بازی خرچنگ you've got crabs جدید

بازی خرچنگ you've got crabs

بازی ایرانی خرچنگ

برگردانی از بازی خارجی you've got crabs

تعداد بازیکنان: 4 تا 10 نفر

سن بازیکنان: بالای 8 سال

زمان بازی: حدود 30 دقیقه

محصولی از گروه هپ گیمز

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

188,100 تومان

209,000 تومان

-10%

- +

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

 بازی خرچنگ you've got crabs

۷۸ کارت (۱۳ نوع از کارت‌های خرچنگ، ۶ عدد از هر نوع)
۲۹ توکن خرچنگ
۱ نشانگر نوبت
مناسب برای هفت سال به بالا
تعداد بازیکنان ۴-۱۰

هدف بازی
کسب بیش‌ترین خرچنگ در پایان بازی

جریان چیست؟
در این بازی، هر بازیکن دستی شامل ۴ کارت دریافت می‌کند، شما کارت‌های دست خود را با کارت‌های وسط زمین جابه‌جا می‌کنید تا زمانی که ۴ کارت از یک نوع به دست آورید. سپس سیگنال مخفی خودتان را به هم تیمی خود نشان می‌دهید، او سیگنالتان را می‌بیند و فریاد می‌زند:
تو یه خرچنگی...!
اگر درست حدس زد، تیم شما یک امتیاز می‌گیرد.
اگر اشتباه کرد، تیم شما یک امتیاز از دست می‌دهد.
اما ...
اگر شما سیگنال مخفی حریفتان را ببینید و به درستی (پیش از خودشان) آن‌ها را به خرچنگ بودن متهم کنید، می‌توانید امتیاز آن‌ها را بدزدید.
در آخر بازی تیمی که بیشترین امتیاز را دارد، برنده خواهد شد.

• چیدمان

۱. تیم‌های 2 نفره تشکیل دهید. اگر با تعداد نفرات فرد بازی می‌کنید یک تیمِ 3 نفره خواهید داشت. (قوانین بازی با تعداد نفرات فرد را در قسمت مربوط به آن ببینید)
۲. تیم‌ها به صورت خصوصی و مجزا دورهم جمع می‌شوند و سیگنال مخصوص غیر آوایی خود را انتخاب می‌کنند.

• از کلمات، اعداد و آواها در سیگنال خود استفاده نکنید.
• از سیگنال‌هایی که رقیبانتان نمی‌توانند آن را ببینند، استفاده نکنید. (برای مثال اشاره با پا در زیر میز)
• تقلب نکنید. اگر کاری حس تقلب کردن می‌دهد، بی‌شک تقلب محسوب می شود.

مثال هایی از سیگنال‌های خوب:
 چشمک زدن
 ضربه زدن به میز
 لمس کردن بینی خود

۳. وقتی تمام بازیکنان به سر میز بازگشتند، هر بازیکن باید به صورت مورب رو‌به‌روی هم تیمی خود بنشیند. نگران قرارگیری ایده‌آل نباشید، هدف قرار دادن فاصله بین شما و هم تیمی‌تان است تا تیم‌های مقابل برای پیدا کردن سیگنال شما شانس داشته باشند.
بعد از اینکه همگی در جای خود نشستند، میز را به دو سمت تقسیم می‌کنیم. سمت‌ها با تیم‌ها فرق دارند! خط فرضی را در وسط میز تصور کنید که در دو طرف میز، سمت ۱ و سمت ۲ را می‌سازد. حداقل یک عضو از هر تیم باید در هر یک از این سمت‌ها باشد.
در هر نوبت فقط یکی از سمت‌های میز بازی می‌کنند، اما الآن تنها دغدغه شما باید این باشد که حداقل یک نفر از تیمتان در هر سمت میز باشد.

اگر با 2 یا 3 تیم بازی می‌کنید: 2 نوع از کارت‌های خرچنگ را حذف کنید (برای مثال؛ هر شش کارت CRABALOUPE و هر شش کارت CRABADOOR RETRIEVER را حذف کنید) بنابراین شما به جای کل ‌کارت‌ها با ۶۶ کارت بازی می‌کنید.

۴. کارت‌ها را بر بزنید و آن‌ها را به پشت روی میز قرار دهید تا دسته کارتی تشکیل دهید.

۵. نشانگر نوبت را کنار دسته کارت‌ بگذارید و جایی برای کارت‌های سوخته (به پشت) و ۴ عدد کارت خرچنگ (اقیانوس) مشخص کنید.

۶. به هر نفر 2 توکن خرچنگ بدهید و هشت توکن خرچنگ را بر روی میز بگذارید، جایی که ظرف خرچنگ را تشکیل می‌دهند- شما می‌توانید از درب جعبه به عنوان ظرف خرچنگ استفاده کنید.

 اگر توکن‌های اضافه دارید، آن‌ها را کنار بگذارید. آن‌ها استفاده‌ای نخواهند داشت.

