بازی ایرانی تارگی (Targi)

بازی ایرانی تارگی (Targi)

تعداد بازیکن: ۲ نفر
مدت زمان بازی: ۳۰ تا ۶۰ دقیقه
گروه سنی: ۱۲ سال به بالا
طراح بازی : Andreas Steige

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

267,750 تومان

315,000 تومان

-15%

این محصول در انبار موجود نیست

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی فکری تارگی (طارقی) Targi

این بازی در سبک استراتژی برای 2 بازیکن طراحی شده است. بازیکنان در نقش صحرا نشینانی هستند که باید با به دست آوردن کالاهای مختلف و فروش آن ها به امتیازات بازی دست پیدا کنند. این بازی نمره خوب 7.6 را از سایت BGG دریافت کرده است و در حال حاضر رتبه خیلی خوب 136 را در بین تمامی بازی های دنیا دارا می باشد.
این نسخه در ایران و توسط بازی نوین تولید شده است و کیفیت بالایی دارد. تمامی کارت های بازی به زبان فارسی ترجمه شده و دفترچه راهنمای فارسی هم در بازی قرار داده شده است.

برخلاف سایر فرهنگ‌ها، مردانِ "طَوارِق" یا "طارقی"ها، چهره‌های خود را می‌پوشانند درحالی‌که زنان‌شان نقاب بر چهره ندارند! آن‌ها امورِ خانه را مدیریت کرده و حرفِ اوّل و آخر را در خانه (خیمه) می‌زنند! خاندان‌های مختلفِ "طوارق"، به قبایل مختلف تقسیم شده و هر قبیله، به‌توسّطِ یکی‌از بزرگانِ قوم، رهبری می‌شود. بازیکنان، در نقشِ رهبرانِ این قبایل، برای به‌دست آوردنِ طلا و منافع مختلف و گسترشِ خاندانِ خود، با قبایل نزدیک (خرما و نمک) و قبایل دور (فلفل) داد و ستد می‌کنند.

این بازی در سبک استراتژی برای 2 بازیکن طراحی شده است. بازیکنان در نقش صحرا نشینانی هستند که باید با به دست آوردن کالاهای مختلف و فروش آن ها به امتیازات بازی دست پیدا کنند. این بازی نمره خوب 7.6 را از سایت BGG دریافت کرده است و در حال حاضر رتبه خیلی خوب 136 را در بین تمامی بازی های دنیا دارا می باشد.
صفحه‌ی بازی، یک صفحه‌ی 5×5 است: 16 خانه با علائم عملیات مختلف و 9 خانه‌ی خالی در وسط -که کارت‌ها آن‌جا پخش می‌شوند. آدمک‌ها (میپل‌ها)، به‌نوبت و یک‌به‌یک، در خانه‌های لبه‌ی صفحه چیدمان می‌شوند (بجُز گوشه‌ها)؛ شما نمی‌توانید در خانه‌ای که آدمکِ حریف را در خود دارد یا مجاورِ آدمکِ حریف است، آدمکی بگذارید. وقتی همه‌ی آدمک‌ها جای‌گذاری شدند، بازیکنان، عملیاتِ مربوط به خانه‌های آدمک‌های خود را انجام داده و کارت‌هایی را که از لحاظِ ستون یا ردیف، با آدمک‌هاشان هم‌خوانی دارند، برای خود برمی‌دارند.
معمولاً با بازی کردنِ کارت‌ها در نمایشگاه خود، امتیاز کسب کرده و پیروز می‌شوید. این کار، در طولِ بازی، امکانات و برتری‌های مختلفی به شما داده و در پایان بازی، موجبِ پیروزی شما می‌شود. کارت‌ها معمولاً بلافاصله پس از کشیده شدن، بازی می‌شوند. یک کارتِ تنها می‌تواند در دستِ بازیکن باقی بماند ولی بعداً برای بازی شدن، به عملیاتی ویژه نیاز خواهد داشت (یا باید سوزانده شود تا جا را برای کارتی جدید باز کند). هر کارت، برای بازی شدن، نیازمندِ هزینه‌ای (از جنسِ کالا) است. کالاها هم از خانه‌های لبه‌ی صفحه و هم از کارت‌های کالا به‌دست می‌آیند.
نمایشگاه‌ها (برای امتیازشماری) نیازمندِ 3 ردیفِ 4کارتی هستند که از چپ به راست پُر شده‌اند و کارت‌ها، پس از قرار گرفتن، دیگر جابه‌جا نمی‌شوند (بجُز برخی کارت‌ها). باید تعادل و تناسبی نیز بین امتیازاتِ به‌دست‌آمده از کارت‌ها (1 تا 3 امتیاز در هر کارت قبیله) و در ترکیبِ هر ردیف رعایت شود (هر ردیف 4تایی از کارت‌های هم‌سان، 4 امتیاز  و هر ردیف 4تایی از کارت‌های غیرهم‌سان، 2 امتیاز نصیبِ شما خواهد کرد).
در نهایت، برنده، بازیکنی است که بیش‌ترین امتیاز را کسب کرده باشد...


صفحه بازی شمال 25 کارت است که به صورت 5 * 5 در کنار یکدیگر قرار داده می شوند. این صفحه در واقع دارای 16 کاشی در مناطق بیرونی است که اکشن های مختلف بر روی آن نقش بسته است و 9 کارت که در مرکز زمین قرار داده شده است. آدمک های بازیکن ها به ترتیب بر روی لبه کارت های مرزی به جز گوشه ها قرار داده می شود. شما نمی توانید آدمک خود را بر روی ردیف یا ستونی قرار دهید که بازیکن مقابل در آنجا آدمکش را گذاشته است. وقتی که تمام آدمک ها قرار داده شدند، بازیکن ها اعمال نوشته شده بر روی کارت های اکشن را انجام می دهند.
همچنین بازیکن ها محلی را که هر دو آدمکشان به آن اشاره می کنند را نیز پیدا کرده و کارت آن را بر می دارند. کارت ها به محض برداشته شدن، بازی می شوند. تک کارت ها در دست قرار داده می شوند و برای بازی کردن یا خالی شدن از دست باید اکشن متناسب با آن انتخاب شود. هر کارت بهایی مشخص برای بازی شدن دارد. این بها برابر با کالاهای مشخص است که از کارت های بازی تشکیل شده است.
هر کارت قبیله 1 الی 3 امتیاز دارد و با استفاده از ترکیب درستی از آن ها می توان 4 امتیاز کسب کرد. اگر یک دسته کامل 4 تایی از کارت های قبیله ای داشته باشیم، 2 امتیاز دیگر نیز کسب خواهیم کرد. در نهایت در انتهای بازی، بازیکنی با بیشترین امتیاز برنده خواهد شد.

محتویات بازی Targi

•80 عدد کارت مخصوص بازی
•66 عدد مهره ی آدمک ویژه ی تارگی
•1 عدد مهره ی آدمک دزد
•4 عدد مهره ی مخصوص قبیله
•30 عدد توکن مخصوص کالا
•8 عدد توکن مخصوص طلا
•15 عدد نشان امتیاز
•1 عدد توکن بازیکن اول
•دفترچه ی راهنمای مخصوص بازی

 
برگه اطلاعات
دسته بندیخانوادگی
تعداد بازیکن۲ نفره
مدت زمان بازی۳۰ تا ۶۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازینیمه سبک
گروه سنی۱۲ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیمتوسط ( وجود نوشته در بازی، احتیاج به دانش اولیه زبان )
كارت در بازيندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out