چیده
اگر در پایان نوبت‌تان، یک یا چند کارتِ به‌پُشت‌چیده را که توکن اساطیر یا نذر روی آن‌ها هست، رو کردید، توکن (توکن‌های) مربوطه را برداشته و پیشِ روی خودتان بگذارید:

تأثیر توکن‌های اساطیر
وقتی که یک توکن اساطیر را پیشِ روی خود گذاشتید:
* بلافاصله 2 کارت بالاییِ ستون کارت‌های خدایانِ متناسب با توکن را برمی‌دارید.
* سپس یکی از کارت‌ها را انتخاب کرده و -به‌پُشت- در یکی از خانه‌های خالیِ پنتئون (به انتخاب خودتان) می‌گذارید.
* در نهایت، کارت دوّم را -به‌پُشت- روی دسته‌ی مربوطه می‌گذارید.

تأثیر توکن‌های نذر
نذر، تخفیفی است یک‌بارمصرف که در هنگام فعّال‌سازیِ یکی از کارت‌های خدایانِ حاضر در پنتئون، شاملِ حال شما می‌شود! ارزش هر توکن نذر (میزان تخفیف) را عددی که روی خود توکن نوشته شده، تعیین می‌کند. توکن، پس از استفاده، سوخته و از بازی خارج می‌شود!

معبد بزرگ
اگر توکن اساطیری در اختیار دارید که نشان یکی از معابد بزرگ را در خود دارد، می‌توانید آن کارت (آن معبد) را رایگان بنا کنید. توکن مربوطه، از بازی خارج نمی‌شود. یک معبد بزرگ را می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی ساخت‌وسازَش نیز بسازید. در پایان بازی، به‌اِزای 1 معبد بزرگ، 5 امتیاز، به‌اِزای 2 معبد بزرگ، 12 امتیاز و به‌اِزای 3 معبد بزرگ، 21 امتیاز دریافت می‌کنید.
مثال: در پایان بازی، اِلودی 2 معبد بزرگ و جک 1 معبد بزرگ ساخته‌است. اِلودی 12 امتیاز و جک 5 امتیاز دریافت می‌کند.

.

دانلود راهنمای فارسی بازی


.

ویدیوی آموزش بازی عجایب هفتگانه: دوئل 7wonders Duel

ویدیوی یک دور بازی عجایب هفتگانه: دوئل 7wonders Duel









 
برگه اطلاعات
دسته بندیبازی استراتژیک، بازی کارتی
تعداد بازیکن۲ نفره
مدت زمان بازی۳۰ تا ۶۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازیمتوسط
گروه سنی۱۰ سال به بالا
مکانیک های بازیCard Drafting, Set Collection
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
جنس قطعاتمقوا، پلاستیک
كارت در بازيدارد
صفحه در بازیدارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيدارد
توكن در بازيدارد
تايل هاي مقوايي در بازيندارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out