بازی شبکه قدرت نسخه کارتی Power Grid: Card Game

بازی شبکه نیرو: نسخه کارتی

نسخه ایرانی بازی محبوب Power Grid: The Card Game

نسخه کارتی بازی محبوب و استراتژی پاور گرید

محصول گروه اسپیس برد

طرّاح بازی: فریدمان فریزه

تعداد نفرات: 2 تا 6 نفره 

زمان بازی: بین 60 الی 90 دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 12 سال

ادامه مطلبنمایش کمتر
پیشنهاد ویژه محدود
337,500 تومان 375,000 تومان
‎−10%
موجود در انبار
مرجع:
اضافه به مقایسه0
افزودن به علاقه‌مندی‌ها(2)
توضیحات

بازی شبکه قدرت نسخه کارتی Power Grid: Card Game

 

یک بازی در مورد الکتریسیته

برای 2 تا 6 بازیکنِ 14 سال به بالا، 60 دقیقه

طراحی شده توسط Friedemann Friese

 

ویدیوی آموزش و گیم پلی بازی شبکه قدرت نسخه کارتی Power Grid: Card Game

هدفِ بازی

بازیکنان در نقشِ مدیران شرکت‏های بزرگِ تولید کننده الکتریسیته قرار می‏گیرند. در طول بازی، نیروگاه‏ها از طریق مزایده توسط بازیکنان خریداری خواهند شد و با تزریقِ منابع به آنها راه‏اندازی می‏گردند. میزان درآمد هر بازیکن وابسته به میزان الکتریسیته‏ای است که در هر راند تولید می‏کند. در پایان بازی، بازیکنی که بیشترین الکتریسیته را تولید کند برنده خواهد شد.

شبکه قدرت: نسخه کارتی، تمام تنش‏ها و تاکتیک‏های موجود در دو برادر بزرگتر خود یعنی شبکه قدرت و شبکه قدرت: نسخه لوکس را در خود جای داده است، با این تفاوت که در این نسخه خبری از نقشه‌ی بازی نیست. بازیکنان در یک بازی 60 دقیقه‏ای، تمام حس و حال بازی شبکه قدرت را تجربه خواهند کرد!

 

اجزای بازی

 

43 عدد کارت نیروگاه، شامل:

13 نیروگاهِ کوچک (پشت کارت سبزِ تیره)

29 نیروگاهِ بزرگ ( پشت کارت سبزِ روشن)

1 عدد کارتِ "یک راندِ دیگر"

51 عدد کارتِ منابع، شامل:

36 عدد منبع (12 عدد زغال سنگ، 10 عدد گاز طبیعی، 9 عدد نفت و 5 عدد اورانیوم) 

7 عدد منبعِ "تکی" ( زغال سنگ، گاز طبیعی و نفت هر کدام 2 عدد و اورانیوم 1 عدد)

4 عدد منبعِ "+" و 4 عدد منبعِ "++"

12 عدد کارتِ مدیریت (CEO) (2 کارت برای هر بازیکن)

4 عدد کارتِ قیمتِ منابع (1 تا 4 الکترو)

2 عدد کارتِ جهت، برای مشخص کردنِ ترتیبِ نوبت 

 

1 عدد توکنِ تخفیف "حداقل پیشنهاد 1 الکترو"

پولِ کاغذی (40 عدد با ارزش 1 الکترو، 20 عدد با ارزش 5 الکترو، 40 عدد با ارزش 10 الکترو)

روش دیگر بازی: 6 عدد کارتِ پیمانکارِ تخریب

 

شبکه قدرت: نسخه کارتی، بازی 2 نفره: "بر علیه Trust"

 

شبکه قدرت: نسخه کارتی یک بازی 2 تا 6 نفره است. برای اینکه در بازی 2 نفره تجربه هیجان انگیزی ایجاد شود، Trust به عنوان نفر سوم وارد بازی می‌شود. بازیکنان باید ضمن به چالش کشیدن حریف، نقشه‌های Trust را در برنامه‌های خود مشارکت دهند و از این نقشه‌ها بر علیه حریف استفاده کنند. در بخش‌های بعدیِ این دفترچه، هرجا که لازم باشد تغییراتِ ضروری برای بازی 2 نفره ذکر خواهد شد.

 

شبکه قدرت: پیمانکارِ تخریب

 

در این جعبه، یک روش جدید به نام "پیمانکارِ تخریب" برای انجام بازی گنجانده شده است که می‌توانید با استفاده از سمتِ رویی 5 عدد از کارت‌های پیمانکارِ تخریب موجود در جعبه، این نسخه کارتی، و با استفاده از سمت پُشتی 6 عدد از این کارت‌ها،

شبکه قدرت و شبکه‌قدرت : نسخه لوکس را با این روش بازی کنید. قوانین این روش از بازی در پایان دفترچه آورده شده است.

