بازی ایرانی جمجمه های سدلتس Skulls of Sedlec

بازی خانوادگی و کارتی جُمجُمه‌های سِدلِتس

نسخه ایرانی بازی خارجی Skulls of Sedlec

محصول سال 2020

"طاعون سیاه" و "جنگ‌های هوسی"، جای خالی در گورستانِ کلیسا باقی نگذاشته‌اند!

آیا می‌توانید در تخلیه‌ی گورها و چیدمان جُمجُمه‌ها در سرداب، به "اُستخوان‌جمع‌کُن" کمک کنید؟!

محصولی از گروه آلفا گیمز

تعداد نفرات: 2 و 3 نفره

زمان بازی: حدود 15 تا 30 دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 10 سال

ادامه مطلبنمایش کمتر
پیشنهاد ویژه محدود
85,500 تومان 95,000 تومان
‎−10%
موجود در انبار
مرجع:
اضافه به مقایسه0
افزودن به علاقه‌مندی‌ها(1)
توضیحات

بازی ایرانی جمجمه های سدلتس Skulls of Sedlec

"جُمجُمه‌های سِدلِتس"

اُستخوان‌گورِ سِدلِتس - قرن 16 میلادی
(توضیح مترجم: اُستخوان‌گور یا اُستودانِ "سِدلِتس"، آرامگاه و نیایشگاهی است مُنحصربه‌فرد، در زیر کلیسای "همه قدّیسان" (All Saints)، واقع در شهر "کوتنا هورا"، در ناحیه‌ی بوهِمیاییِ جمهوری چک که به شکلی غریب، با استخوان‌های 40 الی 70 هزار مُرده، تزیین شده‌است. پیشنهاد می‌شود عنوان "Sedlec Ossuary" را در اینترنت جستجو کنید؛ نتایج حیرت‌انگیز خواهد بود!)

"طاعون سیاه" و "جنگ‌های هوسی"، جای خالی در گورستانِ کلیسا باقی نگذاشته‌اند! آیا می‌توانید در تخلیه‌ی گورها و چیدمان جُمجُمه‌ها در سرداب، به "اُستخوان‌جمع‌کُن"، این راهب نیمه‌نابینا، کمک کنید؟!
(توضیح مترجم: "جنگ‌های هوسی" (1434-1419 م.)، جنگ‌هایی داخلی بودند بین پیروان "یان هوس" (Jan Huss)، فیلسوف و الهی‌دان بوهِمیایی و کلیسای کاتولیک وابسته به امپراتوری روم.)

ویدیوی آموزش و گیم پلی بازی ایرانی جمجمه های سدلتس Skulls of Sedlec

اجزاء بازی
18 کارت (هر کارت، دربردارنده‌ی 2 جُمجُمه). جُمجُمه‌ها به 5 دسته تقسیم می‌شوند:
((اَشراف / رُعایا / کشیشان / عُشّاق / گُناهکاران))

واژه‌نامه
هِرَم: اُلگویی که هر بازیکن، در طول بازی، با چیدمان کارت‌هایش می‌سازد.
ردیف: یک خطّ اُفقی، مُتشکّل از 1 الی 4 کارت.
طبقه: یک خطّ اُفقی، مُتشکّل از 1 الی 4 جُمجُمه.
هم‌جوار: جُمجُمه‌هایی که یکدیگر را "لبه-به-لبه" لمس می‌کنند، "هم‌جوار" محسوب می‌شوند! جُمجُمه‌هایی که یکدیگر را صرفاً "گوشه-به-گوشه" لمس می‌کنند، "هم‌جوار" محسوب نمی‌شوند!

آماده‌سازی
کارت‌ها را "به‌پُشت" بُر زده و به 6 دسته‌ی 3 تایی تقسیم کنید؛ دسته‌ها را در یک جدول 3 × 2 چیده و "گورستان" بازی را تشکیل بدهید. یکی از "دسته"ها را انتخاب کرده و کارت روییِ آن را "رو" کنید. بازیکنی که به تازگی به زیارتِ اَهلِ قُبور رفته، بازی را شروع می‌کند!

