بازی ایرانی الحمرا (Alhambra)

بازی ایرانی الحمرا (Alhambra)

تولید توسط گروه بالون گیمز
برنده و نامزد چندین جایزه بین المللی
تعدا بازیکنان  ۲ الی ۶ نفر
زمان بازی 45 الی 60 دقیقه
مناسب برای بازیکنان بالای 8 سال
بازی طراحی شده توسط Dirk Henn

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

293,250 تومان

345,000 تومان

-15%

- +

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی ایرانی الحمرا (Alhambra)

بهترین استادان ساختمان‌ساز در کل اروپا و خاورمیانهجمع شده‌اند تا مهارت خودشان را نشان دهند. بهترین تیم سازنده را به استخدام خودتان درآورید و مطمئن شوید تا همیشه ارز کافی و رایج داشته باشید. چرا که اگر آنها  از بهترین سنگ‌تراشان شمال یا باغبانان خبره جنوب باشند، همه دستمزد مناسب می‌خواهند و اصرار بر این دارند که با ارز رایج خودشان پرداخت شود.
با کمک آنها برج‌ها ساخته می‌شوند، باغها پرورش می‌یابند، دالان ها برافراشته می‌شوند و شبستان‌ها و تالارها ساخته می‌شوند. با رقیبانتان برای ساختن  الحمرا رقابت کنید.

ویدیوی آموزش و یک دور بازی الحمرا (Alhambra)


اجزاء بازی
-    6 کاشی شروع، که فواره شیر معروف را نشان می‌دهند
-    54 کاشی ساختمان، که 6 نوع ساختمان مختلف را نشان می‌دهند. اینها اجزای مورد نیاز برای ساختن  الحمرا خودتان است. هر کاشی می‌تواند تا 3 وجه‌اش دیوار داشته باشد.
-    1 عدد بازارساختمان، که 4 مربع دارد، هر کدام برای یک کاشی ساختمان. ارز متفاوتی برای هر مربع وجود دارد.
-    1 صفحه امتیاز شماری، تا امتیاز هر بازیکن را نشان دهد
-    12 شمارنده (مهره‌های استوانه‌ای)، هر بازیکن یک شمارنده برای صفحه امتیاز شماری و یک شمارنده برای کاشی شروعش دارد.
-    108 کارت پول در چهار ارز مختلف، اینها برای خرید کاشی‌هایساختمان‌ از بازار به کار می‌رود.
-    2 کارت شمارش امیتازها، که در حین بازی  نمایان می‌شوند (داخل دست کارت پول‌ها قرار می‌گیرد)
-    6  صفحه‌ رِ‏‏زِرو کاشی‌ به همراه جدول امتیازها
-    1 کیسه
-    1 دستورالعمل بازی


هدف بازی
بازیکنانی کهدر زمان مناسب بیشترین کاشی ساختمان از هر نوع آنرا در الحمرا خود داشته باشند (در دور شمارش امتیاز‌ها) امتیاز کسب می‌کنند. مقدار امتیازشانوابسته به نوع ساختمانشان است. بازیکنان برای طولانی‌ترین دیوار ساخته شده در الحمرا امتیاز کسب می‌کنند.

امتیازات بیشتری در هر دور شمارش امتیازها بدست می‌آوردند. برنده بازیکنی است که در انتهای بازی بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد.
آماده سازی برای شروع بازی
-    به هر بازیکن کاشی شروع داده می‌شود که آنرا روبروی خود قرار می‌دهد. هر بازیکن دو شمارنده به رنگ مورد انتخابش دریافت می‌کند. یک نشانگر روی کاشی شروع و دیگری در گوشه پایین سمت چپ صفحه امتیاز شماری گذاشته می‌شود.
-    54 کاشی ساختمان را در کیسه بازی قرار دهید تا آماده شروع بازی باشید.
-    بازارساختمان را وسط میز قرار دهید و صفحه شمارش امتیازهای بازی در انتهای میز قرار دهید.
-    4 کاشی ساختمان به صورت تصادفی از کیسه بردارید و به ترتیب در چهار مربع‌ شماره گذاری شده روی صفحه‌ی بازار قرار دهید.
به هر بازیکن یک صفحه رِزِرو کاشی که رویش جدول امتیازها وجود دارد، داده می‌شود که جلوی دید خودش می‌گذارد. در جدول آن، قیمت و تعداد ساختمان‌های مختلف و امتیازهایی که از آنها می‌توان گرفت، مشخص شده است.
-    2 کارت شمارش امتیازها از دسته کارتهای پول‌ها جدا کنید و بقیه کارتها را بُر بزنید.
-    به هر بازیکن پول برای شروع بازی داده می‌شود. برای اینکار از دسته کارت پول‌ها  کارت‌ها را یکی یکی بردارید و به‌رو، جلوی بازیکن قرار دهید. تا زمانی ادامه دهید که مجموع آنها 20 یا بیشتر شود (نوع ارز آن در این مرحله اهمیتی ندارد). به همین ترتیب به بازیکنان دیگر کارت‌ پول بدهید. زمانی که به همه بازیکنان کارت‌های پول داده شد، بازیکنان کارت‌هایشان را بردارند و از این به بعد کارت‌هایشان را مخفی از دیگر بازیکنان، نگه دارند.
-    بازیکنی که کمترین تعداد کارت پول را دارد شروع کننده بازی است. اگر دو بازیکن یا بیشتر به مشترکاً کمترین کارت را داشتند، بازیکنی که مجموع پولش کمتر است شروع کننده بازی است. اگر بازهم بازیکنانی مجموع پولشان مساوی بود بازیکن جوانتر شروع کننده بازی است.
-    - در نهایت 4 کارت پول در کنار بازار ساختمانبه‌رو قرار داده می‌شود.
-    بقیه کارت پول‌ها به 5 دسته تقریباً مساوی تقسیم ‌می‌شوند. اولین کارت شمارشامتيازهارا در دسته دوم قرار دهید و دومین کارت شمارشامتيازها را در دسته چهارم قرار دهید. بعد دسته کارت‌ها را روی هم قرار دهید به این ترتیب که دسته پنجم ابتدا روی زمین قرار گیرد سپس دسته چهارم روی آن. به همین ترتیب دسته سوم، دوم و در نهایت دسته اول روی آن قرار داده شود. کل دسته به صورت رو به پایین در کنار بازار ساختمان قرار داده شود.

نحوه انجام دادن بازی
بازی در جهت عقربه‌های ساعت و آغاز آن با بازیکن شروع کننده است.
بازیکن در نوبتش یکی از این 3 کار را باید انجام دهد.
-    برداشتن پول
-    خریدن کاشی ساختمان و قرار دادن آن
-    طراحی مجددالحمرای خودتان
بعد از پایان نوبت هر بازیکن هر کارت پول یا کاشی ساختمان که برداشته شده، مجددا با کارت و کاشی‌های جدید جایگزین می‌شود. همیشه 4 کاشی ساختمان و 4 کارت پول داخل بازی باید وجود داشته باشد.

قوانین مخصوص بازی دو نفره
قوانین معمولی الحمرا تغییراتی می‌کند:
در دسته کارت‌ها از هر کارت پول 3 عدد وجود داردیکی از هر کدام را از بازی خارج کنید. در اینصورت فقط از 72 کارت پول استفاده می‌شود.
بازیکن فرضی سومی در نظر گرفته می‌شود. بیایید اسمش را برای مثال الف بگذاریم. الف در الحمرایش ساختمان نمی‌سازد اما کاشی‌های ساختمان را جمع می‌کند. الف هیچ نوبتی ندارد.
در شروع بازی 6 کاشی ساختمان از کیسه به صورت تصادفب برداشته می‌شود و برای بازیکن فرضیالفدر گوشه‌ای گذاشته می‌شود (به طوری که بقیه بازیکن‌ها آنرا ببینند).
در دور شمارش امتیازها ، الف به ازاء داشتن بیشترین ساختمان از هر نوع می‌تواند امتیاز کسب کند. البته برای دیوار امتیازی دریافت نمی‌کند.
دقیقاً بعد از دور اول امتیازشماری به الف به شیوه قبل، 6 کاشی دیگر به الف داده می‌شود که آنها هم به صورت تصادفی از کیسه کشیده می‌شوند.
بعد از دور دوم امتیازشماری بازهم به الف کاشی داده می‌شود. اینبار 6 کاشی داده نمی‌شود به جای آن یک سوم کاشی‌های که در کیسه مانده به او داده می‌شود (عدد آن به سمت کم رٌند شود).
فقط یک قانون دیگر در بازی دو نفره متفاوت است:
هر زمان که بازیکنی کاشی می‌خرد، علاوه بر اینکه می‌تواند در الحمرایش بسازد یا در صفحه رزروش قرار دهد می‌تواند آنرا به الف بدهد.

 
برگه اطلاعات
تعداد بازیکن۲ تا ۶ نفر
مدت زمان بازی۳۰ تا ۶۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازینیمه سبک
گروه سنی۸ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
كارت در بازيدارد
صفحه در بازیدارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيندارد
توكن در بازيدارد
تايل هاي مقوايي در بازيدارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out