بازی خانوادگی روستاییان
برگردانی از بازی خارجی Villagers
شما در نقش بنیان گذاران یک روستای جدید در قرون وسطا پس از طاعون هستید.
تعداد بازیکنان: 2 تا 5 نفر
زمان بازی: حدود 40 تا 70 دقیقه
مناسب برای بازیکنان بالای 10 سال
محصولی از گروه دایس کریم Dice Cream
بازی ایرانی روستاییان Villagers
اين بازى يك بازى دهكده سازيه كه بازيكنان بايد افراد مناسب استخدام كند تا زنجيره ى توليدشون رو قویتر كنند اغذا آماده كنند انبارشون رو بزرگتر کنند، چوب و سنگ بدست بياورند وباآنها سلاح و ابزار بسازند. تا جايى كه ميتونن افراد بيشتر استخدام كند و محصـولات بيشترى بسازند و دهكده ى خود را آباد كنند!
آبادترين دهكده برنده ى بازى است!
ویدیوی آموزش و گیم پلی بازی روستاییان Villagers
معرفی:
شما در نقش بنیان گذاران یک روستای جدید در قرون وسطا پس از طاعون هستید. از دست رفتن تعدادی زیادی از مردم زندگی را برای بازماندگان سخت کرده است.چیزهایی که برای زندگی برای بسیاری از روستاییان ضروری بوده است مانند غذا، سرپناه و لباس از بین رفته اند؛ سازندگان دیگر تعمین کننده ای برای برای مواد اولیه خام خود ندارند؛ تاجران بسیاری از مشتری های خود را از دست داده اند و کشاورزان زمین ها و کارگاه های خود را از ترس طاعون رها کرده اند.
جاده پر از پناه جویانی است که دنبال یک شروع تازه می گردند.آنها به شما مراجعه میکنند تا بلکه بتوانند در زمین های شما مستقر شوند و زندگی خود را بسازند.زمین های گندم شما که جای قابل اعتمادی برای تهیه غذا برای مردم زیادی است جای خوبی برای شروع روستاست.شما با توجه به محدودیت غذا و منابع باید با هوشمندی کارگرها را انتخاب کنید.
شما می توانید افرادی را پیدا کنید که با همکاری هم توانایی های تازه ای ایجاد میکنند، غذای شما افزایش میابد و علاوه بر آن ضرفیت جدیدی برای ساخت ساختمان های جدید ایجاد می شود.
ساخت یک روستا به صورت کلی یعنی پیدا کردن افراد با مهارت های مورد نیاز، و یا حتی با مهارت هایی که به کار نمی آیند که با اموزش مجدد دوباره مفید می شوند. این اهی است که من چوب بر شدم نه راهی که انتخاب کرده بودم. اما خب مشکلی نیست.
محتویات:
5 کارت میدان روستا
5 کارت کمک بازیکنان
5 موسس
6 کارت شروع کننده جاده روستاییان
30 کارت ابتدایی روستاییان شامل : چوب برها، معدن چیان و هایرز ها
94 کارت روستاییان دیگر
2 کارت بازار
کارت شروع کننده و کارت پایان فاز کارت کشیدن
15 سکه
برای حالت تک نفره:
24 کارت رویداد
کارت کنتس و کارت دلقک
فاز ساخت و ساز
در این فاز بازیکن ها به نوبت کارت هارا از دستشان به روستایشان اضافه میکنند.وقتی یک روستایی در روستا قرار گرفت دیگر نمیشود آنرا برداشت.
بازیکنان به صورت پیشفرض میتوانند 2 روستایی از دستشان در روستا قرار دهند به علاوه 1 روستایی به ازا هر نماد سازنده در شروع فاز ساخت و ساز. اگر شما برای مثال 2 نماد سازنده داشته باشید میتوانید 4 روستایی را در روستا در فاز ساخت و ساز قرار دهید.به این حد ساخت و ساز شما می گویند. شما هرگز نمیتوانید بیش از 5 کارت در روستا در یک فاز قرار دهید حتی اگر 4 یا بیشتر نماد سازنده داشته باشید.شما میتوانید کمتر از حد ساخت و ساز خود روستایی در روستای خود قرار دهید.
بازیکنان در فاز ساخت و ساز تمام اعمال خود را در نوبت خود انجام می دهند و سپس نوبت را به نفر بعد واگذار می کنند.
در ابتدا فاز ساخت و ساز به بقیه بازیکنان بگویید که حد ساخت و ساز شما چه مقدار است.تمام روستایی هایی را که قصد ساخت آنهارا دارید را دور میدان روستا قرار دهید. این باعث می شود که بقیه بازیکنان بتوانند به راحتی متوجه شوند که شما قصد ساخت چند روستایی و چه روستایی هایی را دارید.توجه کنید که از حد ساخت و ساز خود رد نشوید.
دور نهایی:
دور نهایی یعنی هنگامی که کارت فاز دوم بازار رو شد دیگر کنتس کارت رویی دسته رزرو را نمی کشد.
برنده شدن در بازی:
در صورتی که در پایان بازی شما طلا بیشتری داشته باشید برنده بازی هستید.
حالت ابتدایی:
برای بازی راحت تر (مخصوصا در صورتی که بار اول است که بازی می کنید.)پیشنهاد می شود قوانین زیر رعایت شود:
1. تنها یک کارت رویداد در هر دور بکشید بدون توجه به کارت کنتس ار دسته رزرو.
2. کارت کنتس را به سمت بدون طلا برگردانید.
3. کارت It Was You را از دسته کارت های رویداد زمستان حذف کنید.
حالت پیشرفته:
برای بازی سخت تر مراحل زیر را انجام دهید:
1. در شروع بازی به جا 1 کارت رویداد 2 کارت رویداد بکشید.
2. کارت دلقک را از بازی حذف کنید.
3. کارت It Was You را از دسته کارت های رویداد زمستان حذف کنید.
4. به کنتس به جای 1 سکه 10 سکه بدهید.
قوانین دیگر برای حالت تکنفره:
تمام شدن کارت رویداد:
اگر گارت رویداد یکی از دسته های زمستان یا تابستان تمام شد دسته کارت های سوخته را بر بزنید و دسته جدید بسازید.
رویداد در فاز های دیگر:
بیشتر رویداد ها تا زمانی که در مرحله رویداد حل شوند کاری نمی کنند. این کارت های با کلمه Event با فونت ضخیم شروع میشوند.بقیه کارت ها مشخصا برای یک فاز خاصی هستند که نام آن فاز با فونت ضخیم در ابتدا کارت نوشته شده است.تاثیر رویداد این کارت در فازی که مشخص شده در دور پیش رو موثر است.برای مثال رویداد The Rats در فاز کارت کشیدن دور بعد موثر است. اگر شما در ابتدا بازی همچین کارت رویدادی کشیدید باید در همان دور آن را موثر کنید.
تاثیر رویداد بر جاده:
بعضی از رویداد ها به کنتس اجازه می دهد که از جاده روستایی بردارد. اگر کارت به رو برداشت جای خالی را با چپ ترین دسته پر کنید. اگر کارت برداشته شده از جاده کارت فاز بازار را رو کرد فاز بازار رسیده است ( حتی اگر فاز دوم بازار باشد و بازی تمام شود.)
رزرو خالی:
اگر شما خواستید از دسته رزرو کارت بکشید و دسته رزرو خالی بود برای مثال فکر کنید در پایان بازی کارت رویداد Conscription آمد و نیاز به دسته رزرو بود ولی خالی بود دسته کارت های سوخته را بر بزنید و دسته کارت رزرو را بسازید.
روستایی ها با سکه بر روی خود:
گاهی ممکن است کنتس از روستای شما یک روستایی را بدزدد اگر سکه ای روی آن روستایی بود به دارایی شما می رود.
موسس:
کارت موسس شما با هیچ رویدادی از روستای شما حذف نمی شود.
تمام شدن طلا:
بسیاری از رویداد ها شمارا مجبور می کنند به بانک یا کنتس طلا بدهید . اگر برای پرداخت طلا کافی نداشتید به اندازه ای که طلا دارید بپردازید.
افزونه کیک استارتر:
استفاده از افزونه کیک استاتر در حالت تکنفره پیشنهاد نمی شود زیرا بالانس بازی بهم می خورد.
روشن سازی:
روستایی بالا:بعضی از روستاییان ویژه و بعضی از کارت های رویداد به روستایی بالا اشاره می کنند که منظور بالاترین روستایی از زنجیره است که کارت دیگری رویش نیست مانند بعضی از کارت های روستاییان تکی
Apprentice: این کرت بین تمام کارت ها قرار میگیرد و در هر کجای هر زنجیره محصول میتواند قرار بگیرد. برای قرار دادن این کارت از قوانین معمولی قرار دادن کارت پیروی کنید. این کارت میتواند در روستای دیگر بازیکنان یا روستای خود شما قرار بگیرد. استفاده از این کارت یکی از نویت های ساخت و ساز شمارا می سوزاند نه دو تا. این کارت نمیتواند کارت موسس بازیکن دیگر را بدزدد. از این کارت می توان روی موسس خود استفاده کرد در صورتی که حداقل یک کارت روی کارت موسس باشد.
Monk: این کارت میتوان به جای هر روستایی استفاده شود اما تا زمانی که بااترین کارت یک زنجیره نشده باشد. از 2 Monk در یک زنجیره محصولات می شود استفاده کرد. هنگامی که این کارت در یک زنجیره محصول قرار می گیرد اگر بقیه زنجیره درست به ترتیب باشد تبدیل به کارت درست در زنجیره می شود.
اگر Apprentice یا Monk پایین ترین کارت یک دسته باشند میتوان 2 کارت روی آنها قرار داد. هرگز نباید این کارت ها کارت رویی زنجیره محصول باشند و اگر اینطور شد کارت هارا به دستتان بازگردانید.
Tinner: این کارت میتواند قفل کارت های زیادی را باز کند بدون اینکه با بازکننده آن کارت مچ باشد. این کارت را در فاز ساخت و ساز باید بازی کنید.
Agent: این کارت به اندازه سکه های روی یک کارت شما به شما سکه می دهد.شما انتخاب می کنید که کدام کارت باشد.
Paddler: این کارت به ازاء هر 2 نماد طلا 3 طلا به شما می دهد.
Wood Carver: این کارت به اندازه تمام نماد طلا روستا به شما سکه می دهد.
Horse Trader , Log Rafter , Priest: این ها نماد خود را موقع امتیاز شماری دارند. بعضی از روستاییان دو نماد روی خود دارند.پ
توضیح کوتاه یک دور بازی:
فاز کارت کشیدن:
بازیکن 2 کارت به علاوه 1 کارت به ازاء هر نماد غذا تک تک و به نوبت می کشد . فراموش نکنید که هرگز بیشتر از 5 کارت نمی توان کشید.
فاز ساخت و ساز:
بازیکنان در نوبت خود تمام اکشن هارا انجام می دهند و مانند فاز کارت کشیدن یکی یکی بازی نمی کنند.
- روستایی های خود را در روستا قرار می دهیم به اندازه 2 روستایی به علاوه 1 روستایی به ازاء هر نماد ساخت و ساز تا 5 تا
- بازیکنان میتوانند روستایی هارا به دسته ها برگردانند و روستایی پایه دریافت کنند.
- روستایی ویژه بازی کنید (کارت هایی که می سوزند جزء حد ساخت و ساز شما نیستند.)
در پایان این فاز بازیکن شروع کننده نماد شروع کننده را به بازیکن سمت چپ می دهد.
فار بازار:
اگر فاز بازار رسید بعد از فاز ساخت و ساز آنرا انجام دهید.
- وقتی دو دسته چپی کارت ها تمام شد فاز اول بازار رسیده است. طلای هر روستا محاسبه می شود. سکه هارا از روی کارت ها تکان ندهید و نماد نقره را محاسبه نکنید
- وقتی دو دسته آخر به پایان برسد فاز دوم بازار رسیده است،سکه های روی کارت هارا به دارایی منتقل کنید، نماد نقره را نیز محاسبه کنید.
نماد روستایی ها
چوب،کاه،مواد معدنی: تمام روستاییانی که این نماد را دارند جوز زنجیره محصولاتی هستند که با یک روستایی پایه شروع می شود.عموما این ها نصف روستاییان جاده هستند. نکته:روی یکی از این نماد ها تمرکز کنید
انگور،پشم،چرم:تعداد کمی روستایی با این نماد ها در بازی هستند و به جای شروع شدن زنجیره محصول با روستایی پایه با یک روستایی که از جاده برمیداریم شروع می شوند.نکته: اگر شروع به جمع کردن این نماد ها کردید بیشتر به پشت کارت بکشید.
گندم:این روستایی ها در زنجیره محصولاتی هستند که با کارت موسس شروع می شوند.توجه کنید که تنها دو کارت می شود روی کارت موسس قرار داد.تمام این دسته غذا تولید می کنند
تکی:این روستاییان جزو زنجیره ساختی نیستند اما میتوان آنهارا تنها قرارداد.
ویژه:این روستاییان قوانین مخصوص به خود را دارند که روی کارت ها چاپ شده.کارت های ویژؤه ای که می سوزند جزو حد ساخت و ساز شما نیستند.