روش بازی
بازیکنان، نوبت به نوبت، در جهت ساعت‌گرد (یعنی از راست به چپ)، بازی کرده و در هر نوبت، یکی از این 3 عملیات را انجام می‌دهند: نبش‌قبر، جمع‌آوری جُمجُمه، چیدمان.
نبش‌قبر: کارت‌های روییِ 2 تا از دسته‌های گورستان را رو کنید. اگر فقط یک دسته‌ی "رو-نشده" در گورستان هست، فقط کارت روییِ همان یکی را رو کنید! سپس یکی از کارت‌هایی را که رو کرده‌اید، انتخاب کرده و به "دست" خود اضافه کنید. (اگر در آغاز نوبت‌تان، هیچ دسته‌ی رو-نشده‌ای در گورستان نباشد، نمی‌توانید نبش‌قبر کنید!)
جمع‌آوری جُمجُمه: یکی از کارت‌های "رو-شده"ی گورستان را انتخاب کرده و به "دست" خود اضافه کنید. (اگر در آغاز نوبت‌تان، هیچ کارت رو-شده‌ای در گورستان نباشد، نمی‌توانید جُمجُمه جمع‌آوری کنید!)
شما نهایتاً می‌توانید 2 کارت در دست‌تان داشته باشید! اگر بازیکنی در آغاز نوبت‌اَش، 2 کارت در دست داشته باشد، باید حتماً عملیات "چیدمان" را انجام بدهد!
چیدمان: با رعایت قوانینِ جای‌گذاری، یکی از کارت‌های دست‌تان را در "هِرَم"تان بگذارید. (اگر در آغاز نوبت‌تان، هیچ کارتی در دست نداشته باشید، نمی‌توانید چیدمان کنید!)
یک "هِرَم کامل"، در بازی 2 نفره، شامل 9 کارت و در بازی 3 نفره، شامل 6 کارت خواهد بود. هِرَم‌های کامل همیشه به این شکل چیدمان می‌شوند:
((بازی 2 نفره // بازی 3 نفره))

قوانین جای‌گذاری
نخستین کارتِ یک هِرَم می‌تواند در هر جایی گذاشته شده و ردیف پایینیِ هِرَم را پایه‌گذاری کند. کارت‌های بعدی می‌توانند در سمت چپ یا سمت راستِ کارت‌های دیگر (کارت‌های قبلی) قرار بگیرند تا این که ردیف پایینیِ هِرَم -با حدّ اکثر 4 کارت (در بازی 2 نفره) یا حدّ اکثر 3 کارت (در بازی 3 نفره)- تکمیل شود.
ساختِ یک هِرَم، همیشه با ساختِ ردیف پایینی آغاز می‌شود ولی شما برای گذاشتنِ کارت در ردیف‌های بالاتر، مجبور نیستید ابتدا ردیف‌های پایین‌تر را کامل کنید! کارت‌ها را می‌توان در ردیف‌های بالاتر گذاشت، به شرط آن که دقیقاً در وسط فضای بالای دو کارت هم‌جوار از ردیف پایین‌تر گذاشته شوند!
کارت‌ها را نمی‌توان چرخاند! همه‌ی کارت‌های هِرَمِ یک بازیکن باید به شکل عمودی و صاف -نسبت به خود بازیکن- قرار بگیرند (کارت‌ها به هیچ وجه نباید سَر و تَه شوند)!

پایان بازی
بازی وقتی به پایان می‌رسد که همه‌ی بازیکنان، هِرَم‌های خود را کامل کنند. سپس هِرَم‌ها، امتیازشماری شده و برنده، تعیین می‌شود.

