بازی ایرانی استیم پانک رالی Steampunk Rally

بازی ایرانی استیم پانک رالی Steampunk Rally

برگرفته از بازی خارجی Steampunk Rally

ماشین های خارق العاده بسازید.

تعداد نفرات: 2 الی 8 نفر

زمان بازی: حدود 60 دقیقه

مناسب برای 14 سال به بالا

تولید گروه المپیک گیمز

طراح  بازی: Orin Bishop

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

510,000 تومان

600,000 تومان

-15%

این محصول در انبار موجود نیست

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی ایرانی مسابقه استیمپانک Steampunk Rally

در بازی رومیزی Steampunk Rally بازیکنان در نقش مخترعان مشهور هم دوره با افرادی همچون Nikola Tesla قرار میگیرند. هدف هر بازیکن ساخت ماشینی است که با بخار، گرما و الکتریسیته کار کند تا بتواند با آن در یک مسابقه که در کوه های آلپ برگزار میشود شرکت کرده و برنده شود. هر راند با یک فاز card drafting آغاز می‏شود که بازیکنان می‏توانند قطعاتی را جهت افزودن به اختراع خود انتخاب کنند. همچنین کارت های کمکی و کارت هایی جهت ضربه زدن به دیگران در بازی وجود دارد. امکان سوزاندن کارت جهت کسب تاس و راه اندازی بخش هایی از اختراع نیز وجود دارد. سپس بازیکنان با استفاده از تاس های کسب شده، قطعات مختلفی را جهت انجام حرکت، محافظت در مقابل دیگران و … به کار می‏ اندازند. اگر قطعات شما صدمه جدی ببینند باید آنها را دور بی اندازید و در راند بعدی به دنبال جایگزین های مناسبی برای آن باشید که همواره شما را به یافتن کارت هایی که با یکدیگر هماهنگی مناسبی داشته باشند تشویق میکند.

داستان بازی:

قرن بیستم فرا رسیده، حیات دوباره بخار، فولاد و قدرت رازآلود الکتریسیته!

نابغه دیوانه، نیکولا تسلا، بزرگترین دانشمندان دنیا را فراخوانده تا آنها را در یک مسابقه بی قانون در کوه های آلپ سوئیس به چالش بکشد. در این منطقه طبیعی، مسابقه دهندگان اختراع میکنند تا یکبار برای همیشه مقام بزرگترین مخترع زمان را بدست بیاوند!

"مسابقه قرن"! روزنامه ها در سراسر جهان اعلام میکنند. جنجال بر سر نتایج رالی سوئیس باعث جلب توجه عمومی در مورد جزئیات مربوط به رقابت های مخترعان شده است. این منجر به ساخت Hoverdrome شده که یک استادیوم شناور عظیم ساخته شده با یک فناوری عجیب و مربوط به آینده توسط یک فرد مرموز است. در آنجا، مخترعین یکبار دیگر میتوانند جسارت خود را آزمایش کنند!

Steampunk Rally یک بازی با مکانیسم card drafting و dice placement است. شما تاس میریزید و آنها را بر روی اختراعتان میگذارید تا حرکت ایجاد کنید، تاس بیشتر بدست آورید، از آسیب جلوگیری کنید و یا تعمیر کنید، و تاس های استفاده شده را بسوزانید. بازده اختراعتان را با اضافه کردن قطعات بالا ببرید. قدرت تکنولوژی های تقویتی مختلف را به کار بگیرید و از آنها برای خنثی کردن مخترعان رقیب خود و رسیدن به پیروزی استفاده کنید!

این بازی در یک سری دور انجام میشود تا زمانی که اختراع یک بازیکن از خط پایان عبور کند، که در آنجا دور نهایی بازی میشود. بازیکن رد شده و دورتر از خط پایان بعد از دور نهایی به عنوان برنده اعلام میشود.

در میانه‌ی قرن بیستم و بحبحه‌ی انقلاب صنعتی و شکوفایی انرژی اسرارآمیز الکتریسیته، نیکلا تسلای نابغه، بزرگترین دانشمندان دنیا را برای یک مسابقه‌ی رانندگی آزاد، بی‌قانون و چالش‌برانگیز در دل رشته‌کوه‌های آلپ سوئیس فرا می‌خواند. شرکت‌کنندگان می‌کوشند تا اختراعات خارق‌العاده‌ و منحصربه‌فرد خودشان را سرهم‌ کنند و برای تصاحب مقام اول، تا سرحد نابودی و فروپاشی از اختراعاتشان کار بکشند. این مسابقه‌ی پرهرج‌ومرج تنها یک برنده دارد و آن برنده، صاحب لقب بزرگترین مخترع تمام اعصار خواهد شد!

