بازی ایرانی خروج: قتل در قطار EXIT: Dead Man on the Orient Express

بازی ایرانی خروج: قتل در قطار EXIT: Dead Man on the Orient Express

این بازی را فقط یکبار می توانید بازی کنید

برگرفته از بازی خارجی EXIT: Dead Man on the Orient Express

آیا می‌توانید پیش از رسیدن قطار به مقصد، معمّای قتل را حل کنید؟

تعداد نفرات: 1 تا 4 نفر

زمان بازی: حدود 90-120دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 12 سال

محصولي از گروه  فاکس گیمز و فان تایمز

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

182,750 تومان

215,000 تومان

-15%

- +

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی ایرانی خروج: قتل در قطار EXIT: Dead Man on the Orient Express

موضوع بازی
سال 1905 میلادی است و شما، سوار بر قطار "اورینت اکسپرس" ("قطار سریع‌السّیر شرق")، در حال سفر از پاریس به استانبول هستید. یک روز صبح، جسدِ بی‌جان یکی از مسافران، به نام "اِدگار رَچینگتون" -که به تنهایی مسافرت می‌کرده- کشف می‌شود.
ظاهراً هیچ سرنخی از فردی که مرتکب جنایت شده، وجود ندارد. هر کدام از مسافران، عُذری موجّه برای شبِ جنایت دارند. هیچ‌کس حتی اقرار نمی‌کند که آقای رَچینگتون را می‌شناخته‌است! احتمالاً حلّ معمّای این جنایت، برای کارآگاه برجسته، "آشیل پوسو" -که از اتّفاق، مسافرِ همین قطار بوده‌اَند- کار سختی نمی‌بود... مُنتها خبر بَد این است که ایشان نیز بدون هیچ ردّی، ناپدید شده‌اند!
شما، دفترچه‌ی جناب پوسو را پیدا می‌کنید و می‌فهمید که ایشان احتمالاً از جنایتِ شب گذشته باخبر و حتی شاید در آستانه‌ی پیدا کردنِ قاتل نیز بوده‌اند. اکنون شما تنها اُمید برای رسوا کردنِ جنایتکار، پیش از رسیدنِ قطار به مقصد هستید. دست بجُنبانید که قطار به سرعت در حرکت است!
با همکاری یکدیگر، همه‌ی معمّاهای مُرتبط با این جنایت هولناک را حل کرده و پیش از آن‌که دیر شود، جنایتکار را به چنگال عدالت بسپارید!

نکته‌ی مهم: پیش از شروع بازی، به هیچ‌کدام از اجزاء بازی -با نگاه خریدارانه- نگاه نکنید! دفترچه را باز نکنید! نوشته‌های روی کارت‌ها را نخوانید! صبر کنید تا "بازی" به شما بگوید که چه‌کار کنید!

اجزاء بازی
86 کارت: 24 کارت معمّا / 30 کارت پاسخ / 32 کارت کُمک
2 آیتم ناشناخته / 3 برگه‌ی مُهروُموم‌شده / 1 دفترچه (دفترچه‌ی یادداشت بازرس پوسو) / 1 صفحه‌ی رمزشکن

علاوه بر این‌ها، شما به لوازمی برای نوشتن و یادداشت کردن (مداد، خودکار، ...) و البته برای پاک کردن (پاک‌کُن)، یک یا چند برگ کاغذ سفید و یک ساعت / زمان‌سنج (یا ترجیحاً کرونومتر) نیاز دارید. داشتن یک عدد قیچی هم قطعاً انجامِ بازی را برای شما آسان‌تر خواهد کرد! البته بدون قیچی هم می‌توان بازی کرد؛ کافی است هر جا که لازم شد، برای بُریدن و پاره کردن، از دست‌های مُبارک استفاده کنید!

آماده‌سازی
دفترچه‌ی بازرس و رمزشکن را -آماده- روی میز بازی بگذارید. آیتم‌های ناشناخته و برگه‌های مُهروُموم‌شده را فعلاً از جعبه خارج نکنید. کارت‌های بازی را بر اساس نوشته‌های پُشت‌شان، به 3 دسته تقسیم کنید:
کارت‌های معمّا / کارت‌های پاسخ / کارت‌های کمک

((کما کان، به‌هیچ‌وجه، به نوشته‌های روی کارت‌ها نگاه نکنید!))

صفحه‌ی بازی کجاست؟
صفحه‌ای در کار نیست! خودتان باید کشف کنید که در بازی، با چه چیزهایی سر و کار دارید و فضای بازی چگونه است! در آغاز بازی، فقط دفترچه و رمزشکن در اختیار شما هستند. با پیشرفتِ بازی، کارت‌های معمّا -که یا در تصاویر دیده می‌شوند یا در متن، مورد اشاره قرار می‌گیرند- به کار اضافه می‌شوند. اگر کارت معمّایی -در تصویری- دیده شد یا -در متنی- مورد اشاره قرار گرفت، می‌توانید کارت معمّای مربوطه را از دسته‌ی کارت‌های معمّا برداشته و نگاهی به آن بیندازید.
به همین شکل، از آیتم‌های ناشناخته و برگه‌های مُهروُموم‌شده نیز فقط وقتی می‌توانید استفاده کنید که صراحتاً گفته شود که آن‌ها را یافته‌اید؛ تا قبل از آن، بگذارید در جعبه بمانند!

رَوندِ بازی
هدف شما این است که با کمک یکدیگر، در کم‌ترین زمان ممکن، معمّای قتل را حل کنید.
این کار می‌توانست آسان‌تر باشد... اگر هر یک از قفل‌های قطار، با یک معمّا "دو-قُفله" نشده بود! به محضِ آغاز بازی، می‌توانید همه‌ی صفحات دفترچه را مطالعه کنید. با پیشرفتِ بازی، مواردی را خواهید یافت که با یک کُد رمز سه‌رقمی قفل شده‌اند. برای باز کردن این قفل‌ها، باید رمز مربوطه را کشف کرده و در صفحه‌ی رمزشکن وارد کنید. در لبه‌ی بیرونیِ رمزشکن، 10 نماد مختلف به چشم می‌خورد. هر نماد، مربوط به رمزی است که باید گشوده شود. امّا شما ابتدا باید بفهمید که کدام نماد به کدام رمز تعلّق دارد! هیچ‌ یک از جزییات نباید از نگاه‌تان دور بماند! اگر فکر می‌کنید می‌توانید رمزی را بشکنید، آن را در زیر نماد مُتناسب، واردِ صفحه‌ی رمزشکن کنید. سپس نگاهی به "دریچه"ی موجود در کوچک‌ترین دایره‌ی صفحه‌ی رمزشکن انداخته و عددی را ببینید.
این عدد، عدد کارت پاسخی را که اجازه‌ی دیدن‌اَش را پیدا می‌کنید، تعیین می‌کند. اگر رمز دُرست نباشد، باید به جستجو برای یک راه حل ادامه داده یا به سراغ معمّایی دیگر بروید. اگر رمز دُرست باشد، کارت پاسخ به شما خواهد گفت که چطور باید ادامه بدهید.

 
برگه اطلاعات
دسته بندیخانوادگی و همکاری
تعداد بازیکن۱ تا ۴ نفر
مدت زمان بازی۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازینیمه سبک
گروه سنی۱۲ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out