بازی از یک تا تی رکس on a scale of one to t-rex

بازی از یک تا تی رکس on a scale of one to t-rex

بازی دورهمی و فوق العاده خنده دار و متفاوت از یک تا تی رکس

ادا بازی به روشی جذاب

برگردانی از بازی on a scale of one to t-rex

تعداد نفرات: 2 تا 8 نفره

زمان بازی: حدود 20 تا 40 دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 7 سال

ارائه ای توسط کمپانی تولیدکننده بازی محبوب گربه های انفجاری  Exploding Kittens

تولید کننده ایرانی: گروه فندقچه

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

323,000 تومان

380,000 تومان

-15%

- +

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی از یک تا تی رکس on a scale of one to t-rex

بازی دورهمی و فوق العاده خنده دار و متفاوت از یک تا تی رکس

ادا بازی به روشی جذاب

برگردانی از بازی on a scale of one to t-rex

تعداد نفرات: 2 تا 8 نفره

زمان بازی: حدود 20 تا 40 دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 7 سال

ارائه ای توسط کمپانی تولیدکننده بازی محبوب گربه های انفجاری  Exploding Kittens

تولید کننده ایرانی: گروه فندقچه

ویدیوی آموزش و گیم پلی بازی از یک تا تی رکس on a scale of one to t-rex

از یک تا تی‌رکس
راهنمای بازی
2 تا 8 نفر
اگر 2 نفره بازی می‌کنید، حتماً قسمتِ بازیِ 2 نفره را بخوانید
حاویِ
60 کارتِ اَدا
79 کارتِ عددی
40 توکن سبز
18 توکن قرمز

هدف بازی:
هدف این بازی کسب بیشترین امتیاز ممکن از طریقِ جفت کردنِ کارت‌ها با بقیه بازیکنان است.
آماده‌سازی بازی
1. کارت‌های اَدا (مربعی‌شکل) را با توجه به رنگ‌هایشان به 3 دسته تقسیم کنید و به پشت روی میز قرار دهید. کارتِ روییِ هر دسته را برگردانید و آن را در محوطه‌ی بازی قرار دهید.
برای اولین دور، پیشنهاد می‌کنیم تا با کارت‌های «تی‌رکس شو»، «فیگور بگیر» و «رو هوا دایره بِکِش» شروع کنید و این کارت‌ها را در محوطه‌ی بازی قرار دهید.
2. کارت‌های عددی (مستطیل‌شکل) را بُر بزنید و به هر بازیکن یک کارت به پشت بدهید. بقیه‌ی کارت‌ها را به پشت روی میز قرار دهید. به این دسته از کارت‌ها، مخزنِ کارت‌ها گفته می‌شود.
3. توکن‌های سبز و قرمز را به طور جداگانه روی میز قرار دهید. با توجه به جدول زیر، تعداد توکن‌ها را بر اساس تعداد بازیکنان محاسبه کنید:
تعداد بازیکنان 2 3 4 5 6 7 8
توکن‌‎های سبز 15 16 20 24 28 32 36
توکن‌های قرمز 0 8 10 12 14 16 18

