بازی ایرانی بات
برگردانی از بازی خارجی Rove
از سری مینی دایس
تعداد بازیکنان: 1 نفره
سن بازیکنان: بالای 10 سال
زمان بازی: حدود 15 دقیقه
محصولی از گروه تاس بستنی dice cream
بازی بات Rove
در این بازی، شما یک ربات کاوشگر هستید که در سیارهای ناشناخته سقوط کرده و باید ماژولهای خود را بازچینش کنید تا مأموریتهای خود را انجام دهید و نجات پیدا کنید!
اجزای بازی
6 کارت ماژول
12 کارت مأموریت/حرکت
آمادهسازی
1. ماژولها: کارتهای ماژول را بر زده و بهصورت 2 ردیف و 3 ستون با سمت فعال به بالا بچینید.
2. کارت مأموریت: کارتهای دیگر را با سمت مأموریت به بالا بر بزنید و یک کارت به بالای ماژولها بگذارید. این اولین مأموریت شماست.
3. کارتهای دست:
برای درجه سختی معمولی: 5 کارت.
برای سخت: 4 کارت.
برای غیرممکن: 3 کارت.
کارتهای دست را با سمت حرکت به بالا نگه دارید.
4. فضایی برای پایل کارتهای دورریختنی در نظر بگیرید.
هدف بازی
برای برنده شدن، باید 7 مأموریت را با بازچینش ماژولها به الگوهای مشخص شده تکمیل کنید.
روند بازی
الگوها
هر کارت مأموریت یا حرکت یک الگو دارد که ماژولها باید طبق آن بازچینش شوند.
الگوها شامل یک آیکون مشخص و چند مکان عمومی هستند که هر ماژولی میتواند در آن قرار گیرد.
نکته: الگوها را نمیتوان چرخاند.
کارتهای حرکت
کارتهای حرکت برای کسب امتیاز حرکت استفاده میشوند. شما میتوانید:
1. کارت را بازی کنید و امتیاز حرکت بالای کارت را کسب کنید.
2. اگر ماژولهای شما از قبل با الگوی روی کارت مطابقت دارند، امتیاز حرکت پایین کارت را کسب کنید.
نکته: برای پیگیری امتیازهای حرکت، از علامتهای روی گوشهها و لبههای کارت استفاده کنید.
قوانین موقعیتدهی
1. ماژولها نباید روی هم قرار گیرند.
2. ماژولها باید با شبکهای خیالی همراستا باشند.
3. ماژولها باید بهصورت گروهی متصل باشند (ماژولها از طریق اتصال مستقیم یا غیرمستقیم به هم متصل میشوند).
توانایی ماژولها
هر ماژول یک توانایی خاص دارد که تنها یک بار قابل استفاده است. برای استفاده از آن:
1. ماژول را به سمت غیر فعال (پشت کارت) بچرخانید.
2. توانایی را اجرا کنید.
تکمیل مأموریتها
وقتی ماژولهای شما با الگوی مأموریت فعلی مطابقت پیدا کنند، مأموریت کامل میشود.
اگر کمتر از 5 کارت در دست دارید، یک کارت از بالای دسته بردارید و سمت حرکت آن را رو کنید.
اگر دسته کارتها خالی شد، دسته دورریختنی را برگردانید (بدون بر زدن) و استفاده کنید.
برد و باخت
برنده: با تکمیل 7 مأموریت.
بازنده: اگر امتیاز حرکت، کارتهای دست، و تواناییهای فعال ماژولها تمام شود.