 

نیروگاه‌ها

 

1. شماره: این عدد، کمترین پیشنهادی که می‌توانید در زمان مزایده برای این نیروگاه ارائه دهید را مشخص می‌کند. از این عدد برای

مرتب کردن نیروگاه‌های موجود در بازار بر حسب اندازه استفاده می‌شود. همچنین، در صورت مساوی شدن میزان درآمد بازیکنان،  این عدد تعیین کننده نوبت خواهد بود. 

2. تصویر: تصویری از نیروگاه را نشان می‌دهد و تاثیر خاص دیگری در بازی ندارد.

3. رنگ و علامت منابع: علامت های کشیده شده در گوشه پایین-سمت چپِ نیروگاه، تعداد و نوع منابع مورد نیاز این نیروگاه جهت تولید الکتریسیته را نشان می‌دهد. بازیکنان نمی‌توانند میزان منابع کمتر یا بیشتری نسبت به آنچه بر روی کارت کشیده شده است جهت تولید الکتریسیته مصرف کنند. همچنین، بازیکن فقط می‌تواند تا دو برابر ظرفیت نیروگاه‌های خودش، منابع مورد نیاز آنها را در انبار شخصی‌اش ذخیره کند.

 

زغال سنگ

 

گاز طبیعی

 

نفت

 

 

اورانیوم

 

نیروگاههای ترکیبی (هیبریدی) رنگ آبی / مشکی دارند و دارای دو علامت منبع هستند. بازیکنان می‌توانند هر ترکیبی از گاز طبیعی و / یا نفت را خریداری و در این نیروگاه‌ها استفاده کنند. معمولا بازیکنان منبع با هزینه کمتر را انتخاب می‌کنند. برای تولید الکتریسیته، به تعداد منابع مشخص شده روی کارت نیاز دارید (فقط از یک نوع یا از هر شکل ترکیبِ آنها) و می‌توانید حداکثر دو برابر این تعداد منابع )از مجموع هر دو نوع ، نه از هر کدام) را ذخیره کنید. 

نیروگاه‌های محیط زیستی سبز رنگ هستند. این نیروگاه‌ها نیاز به هیچ منبعی ندارند بنابراین بازیکن چیزی بابت آنها ذخیره نمی‌کند.

4. درآمد: در صورتی که نیروگاه شما الکتریسیته تولید کند، به میزانِ مشخص شده بر روی کارت، درآمد کسب خواهید کرد. شما نمی‌توانید فقط نصف منابع مورد نیاز یک نیروگاه را مصرف کنید تا نصفِ درآمد آن را کسب کنید. هرچند شما می‌توانید 2 برابر تعداد منابع مورد نیاز نیروگاه‌های خودتان را در انبارتان ذخیره کنید، اما نمی‌توانید در یک راند، یک نیروگاه را دوبار فعال کنید تا دوبار درآمد آن را کسب کنید.

 

مثال: نیروگاه شماره 12 دارای حداقل پیشنهادِ 12 الکتروست. این نیروگاه دقیقا به 3 زغال سنگ نیاز دارد تا الکتریسیته تولید کند، بنابراین بازیکنی که این نیروگاه را در اختیار دارد می‌تواند حداکثر 6 زغال سنگ برای این نیروگاه در انبار شخصی خودش ذخیره کند. زمانی که این نیروگاه الکتریسیته تولید کند، این بازیکن 9 الکترو درآمد کسب خواهد کرد.

نیروگاهِ ترکیبیِ شماره 7 می‌تواند هر ترکیبی از 3 گاز طبیعی و نفت را مصرف کند (3 گاز طبیعی/3 نفت/ 1 گاز طبیعی و 2 نفت/ 2 نفت و 1 گاز طبیعی)  تا برای بازیکنِ صاحبِ آن 8 الکترو درآمد ایجاد کند. صاحبِ این نیروگاه می‌تواند 6 منبع گاز طبیعی و نفت برای آن ذخیره کند (مثلا 3 گاز طبیعی و 3 نفت/ 6 نفت و یا سایر ترکیباتی که میتوان 6 عدد گاز طبیعی و نفت در اختیار داشت).

نیروگاهِ محیط زیستیِ شماره 8 به هیچ منبعی نیاز ندارد و نمی‌توان منبعی برای آن ذخیره کرد. این نیروگاه 6 الکترو درآمد برای شما ایجاد می‌کند.

 

کارت‌های منبع

 

1. علامتِ منبع: در این قسمت نوعِ منبع مشخص می‌شود (زغال سنگ، گاز طبیعی، نفت یا اورانیوم)

2. تعدادِ منبع: هر کارتِ منبع بین 1 تا 3 منبع از نوع مشخص شده را نشان می‌دهد. هر زمان که بازیکن، برای تولید الکتریسیته از منبعی استفاده کند، کارت باید چرخانده شود تا تعدادِ مصرف شده از آن کم شود و عدد مناسب در بالا قرار بگیرد. اگر کارتی عدد صفر را نشان دهد، یعنی منابع آن کارت تمام شده و بازیکن باید آن را به بخش منابعِ سوزانده شده منتقل کند.