یک تیتر بزرگ و مشکی‌رنگ، روی صفحه‌ی اول تمام روزنامه‌های سراسر جهان به چشم‌ می‌خورد: مسابقه‌ی بزرگ قرن! در حالی که جنجال به پاخواسته از اخبار رالی سوئیس، تمام اذهان عمومی را معطوف خود و جزئیات پیرامون مخترعان شرکت‌کننده در این مسابقه کرده، پدیده‌ای مهیب و شگرف به نام هاوردرام در حال ساخته شدن است؛ یک استادیوم عظیم‌الجثه‌ی معلق و پرنده به همراه پیست مسابقه‌ی اختصاصی‌اش که با فناوری پیچیده و عجیبی ساخته شده که سال‌ها از زمانه‌ی خودش جلوتر است. هاوردرام توسط یک نهاد خیریه‌ی خصوصی و ناشناخته ساخته شده؛ اما براساس منابع غیررسمی، به نظر می‌رسد با صنایع ارهارت در ارتباط است.
هاوردرام همان جاییست که مخترعان فرصت دوباره‌ای به دست می‌آورند تا جسارتشان را محک بزنند.

روند کلی بازی:
استیم‌پانک رالی یک بازی کارت‌کشی و تاس‌گذاری است. در طول بازی باید تاس‌ها را رول کرده و با قراردادنشان روی بخش‌های مختلف اختراعتان باعث ایجاد نیروی حرکتی شوید، تاس‌های بیشتری دریافت کنید، از آسیب‌ها و خسارات احتمالی جلوگیری کرده و یا در صورت بروز، تعمیرشان کنید و تاس‌های استفاده‌شده را بسوزانید. علاوه بر این، با افزودن قطعات مکانیکی می‌توانید کارایی اختراعاتتان را بهبود بخشیده و افسار تکنولوژی‌های شتاب‌دهنده را دستتان بگیرید و با استفاده از آن‌ها بر علیه مخترعان دیگر، برنده شوید!
بازی طی چندین دور انجام می‌شود و انقدر ادامه یافته تا بالاخره یک بازیکن از خط پایان عبور کند. سپس همه‌ی بازیکنان یک دور دیگر به عنوان دور پایانی بازی کرده و پس از آن، بازیکنی که از همه جلوتر باشد، برنده‌ می‌شود.

روند بازی
بازی طی چندین دور انجام شده و هر دور شامل چهار فاز است:
• کارت‌کشی: با اضافه کردن کارت‌های مکانیکی به اختراعتان، تاس، چرخ‌دنده و کارت‌های شتاب‌دهنده دریافت کنید.
• تخلیه: با خرج کردن چرخ‌دنده‌ها، عدد تاس‌های اشغال‌کننده‌‎ی جاتاسی‌ کارت‌های مکانیکی را کاهش دهید.
• مسابقه: تاس‌هایتان را رول کرده و با استفاده از آن‌ها، کارت‌های مکانیکی مختلف اختراعتان را فعال کنید.
• خسارت: در صورتی که خسارت‌شمارتان منفی و کمتر از صفر باشد، کارت‌های مکانیکی اختراعتان سوخته و به دسته‌ی کارت‌های سوخته‌ی متناظرشان منتقل می‌شوند.
پس از اینکه هر چهار فاز به طور کامل انجام شد، نوبت به آماده‌سازی بازی برای دور جدید می‌رسد. پس از آن، بلافاصله دور جدید بازی با فاز کارت‌کشی آغاز می‌شود.

و برنده‌ی بازی کسی نیست جز ...
حتما به این نکته توجه داشته باشید؛ اینکه زودتر از دیگر بازیکنان از خط پایان عبور کنید، لزوما باعث نمی‌شود که برنده باشید.
• هنگامی که یکی از بازیکنان از خط پایان عبور می‌کند، به منزله‌ی اخطاری برای تمام بازیکنان است که دور بعد، دور پایانی خواهد بود. دور پایانی بازی مطابق معمول دورهای پیشینش برگزار خواهد شد.
• پس از دور پایانی، بازیکنی که استند مخترعش از همه جلوتر باشد، برنده می‌شود.
• در صورت تساوی، بازیکنی که اختراعش کارت‌های مکانیکی بیشتری داشته باشد برنده می‌شود.
• در صورتی همچنان شرایط تساوی برقرار باشد، هر دو بازیکن برنده شده و تا ابد تبدیل رقبای قسم‌خورده‌ی همدیگر می‌شوند.

 آموزش و چند دور بازی استیم پانک رالی (Steampunk Rally) :

توضیحات بعضی از دانشمندان بازی:

آلبرت انیشتن
(از 1879 تا 1955) توجه جامعه‌ی آکادمیک به این استاد باذکاوت دانشگاه، از سال 1905 شروع شد؛ که خودش بعدها از این سال به عنوان سال معجزه یاد می‌کرد. انیشتن چهار مقاله‌ی شگفت‌انگیز در مورد اثر فتوالکتریک، حرکت براونی، نسبیت، و هم‌ارزی جسم و انرژی منتشر کرد که منجربه انقلاب بزرگی در علم فیزیک شد و برای همیشه آن را متحول کرد. انیشتن ذاتا خجالتی بود و از شهرت فرار می‌کرد، اما رفته رفته به این نتیجه رسید که از شهرتش برای مقاصد خوبی مثل صلح‌طلبی، فراملی‌گرایی و تحقق حقوق جوامع مختلف جهانی استفاده کند. با وجود اینکه اعتقادات راسخی نسبت به صلح و همکاری داشت، اما به خاطر ترس و وحشت ناشی از تحقیقات نازی‌ها برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای، به گفته‌ی خودش مرتکب بزرگترین اشتباه زندگی‌اش شد و اجبارا نامه‌ای خطاب به شخص رزولت نوشت و منجربه به خلق پروژه‌ی منهتن شد؛ یعنی پروژه‌ی معروف ساخت بمب هسته‌ای، برپایه‌ مشهورترین فرمول انیشتن یا همان E=mc2. او از اینکه با کارها و فعالیت‌هایش فیزیک کوانتوم به چنین مسیری کشانده بود، ناامید شد و تا آخرین روز زندگی‌اش قاطعانه بر این باور اصرار داشت که »کارهای خداوند اتفاقی نیست.

نیکلا تسلا
(از سال 1856 تا 1943) اصلیت تسلا به صربستان بازمی‌گشت و با نبوغ دیوانه‌وارش، سخت‌ترین رقیب توماس ادیسون محسوب می‌شد. او با نظریه‌های مشهورش در مورد اشعه‌ی مرگ، دستگاه زلزله‌ساز و همچنین دستگاه ارتباط با بیگانگان، سیل عظیمی از مردم را مسخ و مجذوب خودش کرد. تلاش‌های تسلا برای دسترسی تمام بشریت به نیروی الکتریکی رایگان و بهبود بخشیدن جهان، دلالان و ذی‌نفعان مرتبط را به وحشت انداخت و همین امر سبب شد تا دائما در مسیر پروژه‌هایش سنگ‌پراکنی کنند. تسلا کاراکتر عجیبی داشت و بسیار منزوی بود؛ اما به وقتش، تبدیل به شومنی بی‌نظیر می‌شد که رموز کارهایش فقط با درک عجیب خودش همخوانی داشت. تسلا ادعا کرد که تمام اسرار سازوکار عالم هستی و تئوری‌های ساختن ماشین‌آلات و اختراعاتش، به طرز حیرت‌انگیزی مثل نور به ذهنش درخشیده و الهام شده است. با وجود اینکه تسلا با مشاهیری چون مارک تواین و آنتونین دورژاک رفاقت داشت، اما تا حد زیادی از روابط اجتماعی دوری می‌جست و آن را جدی‌ترین مانع فعالیت‌هایش می‌دانست و به جای آن، احتمالا ترجیح میداد چنین ارتباطی عمیقی را با یک کبوتر خیابانی داشته باشد.

توماس ادیسون
(از سال 1847 تا 1931) توماس آلوا ادیسون، ملقب به جادوگر پارک منلو، تاجر زیرکی بود که هرگز اجازه نداد چیزی سد راهش در مسیر تبدیل شدن به یکی از بزرگترین مخترعان تمام تاریخ شود؛ مثل وقتی که درگیر آزمایش‌های خطرناک با اشعه ایکس بود و یا حتی زمانی که برای از بین بردن حیثیت رقیبش نیکلا تسلا، یک فیل سیرک را در خیابان تا حد مرگ دچار برگرفتگی کرد. ادیسون از سنین خیلی کم، با فروش روزنامه و آبنبات در راه‌آهن میشیگان وارد بازار کار شد و پس از آن که جان فرزند مامور همان ایستگاه را نجات داد، اپراتور تلگراف شد. او در طول زندگی‌اش بیش از 1000 طرح برای اختراعات مختلف به ثبت رساند. این مخترع مشهور از دوران جوانی دچار اختلالات شنوایی بود؛ اما ترکیب نبوغ و ذکاوت کاری‌اش، از او نیرویی بااراده و شکست‌نا‌پذیر ساخت. جمله‌ی مشهور توماس ادیسون در ارتباط با هزاران شکستی که برای اختراع لامپ متحمل شد، گواهی بر روحیه‌ی شگفت‌انگیزش است: »من با موفقیت 1000 روش مختلف کشف کردم که براساسشان نمی‌توان لامپ ساخت«.

 
برگه اطلاعات
دسته بندیاستراتژی و خانوادگی
تعداد بازیکن۲ تا ۸ نفر
مدت زمان بازی۳۰ تا ۶۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازیسبک
گروه سنی۱۴ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
كارت در بازيدارد
صفحه در بازیدارد
تاس در بازيدارد
مهره و آدمك در بازيندارد
توكن در بازيدارد
تايل هاي مقوايي در بازيدارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out