بازی ایرانی کوادروپلیس (Quadropolis)

بازی ایرانی کوادروپلیس (Quadropolis)

تعداد نفرات بازی: ۲-۴ نفر

مدت زمان بازی: ۳۰-۶۰ دقیقه

سن بازی: بالای ۸ سال

طراح بازی: François Gandon

تولیدکننده بازی: meeple king

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

408,000 تومان

480,000 تومان

-15%

این محصول در انبار موجود نیست

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی فکری کوادروپولیس Quadropolis

رتبه کلی: ۲۴۶
رتبه بازی خانوادگی: ۲۸
تعداد نفرات بازی: ۲-۴، بهترین تعداد نفرات: ۴
مدت زمان بازی: ۳۰-۶۰ دقیقه
سن بازی: +۸ سال
درجه سختی بازی: ۲.۲۵/۵

در بازی فکری کوادروپولیس، هر بازیکن در تلاش برای ساخت یک کلان‌شهر در سرزمین کوادروپولیس است. بازیکنان در ساخت مغازه‌ها، پارک‌ها، خدمات عمومی، و دیگر سازه‌ها با هم در رقابت هستند.

بازی رومیزی Quadropolis در چهار مرحله انجام می‌شود. در ابتدای هر مرحله، بازیکنان مطابق قوانین همان مرحله، کاشی‌های بازی را در شبکه‌ای ۵در ۵، به صورت اتفاقی می‌چینند. هر بازیکن ۴معمار دارد که با شماره‌های ۱تا ۴مشخص شده‌اند. بازیکنان در هر نوبت، یکی از معماران خود را کنار یکی از ردیف‌ها یا ستون‌های صفحه‌ی بازی قرار داده، و کاشی‌ای را که به اندازه‌ی شماره‌ی آن معمار از معمار فاصله دارد، برمی‌دارند (به عنوان مثال برای معمار شماره‌ی ۴، باید چهارمین کاشی مربوط یه ردیف یا ستون انتخاب‌شده را بردارید). کاشی برداشته‌شده باید در ردیف و ستون مشخصی روی صفحه‌ی ۴در ۴شخصی هر بازیکن، که نشان‌دهنده‌ی شهر او است، قرار بگیرد. سپس منابعی که مربوط به آن کاشی است، به بازیکن داده می‌شود (این منابع ساکنین شهر یا انرژی هستند).

زمانی که بازیکنان یکی از کاشی‌ها را برمی‌دارند، تصویری جایگزنی کاشی برداشته‌شده می‌شود و بازیکنانِ دیگر نمی‌توانند معمار خود را در ردیف یا ستونی که به این تصویر منتهی می‌شود، قرار دهند. همچنین، بازیکنان نمی‌توانند معمار خود را روی معماری دیگر قرار دهند. در نتیجه، با هر نوبت بازی، انتخاب‌ها برای نفرات بعدی و همچنین خودتان محدودتر می‌شود. هرگاه تمام بازیکنان، هر چهار معمار خود را در صفحه‌ی بازی قرار دهند، مرحله به پایان رسیده، تمام کاشی‌ها جمع شده، و کاشی‌های مرحله‌ی بعد روی میز قرار می‌گیرند.

پس از چهار مرحله، بازی به پایان می‌رسد. در طول بازی، بازیکنان می‌تواند ساکنان و منابع انرژی را در صفحه‌ی خود به هر نحوی که می‌خواهند جابه‌جا کنند، تا ببینند در چه حالتی حداکثر امتیاز ممکن را دریافت خواهند کرد. در انتهای بازی، بازیکنان برای هر کدام از شش نوع سازه‌ای که امکان ساخت آن وجود دارد، بسته به این که با چه کیفتی شهرشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، امتیاز کسب می‌کنند. تنها در حالتی که ساختمان‌های مورد نظر توسط ساکنان و منابع انرژی در دسترس، فعال شده باشد، امکان کسب امتیاز از آن‌ها وجود دارد.

۱- ساختمان‌های مسکونی، بسته به ارتفاع‌شان امتیاز کسب می‌کنند.

۲- مغازه‌ها، بسته به تعداد مشتری‌هایشان امتیاز کسب می‌کنند.

۳- خدمات عمومی، بسته به این که چند منطقه از شهرتان از آن‌ها بهره می‌برند، امتیاز کسب می‌کنند.

۴- پارک‌ها، بسته به تعداد ساختمان‌های مسکونی اطرافشان امتیاز کسب می‌کنند.

۵- بندرها، بسته به بزرگترین ردیف یا ستونی که در آن بندر ساخته شده است، امتیاز کسب می‌کنند.

۶- کارخانه‌ها، بسته به تعداد مغازه‌ها و بندرهای هم‌جوارشان امتیاز کسب می‌کنند.

بعضی از سازه‌ها به صورت مستقل دارای امتیازی ویژه هستند. امتیاز ویژه‌ی این سازه‌ها به علاوه‌ی امتیازی که بازیکنان از شش نوع سازه‌ی ممکن کسب کرده‌اند، امتیاز نهایی هر نفر را مشخص می‌کند. بازیکنی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، برنده‌ی بازی خواهد بود.

بوردگیم کوادروپولیس از بازی‌های سبک خانوادگی (Family) است. از جمله مکانیزم‌های این Board Game می‌توان به Hand Management، Pattern Building، و Tile Placement اشاره کرد.



 
برگه اطلاعات
دسته بندیبازی خانوادگی، بازی استراتژیک
تعداد بازیکن۲ تا ۴ نفر
مدت زمان بازی۳۰ تا ۶۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازیمتوسط
گروه سنی۸ سال به بالا
مکانیک های بازیPattern Building, Set Collection, Tile Placement
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
جنس قطعاتمقوا، پلاستیک
كارت در بازيندارد
صفحه در بازیدارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيدارد
توكن در بازيدارد
تايل هاي مقوايي در بازيدارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out