4. توکن‌های اضافه را داخل بسته‌بندیِ بازی قرار دهید و دربِ جعبه را روی میز قرار دهید.
نحوه‌ی بازی
سه کارتِ اَدای رو شده در محوطه‌ی بازی، اَدا‌هایی را که بازیکنان باید در بیاورند، نشان می‌دهند.
تمامی بازیکنان باید بدون اینکه به بقیه بگویند، عدد نوشته شده روی کارتِ عددیِ خود را بررسی کنند. رنگِ زمینه‌ی کارتِ عددی، مطابق با یکی از کارت‌های اَدای رو شده در محوطه‌ی بازی می‌باشد. هر بازیکن باید اَدای هم‌رنگ با کارتِ عددی خود را در بیاورد.
(اگر کارتی که در دست دارید، کارتِ تعویض است، کارتِ تعویض را به مخزنِ کارت‌ها برگردانید، مخزن را بُر بزنید و یک کارت دیگر از روی مخزن بردارید. بعداً در مورد کارت‌های تعویض توضیح می‌دهیم.)
عددِ نوشته شده روی هر کارتِ عددی بین 1 تا 10 می‌باشد. این عدد، به معنای شدّتی است که شما باید آن اَدا را اجرا کنید.
برای مثال، اگر این‌ها کارت‌های اَدا باشند...
مثلاً کارتِ عددی شما یک کارتِ ششِ نارنجی است...
...پس شما باید یک تی‌رکس با شدّت 6 از 10 شوید. اینکه چگونه شدّت اَدا‌بازی خود را معلوم کنید، کاملاً وابسته به خود شماست.
نکته‌ی مهم
این بازی را با پانتومیم اشتباه نگیرید. حرف بزنید، فریاد بکشید، عربده بزنید، برقصید و هر کاری دلتان می‌خواهد انجام دهید. خلاصه خودتان را محدود نکنید!
برای آنهایی که بار اول بازی می‌کنند: برای آشنایی با شدّت عملکرد بازیکنان از یک نفر بخواهید تا اَدای یک تی‌رکس را با شدّت 1 دربیاورد. سپس از هر یک از بازیکنان بخواهید تا شدّت را 1 واحد افزایش دهند تا به شدّت 10 برسید.
در این بازی، نوبت وجود ندارد. همه بازیکنان باید به طور هم‌زمان اَدای هم‌رنگِ کارتِ خود را اجرا کنند.
اگر 2 نفره بازی می‌کنید، حتما ًبخشِ بازی دو نفره را مطالعه کنید.
جفت کردن کارت‌ها
برای کسب امتیاز، بقیه‌ی بازیکنان را در حالِ اجرای هم‌زمانِ اَدا‌بازی‌هایشان تماشا کنید و سعی کنید بازیکنی را که احتمال می‌دهید عددِ کارتِ عددیِ او با شما یکسان باشد را پیدا کنید.
وقتی بازیکنی را که احتمال می‌دهید با او کارتِ عددی یکسان داشته باشید، پیدا کردید، کارتِ عددی خود را به پشت، آماده کنید و مقابل او بگیرید.
وقتی که بازیکن مقابل شما را در آن حالت ببیند، در صورتِ هم‌نظر بودن با شما، باید کارتِ عددی خود را به پشت آماده کند و مقابل شما بگیرد.
وقتی شما و بازیکنِ دیگر کارت‌های خود را آماده کردید، باید پس از گفتنِ 1-2-3 کارت‌های خود را رو کنید و عددِ روی کارت‌ها را تماشا کنید.
اگر بازیکنی کارتِ خود را مقابل شما گرفت ولی شما با او هم‌نظر نبودید، او را پس بزنید و به کار خود ادامه دهید.
نکته‌ی مهمِ دیگر
فقط یکسان بودن عددِ کارت‌ها مهم است و اَدا‌های در حال اجرا اهمیتی ندارند (مثلاً اگر شما ادای یک تی‌رکس را با شدّتِ 5 در می‌آورید و فکر می‌کنید که یک بازیکن دیگر در حال اجرای ادای فیگورِ بدن‌سازی با شدّتِ 5 می‌باشد، می‌توانید کارت‌هایتان را با یکدیگر جفت کنید.)
جفت کردن کارت‌ها فقط بین 2 بازیکن مجاز است و جفت کردنِ 3 نفره یا بیشتر مجاز نمی‌باشد.
امتیاز‌ها
توکن‌های سبز: 1+
توکن‌های قرمز: 1-
وقتی که دو بازیکن کارت‌های خود را رو می‌کنند تا عددِ نوشته شده روی کارت‌هایشان را جفت کنند، 3 حالت ممکن است اتفاق بیفتد:
تساوی اعداد
اعدادِ نوشته شده روی کارت‌ها دقیقاً یکسان باشد.
جایزه: هر نفر 2 توکن سبز
اختلافِ اندک
اعداد نوشته شده روی کارت‌ها فقط 1 عدد تفاوت دارند (مثلاً 4 و 5 اختلاف اندک دارند).
جایزه: هر نفر 1 توکن سبز
اختلاف زیاد
اعداد نوشته شده روی کارت‌ها بیشتر از 1 عدد تفاوت دارند.
جریمه: هر نفر 1 توکن قرمز
پس از رو شدنِ کارت‌های 2 بازیکن، تمامی بازیکنان کارت‌های خود را می‌سوزانند و داخلِ دربِ جعبه قرار می‌دهند. بازیکنانی که کارت‌هایشان رو شده توکن‌های جایزه یا جریمه‌ی خود را دریافت می‌کنند. سپس تمامی بازیکنان یک کارتِ عددی دیگر دریافت می‌کنند و بازی ادامه پیدا می‌کند.
کارت‌های تعویض
این کارت‌ها در میان کارت‌های عددی بُر می‌خورند و در مخزنِ کارت‌های عددی قرار می‌گیرند.

وقتی که یک کارتِ تعویض، دستِ شما آمد:
1. کارتِ اَدای هم‌رنگ با کارتِ تعویض خود را پیدا کنید. آن را بردارید و از بازی خارج کنید (اگر کارتِ تعویضِ رنگارنگ دارید، می‌توانید به دلخواه یک کارتِ اَدا را از بازی خارج کنید).
2. به همه‌ی بازیکنان رنگِ کارتی که تعویض شده را اعلام کنید و یک کارتِ اَدای جدید از روی دسته‌ی کارت‌های ادا بردارید و در محوطه‌ی بازی قرار دهید.
3. کارتِ تعویض خود را بسوزانید و یک کارتِ عددی جدید بردارید و به بازی ادامه دهید.
نکته‌ی مهمِ آخر
اگر کارتِ اَدا در هنگامی که شما در حال اجرای آن بودید، تعویض شد، می‌توانید به اَدای قبلی ادامه دهید یا اینکه اَدای جدید را اجرا کنید.
اگر اولین کارتی که برمی‌دارید، کارتِ تعویض باشد، باید آن را در لا‌به‌لای مخزنِ کارت‌ها قرار دهید و یک کارتِ دیگر بردارید.
تقلب
شما مجاز هستید، آواز بخوانید، برقصید، حرف بزنید و تکان بخورید.
شما مجاز نیستید، عددی را اعلام کنید یا کلماتی مثلِ "نصفِ ..." یا "بیشتر از ..." یا "کمترین" را به زبان بیاورید.
اگر کاری کنید که مشکوک به تقلب باشد، پس دارید تقلب می‌کنید!
رد کردنِ کارت‌ها
اگر موفق به پیدا کردنِ کسی که کارتِ عددی یکسان یا نزدیک به شما دارد، نشدید، می‌توانید کارتِ عددی خود را بسوزانید و یک کارتِ دیگر بردارید. شما مجاز هستید که این کار را چندین بار تکرار کنید امّا توجه داشته‌باشید که بقیه‌ی بازیکنان در حال جمع کردنِ امتیاز هستند و شما در حالِ اتلاف وقت!
کارت‌های عددی تمام شده؟
در صورتی که کارت‌های عددی تمام شدند، بازی را متوقف کنید و کارت‌های سوخته را بُر بزنید. به هر نفر یک کارت بدهید، مخزنِ کارت‌ها را شارژ کنید و به بازی ادامه دهید.
اتمام بازی و تعیین برندگان
بازی وقتی تمام می‌شود که یک دسته از توکن‌های بازی (سبز یا قرمز) تمام شوند. در صورتی که در آخرین بار از جفت کردنِ کارت‌ها بین بازیکنان، توکن‌های روی میز کافی نبودند، می‌توانید تعداد مورد نیاز را از درون جعبه بردارید و اضافه کنید.

در نهایت با توجه به توکن‌هایی که دارید امتیاز خود را محاسبه کنید و اعلام کنید. بازیکنی که بیشترین امتیاز را داشته باشد، برنده‌ی بازی است.
مساوی شدنِ امتیازها
در صورت مساوی شدنِ امتیازهای دو بازیکنِ صاحبِ بیشترین امتیاز، بقیه‌ی بازیکنان باید دو کارتِ اَدا را انتخاب کنند و بازیکنانی که امتیازِ آنها مساوی شده‌است باید به طور هم‌زمان یکی از اَداهای انتخاب شده را با شدّت 10 اجرا کنند. بقیه‌ی بازیکنان بر اساس خلاقیت، بامزگی و عملکردِ آنها برنده‌ی نهایی را تعیین می‌کنند.
بازی را شروع کنید
خب، دیگر وقتِ شروعِ بازی فرا رسیده است. یک نفر را انتخاب کنید تا بگوید "1-2-3، بزن بریم!" و بازی را با اجرای اَداها به صورتِ هم‌زمان شروع کنید.
با صدای بلند بخوانید!
دقت داشته باشید که هنگامی که قرار است کارت‌های خود را با یک بازیکن دیگر جفت کنید، فقط و فقط عددِ نوشته شده روی کارت مهم است. شما می‌توانید کارتِ خود را با بازیکنی که در حال اجرای اَدای متفاوت می‌باشد نیز جفت کنید.

پس اگر در حال اجرای اَدای یک تی‌رکس با شدّت 3 هستید، به دنبال کسی باشید که در حال اجرای هر اَدایی با شدّت 3 می‌باشد. باید به دنبال کسی باشید که در حال اجرای «تی‌رکس شو با شدّت 3»، «فیگور بگیر با شدّت 3» یا «رو هوا دایره بکش با شدّت 3» می‌باشد، باشید.
تکرار می‌کنم: فقط به دنبال دایناسور نباشید!
با اینکه این نکته را چند بار گفته‌ایم اما متأسفانه خبر رسیده است که شما به این نکته توجه نمی‌کنید. اما فکر می‌کنم این بار کافی بود و از این به بعد به این نکته‌ی مهم دقت خواهید کرد.

یادتان نرود که خودتان را محدود نکنید و فقط پانتومیم بازی نکنید، مجاز هستید که حرف بزنید و برقصید و فریاد بکشید!

خب کافیه، بزن بریم!

بازیِ دو نفره
در بازیِ دو نفره شما باید با یکدیگر همکاری کنید. هدف بازی، همکاری شما و یار مقابل برای جمع کردنِ تمامی توکن‌ها و ریختن آنها داخلِ دربِ جعبه می‌باشد.
قسمت آماده‌سازی بازی و نحوه‌ی بازی را بخوانید تا با قوانین اولیه آشنا شوید. سپس به این بخش برگردید و ادامه‌ی توضیحات را بخوانید.
جفت کردنِ کارت‌ها
بعد از اینکه اجرای اَدا توسط یکدیگر را مشاهده کردید، باید تصمیم بگیرید که اعدادِ نوشته شده روی کارت‌ها در چه وضعی هستند. آیا اعداد روی کارت‌ها یکسانند یا اختلاف اندک دارند؟ یا اینکه اختلافِ زیاد دارند؟ (در بازی دو نفره حتماً باید روی یکی از 2 وضعیت «تساوی یا اختلاف اندک» و «اختلاف زیاد» توافق کنید. فقط در بازیِ دو نفره می‌توانید توافق کنید که اعدادِ روی کارت‌ها اختلافِ زیاد دارند!)
زمانی که با یکدیگر روی وضعیتِ کارت‌های عددی خود توافق کردید، باید به طور هم‌زمان، کارت‌ها را رو کنید.
در واقع فقط باید روی یکی از دو حالت تساوی و اختلاف زیاد توافق کنید.
درست گفته بودید؟
اگر به درستی روی یکی از 2 حالتِ «تساوی یا اختلاف اندک» یا «اختلاف زیاد»، توافق کرده بودید، می‌توانید جایزه دریافت کنید.
تساوی اعداد
اعدادِ نوشته شده روی کارت‌ها دقیقاً یکسان باشد.
جایزه: 2 توکن سبز را داخل جعبه بگذارید.
اختلافِ اندک
اعداد نوشته شده روی کارت‌ها فقط 1 عدد تفاوت دارند (مثلاً 4 و 5 اختلاف اندک دارند).
جایزه: 1 توکن سبز را داخل جعبه بگذارید.
اختلاف زیاد
اعداد نوشته شده روی کارت‌ها بیشتر از 1 عدد تفاوت داشته باشند.
جایزه: 1 توکن سبز را داخل جعبه بگذارید.

اشتباه گفته بودید؟
اگر توافقی که انجام دادید، اشتباه باشد، جریمه‌ی سنگینی خواهید داد.
جریمه: بازی تمام می‌شود و هر دو بازیکن بازنده خواهید بود.

اگر تیم شما درست گفته بود، توکن‌های جایزه را بردارید و داخل دربِ جعبه بریزید. سپس هر کدام از شما باید یک کارتِ عددیِ دیگر بردارید و بازی را ادامه دهید.
بخشِ کارت‌های تعویض را بخوانید تا با کارکرد این کارت‌ها آشنا شوید.
شما نمی‌توانید کارت‌های عددیِ خود را بدون اینکه تصمیم بگیرید چه وضعیتی رخ داده است، رد کنید.
برای برنده شدن در بازی دو نفره لازم است تا تیم شما تمامی 15 توکنِ سبز را داخل دربِ جعبه بریزد.
هشدار
بازیِ دو نفره طوری طراحی شده است تا برای برنده شدن در آن به زحمت بیفتید!

 
برگه اطلاعات
دسته بندیمهمانی و دورهمی
تعداد بازیکن۲ تا ۸ نفر
مدت زمان بازی۳۰ تا ۶۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازیسبک
گروه سنی۷ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
كارت در بازيدارد
صفحه در بازیندارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيندارد
توكن در بازيدارد
تايل هاي مقوايي در بازيندارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out