۷. به هر بازیکن ۴ کارت از دسته کارت‌ها بدهید و 4 کارت هم به رو بر روی میز بگذارید تا اقیانوس را تشکیل دهند. (کارت‌های دستتان باید مخفی باشند)
۸. انتخاب کنید که ابتدا چه سمتی بازی را شروع کند و نشانگر نوبت را رو به آن سمت قرار دهید. اگر تیم 3 نفره‌ای وجود دارد، آن سمتی بازی را شروع خواهد کرد که نفرات کمتری دارد.

نحوه بازی
هر بازیکن در تلاش است تا ۴ کارت خرچنگ یکسان را جمع‌آوری کند.
هر بار بازی فقط در یک سمت انجام می‌شود. تمامی بازیکنان سمتی که نوبتشان است می‌توانند هم‌زمان کارت‌های دست خود را با کارت‌های داخل اقیانوس تعویض نمایند.
همواره باید ۴ کارت در دستتان و ۴ کارت هم در اقیانوس وجود داشته باشد.
شما فقط وقتی می‌توانید کارت جابه‌جا کنید که نوبت سمتتان باشد.
وقتی که نوبت سمتتان است، هیچ محدودیتی در جابه‌جایی کارت‌ها وجود ندارد.
مهم:
نوبت شخصی در این بازی وجود ندارد. تمام بازیکنان در نوبت سمتشان می‌توانند هر تعداد کارتی را که خواستند جابه‌جا کنند. بنابراین اگر کارتی را دیدید که آن را می‌خواهید، بهتر است که زودتر دست به کار شوید تا کسی آن را برنداشته!
هنگامی که کارت دیگری از بین کارت‌های اقیانوس نمی‌خواستید، کارت‌های دستتان را به پشت بر روی میز قرار دهید تا نشان دهنده این باشد که جابه‌جایی کارت شما به پایان رسیده است. وقتی که تمام بازیکنان کارت‌های خود را بر روی میز گذاشتند، مطمئن شوید که هیچ کس، دیگر خواهان جابه‌جایی کارت نیست، سپس نشانگر نوبت را به طرف سمت دیگر بچرخانید تا آنها فوراً نوبت خود را شروع کنند.
یادداشت:
شما همیشه می‌توانید کارت‌های خود را برداشته و در دستتان بگیرید و نگاهشان کنید (حتی وقتی نوبتتان نیست). بر روی میز گذاشتن کارت‌ها صرفا عملی است تا به دیگر بازیکنان نشان دهید که شما دیگر قصد جابه‌جایی کارت در این نوبت را ندارید.
بعد از چرخاندن نشانگر نوبت، شما می‌توانید با گفتن عبارت: یک...دو...سه...خرچنگ! مطمئن شوید که تمام بازیکنانِ یک سمت، همزمان بازی‌شان را شروع خواهند کرد.

جایگزین کردن اقیانوس
روند بازی به همین گونه پیش می‌رود تا زمانی که یکی از سمت‌ها هیچ کارتی را جابه‌جا نکند. بدون چرخاندن نشانگر نوبت، از سمت مقابل بپرسید آیا تمایل به تعویض کارتی دارند؟! اگر هر بازیکنی از سمت مقابل خواهان تعویض کارت باشند، نشانگر نوبت را چرخانده و بازی را ادامه دهید.
اگر هیچ کس از سمت مقابل تمایل به تعویض کارت نداشته باشد ۴ کارت اقیانوس را به پشت در قسمت کارت‌های سوخته قرار دهید و از دسته کارت‌ها، 4 کارت جدید را در اقیانوس جایگزین کنید، و بازی را از سمتی که نشانگر نوبت به سوی آن است ادامه دهید.

اتهام تیم
وقتی شما ۴ کارت خرچنگ یکسان دارید، نمیتوانید آشکارا آن را بیان کنید، اما وقتی که آماده بودید می‌توانید سیگنال مخفی خود را اجرا کنید و امید داشته باشید تا هم تیمی‌تان متوجه سیگنال شما شود. اگر هم تیمی‌های شما سیگنال مخفی شما را متوجه شوند، بلند داد می‌زنند،
تو یه خرچنگی...!
اگر آن‌ها درست حدس بزنند و شما هم در واقع 4 کارت خرچنگ یکسان داشته باشید، شما یک امتیاز می‌گیرید.
4 کارت خود را به همه نشان دهید تا صحت حرف شما توسط همه تایید شود، یک‌ توکن از ظرف خرچنگ بردارید، کارت‌های خود را بسوزانید و از دسته کارت‌ها 4 کارت جدید بکشید.
اگر هم تیمی‌تان اشتباه کند و شما 4 کارت یکسان نداشته باشید، یک‌ امتیاز از دست خواهید داد.
یکی از توکن‌های خود را به ظرف خرچنگ بازگردانید، (دیگر لازم نیست کارت‌های خود را رو کنید و با همان کارت‌ها به بازی ادامه دهید.)