امتیازشماری
هر نوع جُمجُمه، بر اساس آخرین خواسته‌های (وصیت‌نامه‌های) درگذشتگان گرامی امتیازشماری می‌شود!:

1 امتیاز، به اِزای هر اَشراف‌زاده / رعیت در زیر!
اَشراف‌زادگان دوست دارند رُعایا و حتی سایر اَشراف‌زادگان را زیردست خود ببینند! هر اَشراف‌زاده، به اِزای هر اَشراف‌زاده‌ی دیگر یا هر رعیت در هر سطح پایین‌تر از خودش، 1 امتیاز می‌گیرد!
((اَشراف‌زاده‌ی سطح 5، 1 اَشراف‌زاده و 4 رعیت پایین‌تر از خود دارد بنابراین 5 (1+4) امتیاز دریافت می‌کند. اَشراف‌زاده‌ی سطح 3، فقط 3 رعیت را پایین‌تر از خود می‌بیند بنابراین 3 (0+3) امتیاز دریافت می‌کند. مجموع امتیاز اَشراف‌زادگان = 8 امتیاز.))

1 امتیاز
رُعایا دوست دارند دیده شوند ولی برای‌شان مهم نیست که در کجا قرار بگیرند! هر رعیت، 1 امتیاز می‌گیرد.
((3 رعیت در هِرَم هستند. مجموع امتیاز رُعایا = 3 امتیاز.))

2 امتیاز، به اِزای حضور در هر سطح!
کشیشان -که دوست دارند در همه‌جای جامعه نفوذ پیدا کنند- دل‌شان می‌خواهد در همه‌ی سطوح حضور داشته باشند! کشیشان، به اِزای هر سطحی که دست‌کم یکی از ایشان در آن حضور داشته باشد، 2 امتیاز می‌گیرند!
((کشیشان در 4 سطح (1، 2، 3 و 5) دیده می‌شوند. مجموع امتیاز کشیشان = 8 (2×4) امتیاز.))

3 امتیاز، به شرطِ جُفت شدن!
عُشّاق تمایل به جُفت شدن دارند! هر جُفت از دو عاشقِ هم‌جوار، 6 امتیاز می‌گیرند ولی هر عاشق فقط یک‌بار و فقط با یک عاشق دیگر می‌تواند جُفت شود (نه پَس...)!
((عاشقِ سطح 6، با هیچ عاشقِ دیگری هم‌جوار نیست و امتیازی نمی‌گیرد! سایر عُشّاقِ حاضر در هِرَم، 2 جُفت هم‌جوار را تشکیل داده و 12 (6×2) امتیاز می‌گیرند.))

2 امتیاز، در صورت هم‌نشینی با یک کشیش!
گناهکاران -که به دنبال رستگاری در دنیای دیگر هستند- دوست دارند هم‌نشینِ کشیشان باشند! هر گناهکار، در صورت هم‌نشین بودن با یک کشیش، 2 امتیاز می‌گیرد و در غیر این صورت، هیچ امتیازی نصیب‌اَش نمی‌شود!
((گناهکارانِ سطوح 2 و 5، با هیچ کشیشی هم‌نشین نیستند و امتیازی نمی‌گیرند! دو گناهکار سطح 3، هر کدام دست‌کم با یک کشیش هم‌نشین‌اَند. مجموع امتیازات گناهکاران = 4 (2×2) امتیاز.))

مُساوی‌شکن
در صورت تساوی، بازیکنان، امتیازِ پُراِمتیازترین (امتیازآورترین) نوع جُمجمه‌های‌شان را با هم مقایسه و -بر اَساس عدد بزرگ‌تر- برنده را تعیین می‌کنند؛ اگر تساوی باز هم برقرار بود، امتیازِ پُراِمتیازترین نوعِ جُمجُمه‌های بعدی‌شان را مقایسه می‌کنند و همین‌طور الی آخر! اگر باز هم تساوی برقرار بود، همه با هم برنده می‌شوند و جشن می‌گیرند و پایکوبی می‌کنند!

ادامه مطلبنمایش کمتر
جزئیات محصول
نظرات
بدون نظر

فهرست

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم