بازی ایرانی نیل (Neel)

بازی ایرانی قلعه نیل (Neel castle)

تعداد نفرات: 2 تا 4 نفره

زمان بازی: حدود 30 دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 8 سال



اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

60,000 تومان

75,000 تومان

-20%

این محصول در انبار موجود نیست

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی ایرانی و فکری قلعه نیل (Neel castle)

قلعه نیل یک بازی استراتژی ساده دو یا چهار نفره است. این بازی در عرض چند ثانیه آماده می‌شود و قوانین آن را در کمتر از یک دقیقه می‌توان آموخت. 9 کاشی‌ انتخاب کنید، مهره های بازی را در موقعیت خود قرار دهید و به سرعت بازی را شروع کنید. کاشی‌های این بازی به صورت تصادفی چیده می‌شود و شما می‌توانید بیش از 2.8 تریلیون حالت مختلف از زمین بازی را تجربه کنید! برای بازی چهار نفره تنها کافیست چند کاشی جدید را به زمین بازی اضافه کنید و به صورت تیمی حریفان خود را شکست دهید.



نیل یک بازی رومیزی استراتژیک برای 2 یا 4 نفر است.قوانین آن را در کمتر از یک دقیقه می توان یاد گرفت!

در بازی دو نفره، بازیکنان با 9 کاشی مربع و 8 مهره بازی می‌کنند. در بازی چهار نفره 16 کاشی مربع و 16 مهره استفاده می‌شود.

 

«قوانین بازی 2 نفره»

9 عدد از کاشی‌های مربع را به طور تصادفی به صورت 3 در3 بچینید. هر بازیکن چهار مهره یکسان روی کاشیِ گوشه زمین بازی‌ (مطابق شکل مقابل) می‌چیند. اینکه کدام بازیکن شروع کننده بازی باشد میل شماست.

 

هدف بازی رساندن تمام مهره‌هایتان به کاشی گوشه مقابل (کاشی مهره‌های حریف در ابتدای بازی) زودتر از حریف است.

هر بازیکن در نوبت خود مجاز است سه حرکت داشته باشد. این سه حرکت با توجه به استراتژی می‌تواند به دلخواه با یک مهره یا چند مهره انجام شود. شما مجاز هستید هم به صورت افقی هم عمودی در خانه ها حرکت کنید، از روی دیگر مهره‌ها بپرید و از یک یا دو دیوار عبور کنید.

  • حرکت از یک خانه به خانه خالی دیگر یک حرکت محسوب می‌شود.

  • پرش از روی یک مهره یک حرکت محسوب می شود.

  • پرش از روی یک دیوار، دو حرکت محسوب می شود.

  • پرش از روی دو دیوار مجاور، سه حرکت محسوب می شود.

  • نمی‌توان هم زمان از روی یک مهره و یک دیوار پرید.

  • نمی‌توان هم زمان از روی دو مهره کنار هم پرید.

  • نمی‌توان به صورت مورب حرکت کرد.

 

نکته: اگر کسی که شروع کننده بازی است، آخرین مهره خود را زودتر به کاشی گوشه مقابل رساند، باید به حریف به تعداد آخرین حرکت خود فرصت بازی دهد. اگر او نیز توانست کاشی گوشه مقابل را پر کند نتیجه بازی مساوی است.

 

مثال: بازیکن «الف» بازی را شروع کرده و در نوبت آخر با یک حرکت موفق شده تمام مهره‌های خود را به کاشی گوشه مقابل برساند. بازیکن «ب» بعد از او فقط با یک حرکت می‌تواند برای پر کردن کاشی گوشه مقابل خود تلاش کند تا با «الف» مساوی کند.

 

 

«قوانین بازی 4 نفره»

16 عدد از کاشی‌های مربع را به طور تصادفی به صورت 4 در4 بچینید. هر بازیکنچهار مهره روی کاشی گوشه زمین بازی‌ (مطابق شکل مقابل) می‌چیند. اینکه کدام تیم و فرد شروع کننده بازی باشد میل شماست.

 

قوانین مربوط به حرکات مهره در بازی 4 نفره مشابه بازی 2 نفره است.

بازیکنان به صورت 2 به 2 مقابل هم تیم تشکیل می‌دهند و برنده تیمی است که هر دو بازیکن آن سریع تر از تیم حریف هشت مهره خود را به کاشی گوشه مقابل زمین بازی برسانند.

  • هر بازیکن چهار مهره مجزا دارد.

  • تیم‌ها به نوبت بازی می‌کنند. بازیکنان هر تیم نیز هرکدام به نوبت مهره‌های خود را حرکت می‌دهند. (مطابق مثال شکل زیر)

 

نکات و ترفند‌ها:

  • با پریدن از روی مهره‌های دیگر زودتر به مقصد برسید.

  • سختی بازی را می‌توانید با عوض کردن کاشی‌ها به دلخواه تنظیم کنید.

  • برای پویا تر شدن بازی می‌توانید از تایمر شطرنج (اپلیکیشن یا واقعی!) استفاده کنید.

 

 

روش‌های دیگر بازی

قلعه

این روش 2 یا 4 نفره است و باید یکی از مهره‌های خود را به مهره قلعه حریف برسانید و مهره قلعه حریف را بزنید.

«قوانین بازی 2 نفره»

  • می‌توانید با مسدود کردن مسیر مهره‌های حریف مانع پیشروی آن‌ها شوید و مجاز به زدن آن‌ها هستد.

  • برای زدن مهره‌ها یا قلعه حریف، باید هر سه حرکت را تنها با یک مهره انجام دهید و آخرین خانه، خانه‌ای باشد که مهره یا قلعه حریف در آن قرار دارد.

18 کاشی را به صورت تصادفی جدا کنید و آن ها را مطابق شکل زیر بچینید.

  • هر بازیکن چهار مهره یکسان و یک مهره متفاوت (قلعه) انتخاب میکند.

  • مهره قلعه را در یکی از خانه‌های کاشی قلعه به صورت دلخواه قرار دهید و چهار مهره دیگر را به صورت خطی مطابق شکل زیر بچینید.

 

  • هر بازیکن در نوبت خود مجاز است که در مجموع سه حرکت داشته باشد. شما می‌توانید هر سه حرکت را با یک مهره بازی کنید یا با توجه به استراتژی خود چند مهره را جابجا کنید.

 

 

-           حرکت از یک خانه به خانه خالی دیگر یک حرکت محسوب می‌شود.

-           پرش از روی یک دیوار، دو حرکت محسوب می شود.

-           پرش از روی دو دیوار مجاور، سه حرکت محسوب می شود.

  • هر بازیکن در هر نوبت حتما باید در مجموع سه حرکت را انجام دهد.

  • حرکت رفت و برگشتی یک مهره، به صورت متوالی، دو حرکت محسوب نمی شود.

  • برای محافظت از قلعه خود به غیر از مهره قلعه می‌توانید فقط یک مهره در کاشی قلعه داشته باشید.

  • نمی‌توانید از روی مهره‌های خود یا حریف بپرید.

  • نمی‌توانید هم زمان از روی یک مهره و یک دیوار بپرید.

  • نمی‌توانید هم زمان از روی دو مهره کنار هم بپرید.

  • نمی‌توانید به صورت مورب حرکت کنید.

  • نمی‌توانید مهره قلعه را حرکت دهید.

 

«قوانین بازی چهار نفره»

قوانین و چیدمان کاشی‌ها در بازی چهار نفره و دو نفره یکسان است. ولی چیدمان مهره‌ها متفاوت است.

  • هر بازیکن سه مهره یکسان انتخاب می‌کند.قلعه‌ها متشکل از دو مهره با رنگ‌های اعضای هر تیم است که روی هم یا کنار هم در یک خانه از کاشی قلعه قرار می‌گیرند.

  • تیم‌ها به نوبت بازی می‌کنند. بازیکنان هر تیم نیز هرکدام به نوبت مهره‌های خود را حرکت می‌دهند (مطابق مثال شکل زیر).

 

 

برای محافظت از قلعه خود هر تیم می‌تواند تنها یک مهره در کاشی آن داشته باشد.



 
برگه اطلاعات
دسته بندیبازی خانوادگی
تعداد بازیکن۲ تا ۴ نفر
مدت زمان بازیکمتر از ۳۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازیسبک
گروه سنی۸ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
كارت در بازيدارد
صفحه در بازیندارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيدارد
توكن در بازيندارد
تايل هاي مقوايي در بازيدارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out