اتهام حریف
اگر بازیکنی از تیم دیگر شک کند که شما در حال رد و بدل کردن سیگنال مخفی خود هستید، می‌تواند با اشاره به شما فریاد بزند تو یه خرچنگی...!
اگر آن‌ها درست حدس بزنند و شما هم در واقع 4 کارت خرچنگ یکسان داشته باشید، آن‌ها یک امتیاز از شما می‌دزدند.
کارت‌هایتان را به همه نشان دهید، یکی از توکن‌های خود را به تیم‌ حریف دهید، کارت‌های خود را بسوزانید و از دسته کارت‌ها 4 کارت جدید بکشید.
اگر اشتباه کنند یک توکن از تیم اتهام زننده بدزدید. (دیگر لازم نیست کارت‌های خود را رو کنید و با همان کارت‌ها به بازی ادامه دهید.)
یادداشت:
شما می‌توانید هر کسی را در هر لحظه‌ای متهم به خرچنگ بودن بکنید حتی اگر نوبت بازی در سمت شما نباشد، وقتی که نتیجه اتهام حل و فصل شد، بازی ادامه پیدا می‌کند.

توکن‌های خرچنگ
شما و هم تیمی(های)تان توکن‌های خرچنگ (امتیاز) مشترک دارید و همه آن‌ها را در پایان بازی با هم جمع می‌کنید.
هنگامی که قرار است تیم شما توکنی به تیم حریف بدهد، هر کدام از هم تیمی‌ها می‌تواند از توکن خودش آن را بدهد.
اگر هیچ کدام از افراد تیم، توکنی نداشته باشد و شما نیز به تیم دیگر یک توکن مقروض باشید، باید یک توکن از درون ظرف خرچنگ بردارید و با آن‌ قرض خود را ادا کنید.
پایان بازی
بازی زمانی به پایان می‌رسد که تمامی توکن‌های درون ظرف خرچنگ تمام شوند، در این لحظه هر تیم مجموع توکن‌هایش را شمارش می‌کند و تیمی که بیشترین توکن را دارد، برنده خواهد بود.
من خالی و تنهام!
تساوی
در صورت تساوی، بازی را با تیم‌هایی که مساوی شدند، ادامه دهید. هر تیم که امتیاز بعدی را کسب کند، برنده است.

سه نکته دیگر
 شما حق ندارید به دسته کارت‌های سوخته نگاه کنید.
 نیازی نیست حتماً سیگنالی را ببینید تا اتهام بزنید، شما می‌توانید در ذهنتان
کارت‌هایی که دیگران جمع می‌کنند را به خاطر بسپارید.
 تیم‌ شما می‌تواند یک سیگنال گمراه‌کننده طراحی کند تا تیم‌های حریف دچار اشتباه شوند، یا از چندین سیگنال استفاده کنید تا پیچیدگی کارتان بیشتر شود.

تعداد بازیکنان فرد
اگر شما با تعداد نفرات فرد بازی می‌کنید، یک تیم 3 نفره تشکیل دهید، اطمینان حاصل کنید 2 نفر از 3 نفر تیم در یک سمت بازی بنشینند، آن 2 نفر باید در کنار هم بنشینند تا هم تیمی‌شان بتواند به راحتی آن‌ها را ببیند.
آن 2 نفری که در یک سمت هستند، نمی‌توانند یکدیگر را به خرچنگ بودن متهم کنند.
در طول چیدمان، هر کدام از بازیکنان تیم 3 نفره فقط 1 توکن خرچنگ دریافت می‌کند، و بقیه بازیکنان هر کدام به جای 2 توکن خرچنگ، 3 توکن دریافت می‌کنند.

یک قانون دیگر - خرچنگ دوتایی
اگر 2 عضو تیم شما همزمان با هم و به درستی یکدیگر را به یه خرچنگ بودن متهم کنند، (اتهام همزمان باید نهایتاً در فاصله 1 ثانیه ای از یکدیگر باشد) تیم شما 3 توکن از هرجایی که خواستید دریافت می‌کند. شما می‌توانید توکن خرچنگ خود را از بقیه بازیکنان، یا از توکن‌های ظرف خرچنگ، و یا هر ترکیبی که خواستید دریافت کنید.
اگر تیم شما 3 نفره است شامل این قانون نمی‌شود و توکن اضافه را دریافت نمی‌کند.
نکته:
این روش، روش خوبی برای امتیاز گرفتن است بدون اینکه نیاز باشد از توکن‌های ظرف خرچنگ بردارید، چرا که باعث می‌شود بازی زودتر به پایان برسد.

آیا یک تیم مدام برنده می شود؟
آیا تیمی هست که مدام برنده بازی شود؟ سعی کنید بازیکنان را عوض کنید یا به تیم همیشه برنده توکن خرچنگ کمتری بدهید.

مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out