3. تعدادِ بازیکنان و سایر علائم: سه نوع کارتِ منبع در بازی وجود دارد که با علائمی در گوشه‌ی سمت راست-پایینِ کارت از یکدیگر قابل تشخیص هستند. بر روی کارت‌های منبعِ عادی، عددی وجود دارد که مشخص می‌کند آن  کارت در بازی چند نفره استفاده می‌شود. کارت‌هایی که علامت "+" یا "++" دارند بعدا در طول بازی استفاده خواهند شد. کارت‌های منبعِ "تکی" برای نمایش منابع اضافی کاربرد دارند و هیچ علامتی ندارند.

 

آماده‌سازی بازی

 

1. ترتیبِ نوبت: به هر بازیکن 2 کارت مدیریت از یک رنگ بدهید که یکی از آنها در مقابل او قرار می‌گیرد تا مشخص شود رنگ انتخابی او کدام است (1a). سپس، کارت دوم همه بازیکنان را با هم بُر بزنید و به شکل تصادفی در یک ردیف بچینید تا ترتیب نوبت مشخص شود. در تمامِ طول بازی، سمت چپ‌ترین کارت نمایانگر بازیکن آغازگر و سمت‌راست ترین کارت نمایانگر بازیکن آخر خواهد بود. 2 عدد کارت جهت، در دو سمت این کارت‌ها قرار می‌گیرند به شکلی که به ترتیب نوبت بازیکنان اشاره کنند (1b). این کارت‌ها یادآورِ ترتیب نوبت بازیکنان در سه فازِ هر راند از بازی هستند. 

بازی 2 نفره: Trust به عنوان نفر سوم به بازیکنان اضافه می‌شود. Trust کارت‌های مدیریت خودش را دریافت می‌کند. یکی از آنها در کنارِ محوطه بازی قرار می‌گیرد و کارتِ دوم برای مشخص شدنِ ترتیب نوبت استفاده می‌شود. در کلِ بازی، Trust همیشه نفر دوم است، پس فقط کارتِ دو بازیکن را با هم بُر بزنید و در سمت چپ و راستِ کارتِ ترتیبِ نوبت Trust بگذارید. 

2. پول: پول‌های بازی را بر اساس ارزششان مرتب کنید و در کنارِ محوطه بازی قرار دهید (2a). به هر بازیکن 12 الکترو بدهید که سرمایه شخصی اوست (2b). 

بازی 2 نفره: Trust بدون پول بازی می‌کند. 

3. بازارِ نیروگاه‌ها: در زیرِ قسمت ترتیب نوبت، بازارِ نیروگاه‌ها را بسازید. 13 عدد کارت نیروگاه کوچک که پُشت آنها سبزِ تیره هست را بردارید و با هم بُر بزنید. سپس، 8 کارت بالایی را یکی پس از دیگری رو کنید و بر اساس ترتیب صعودی شماره‌شان مرتب کنید. برخی از نیروگاه‌های کوچک شماره یکسانی دارند. وقتی نیروگاهی رو شد که قبلا نیروگاهِ هم شماره‌اش رو شده بود، نیروگاه جدید "گران تر" از نیروگاه قبلی در نظر گرفته می‌شود و در سمت راست آن قرار می‌گیرد. بعد از رو کردن 8 کارت، آنهایی که کمترین شماره را داشتند، به ترتیبِ صعودی، از چپ به راست در ردیف بالا (بازارِ فعلی) قرار دهید. سپس، 4 کارت دیگر را به ترتیب صعودی، از چپ به راست، در ردیفِ پایین (بازارِ آینده) بگذارید (3a). توکنِ تخفیف را در کنار کوچک‌ترین نیروگاه قرار دهید (3b).

 

مثال: آماده‌سازی بازارِ نیروگاه‌ها

 

4. دسته کارتِ نیروگاه‌ها: دسته کارتِ نیروگاه‌ها را ایجاد کنید. ابتدا کارتِ "یک راندِ دیگر" را کنار بگذارید و نیروگاه‌های بزرگ، که رنگ پُشتشان سبزِ روشن است را با هم بُر بزنید. سپس، طبق جدول روبرو، تعدادی از نیروگاه‌های بزرگ و کوچک را به شکل تصادفی از بازی خارج کنید. حواستان باشد که به کارت‌های حذف شده نگاه نکنید و آنها را به پُشت در جعبه‌ی بازی بگذارید. 

ادامه مطلبنمایش کمتر
جزئیات محصول

مشخصات

دسته بندی
استراتژی
تعداد بازیکن
۲ تا ۶ نفر
مدت زمان بازی
۶۰ تا ۹۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازی
متوسط
گروه سنی
۱۲ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسی
بی نیاز
كارت در بازي
دارد
صفحه در بازی
ندارد
تاس در بازي
ندارد
مهره و آدمك در بازي
دارد
توكن در بازي
ندارد
تايل هاي مقوايي در بازي
دارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازی
ندارد
نظرات
بدون نظر

فهرست

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم