بازی ایرانی کارکاسونه (Carcassonne)

بازی ایرانی کارکاسونه (Carcassonne)

نسخه ایرانی بازی محبوب Carcassonne با بیش از 10 میلیون نسخه فروش جهانی

از بهترین بازی های خانوادگی دنیا

تولید گروه بالون گیمز

کیفیت بالای ساخت

دارای میپل های چوبی مشابه نسخه خارجی

به همراه اکسپنشن رودخانه و راهب

طرّاح بازی: klaus jurgen wrede

ساخت شهر کارکاسون و توسعه هر چه بهتر ساختمان ها و مزارع

تعداد نفرات: 2 الی 5 نفر

زمان بازی: حدود 40 دقیقه

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

195,500 تومان

230,000 تومان

-15%

این محصول در انبار موجود نیست

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی " کارکاسونه Carcassonne " یک بازی در سبک کاشی گذاری است. در آن بازیکنان کاشی های مختلفی که هر کدام قطعه ای از یک سرزمین پادشاهی است را به صورت تصادفی برداشته و در کنار هم در وسط زمین بازی قرار می دهند. کاشی هایی که برداشته می شوند، شامل تکه ای از یک شهر، یک جاده، کلیسا، زمین کشاورزی و یا ترکیبی از آن ها میباشند. آن ها به پشت در قسمتی از زمین بازی قرار داده می شوند. هر بازیکن در نوبت خود یکی از کاشی ها را به صورت اتفاقی برداشته و با توجه به شکلی که روی آن نقش بسته است، در کنار کاشی های بازی شده قرار می دهد. شهر ها، جاده ها، زمینهای کشاورزی و غیره باید به هم متصل شوند. هیچ کدام از کاشی ها به غیر هم شکلش متصل نمی شود.
شما تعدادی آدمک با نام " میپل meeple " با رنگی خاص در اختیار دارید که پس از آنکه یک کاشی را در محل خودش قرار دادید، آن را روی کاشی مذکور قرار خواهید داد. اگر آدمک روی بخش داخل شهر قرار گیرد، نقش یک شوالیه را برای تصاحب امتیاز آن شهر بازی می کند. همینطور اگر روی قسمت جاده قرار گیرد، در نقش یک راهبان، در کلیسا نقش یک کشیش و به عنوان کشاورز در زمینهای کشاورزی به شما در کسب امتیازات مختلف کمک می کنند. اما باید توجه داشته باشید که تعداد آن ها محدود و محل انجام کار، بسیار متنوع و زیاد است. پس باید مدیریت خیلی خوبی روی آن ها داشته باشید تا بیشترین امتیاز از آن شما باشد.
در طول بازی کارکاسونه Carcassonne ، بازیکنان باید با هم در رقابتی تنگاتنگ در بدست آوردن کامل یک شهر، جاده و دیگر اماکن بازی جدال کنند. یک شهر زمانی تکمیل شده به حساب می آید که دیوارهای آن به طور کامل کشیده شده باشند و هیچ جای خالی در آن دیده نشود. آنگاه بازیکنی که بیشترین شوالیه را در آنجا دارد صاحب تمام امتیازات آن شهر است. پس باید قبل از اینکه رقیبانتان شما را از شهری که در حال ساختش هستید بیرون کنند، به فکر چاره باشید. کارکاسونه یک بازی استراتژیک است که علاوه بر دخالت کمی عنصر شانس در بازی، به تفکرات انتزاعی شما احتیاج دارد. بازی تا اتمام کلیه کاشی های بازی نشده و یا اتمام امکان حرکات قانونی بازی ادامه خواهد داشت و در نهایت بازیکنی که بیشترین امتیاز را دارد برنده خواهد بود. می توانید با این بازی در کنار دوستان و اعضای خانواده لحظات مفرحی داشته باشید.

کارکاسون شهری معروف در فرانسه است که به ساختن برج و باروهای با ابهت در قرون وسطا معروف است. دژ آن شهر با دیوارهایباشکوهی احاطه شده است و همچنان به عنوان یکی از منحصر به فردترین شهر‌های فرانسه شناخته می‌شود. در این بازی بازیکن‌ها فضاهای اطراف کارکاسون را توسعه می‌دهند. بازیکن‌ها پیروان خود را در راه‌ها، شهرها، صومعه‌ها و دشت‌ها قرار می‌دهند. افرادی که هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها را داشته باشند امتیاز‌های لازم برای پیروزی را کسب می‌کنند.

اجزای بازی و نحوه چیدن بازی

به دنیای کارکاسون خوش آمدید. دفترچه قوانین بازی به شما کمک می‌کند بازی را سریع یاد گرفته و به راحتی بتوانید برای دوستانتان توضیح دهید. چیدمان این بازی چند لحظه بیشتر وقتتون را نمی‌گیرد.

بررسی کلی و هدف بازی

خوب است که قبل از توضیح بازی هدف بازی کارکاسون را بدانید.

بازیکن‌ها به ترتیب هر کدام یک کاشی را روی میز (محل بازی کردن) قرار می‌دهند، با اضافه شدن هر کاشی (راه‌‌‌ها، شهرها، صومعه‌ها) زمین بازی ساخته می‌شود و مدام گسترش پیدا می‌کند. شما می‌توانید آدمک‌هاتون را روی کاشی‌ها قرار دهید. بر اساس اینکه آدمک‌ها که کجا قرار بگیرن آنها می‌توانند راهزن، شوالیه، صومعه‌نشین یا کشاورز شوند و به شما کمک می‌کنند امتیاز بگیرید. امتیازها فقط در حین بازی به دست نمی‌آید بلکه در انتهای بازی هم امکان به دست آوردن امتیاز وجود دارد. بعد از امتیازشماری نهایی بازیکنی که بالاترین امتیاز را دارد برنده می‌شود.

نحوه بازی

بازی با بازیکن اول شروع می‌شود و نوبت افراد بعدی به صورت ساعت‌گرد است. بازیکن در نوبت خودش اکشن‌هایی که در لیست پایین آمده را انجام می‌دهد. بعد از انجام دادن اکشن نوبت بازیکن بعدی است و به همین ترتیب بازی ادامه پیدا می‌کند. ابتدا توضیح مختصری از اکشن‌ها داده می‌شود و در ادامه اکشن‌های راه‌ها، شهرها به صورت کامل توضیح داده می‌شود.

خلاصه بازی

  1. قرار دادن کاشی

شما باید از دسته کاشی‌ها یک کاشی برداشته و در ادامه تصویر کاشی‌های بازی شده بازی کنید به طوری که شکل آن در ادامه کاشی قبلی باشد. در شرایط خیلی خاص امکانش است نتوانید کاشی را در ادامه هیچ کاشی‌ بازی کنید در این شرایط کاشی را برگردانده و کاشی دیگری بکشید.

  1. قراردادن آدمک

  • شما می‌توانید بر روی کاشی که تازه بازی کردید آدمک خود را بگذارید.

  • شما نمی‌توانید آدمک را در بخشی بگذارید که از قبل آدمکی وجود دارد.

  1. امتیاز گرفتن

  • زمانی یک راه بسته می‌شود که ابتدا و انتهای آن به یک دهکده، شهر یا صومعه رسیده باشد یا یک راه مانند لوپ (یک حلقه کامل) به خودش برسد. هر کاشی که راه کامل شده 1 امتیاز دارد.

  • زمانی شهر کامل می‌شود که دور تا دور آنرا دیوار گرفته باشد و بین آن فضای خالی وجود نداشته باشد. برای شهر کامل به ازاء هر کاشی در شهرتان 2 امتیاز و اگر علامت سپر در شهر باشد به ازاء هر یک از آنها 2 امتیاز اضافه می‌گیرید.

  • وقتی صومعه کامل می‌شود که تمام 8 کاشی اطراف آن کامل شود. به ازاء هر کاشی اطراف صومعه 1 امتیاز می‌گیرید (خود صومعه هم 1 امتیاز دارد).

  • گرفتن امتیاز همیشه در پایان نوبت بازیکن است. بازیکنی که آدمکَش در بخش کامل شده باشد امتیاز می‌گیرد.

  • بعد از گرفتن هر امتیازی آدمک بخش کامل شده را به منابع خود برگردانید.

اگر در بخش کامل شده چند آدمک وجود داشته باشد، بازیکنی که بیشترین آدمک را در آن بخش دارد امتیاز کامل را دریافت می‌کند و بازیکن‌های دیگر هیچ امتیازی نمی‌گیرند. اگر بیشترین آدمک‌ها مربوط به چند بازیکن بود یعنی تعداد آدمک‌هایشان مساوی بود، هر کدام امتیاز کامل را دریافت می‌کنند.

تمام شدن بازی و امتیازگیری نهایی
زمانی که آخرین کاشی بازی تمام شود بازی بلافاصله تمام می‌شود و بازیکن‌ها امتیاز‌های نهایی خود را حساب می‌کنند و بعد از آن برنده مشخص می‌شود.
زمانی که بازی تمام شود آدمک‌هایی که هنوز داخل بازی هستند به این صورت امتیاز می‌گیردند:
• هر راه کامل نشده به ازاء هر کاشی 1 امتیاز می‌گیرد. امتیازها مانند حین بازی‌ است.
• هر شهر کامل نشده به ازاء هر کاشی 1 امتیاز و هر علامت سپر 1 امتیاز می‌گیرد. امتیاز‌ها نصف حین بازی است.
• هر صومعه کامل نشده به ازاء کاشی‌های مجاور آن 1 امتیاز و 1 امتیاز هم بابت خود صومعه می‌گیرد. امتیازها مانند حین بازی‌ است.
• هر دشت مجاور شهرهای کامل شده 3 امتیاز می‌گیرد.
کشاورزها فقط در امتیازشماری نهایی امتیاز می‌گیردند. کشاورزها در قوانین تکمیلی (صفحه ؟) توضیح داده می‌شوند. پیشنهاد می‌شود اولین بارها بازی را بدون کشاورز بازی کنید.

رودخانه

رودخانه اولین افزونه بازی کارکاسون است. علاوه بر زیبا کردن محیط بازی شرایط شروع بازی را نیز تغییر می‌دهد.

اجزا

در این افزونه 12 کاشی رودخانه با پشت تیره وجود دارد، زمانی که با این افزونه بازی می‌کنید جایگزین کاشی شروع می‌شوند.

چیدمان بازی

کاشی‌های سرچشمه (شکلش بیاید) و دریاچه (شکلش بیاید) را جدا کنید. بقیه کاشی‌ها را بر بزنید و در دسته‌ای رو به پایین بگذارید. کاشی دریاچه را در زیر دسته و کاشی سرچشمه را روی دسته بگذارید.

راهب
راهب دومین افزونه بازی است که درون جعبه قرار دارد.
در این افزونه با باغچه‌ها آشنا می‌شویم.
اجزا و چیدمان بازی
این افزونه شامل 5 مهره راهب در رنگ‌های مختلف است. هر بازیکن یک مهره راهب رنگ خودش را دریافت می‌کند.
نحوه بازی
1- قرار دادن کاشی
کاشی صومعه یا باغچه را طبق قوانین قبلی بازی می‌کنید.
2- قرار دادن آدمک یا راهب
وقتی کاشی صومعه یا باغچه را بازی کردید می‌توانید آدمک یا راهب خودتون را بازی کنید. آدمک می‌تواند در جاهایی که در قبل توضیح داده شده بازی شود اما مهره راهب فقط می‌تواند روی صومعه یا باغچه که تازه بازی کردید قرار گیرد.
3- امتیاز گرفتن راهب
اگر صومعه یا باغچه که روی آن راهب را قرار دادید در مجاورت هشت کاشی باشد شما 9 امتیاز مانند قوانین عادی صومعه دریافت می‌کنید. باغچه‌ها دقیقا مانند صومعه‌ها امتیاز می‌گیرند با این تفاوت که فقط مهره راهب می‌تواند روی آن قرار گیرد.
راهب یک قابلیت خاص دیگر نیز دارد. در نوبتتان در اکشن دوم خود (قرار دادن آدمک) اگر آدمکی را بازی نکنید می‌توانید مهره راهب خود را بردارید و امتیازی به ارزش همان زمان دریافت می‌کنید (همانند امتیازشماری نهایی صومعه). در امتیازشماری نهایی هم راهب‌ها به همین ترتیب امتیاز می‌گیرند.

 
برگه اطلاعات
دسته بندیبازی خانوادگی، بازی استراتژیک
تعداد بازیکن۲ تا ۵ نفر
مدت زمان بازی۳۰ تا ۶۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازیمتوسط
گروه سنی۸ سال به بالا
مکانیک های بازیArea Control / Area Influence, Tile Placement
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
جنس قطعاتمقوا، چوب
كارت در بازيندارد
صفحه در بازیدارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيدارد
توكن در بازيدارد
تايل هاي مقوايي در بازيدارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out