قلعه، یک بازی رومیزی دونفره است که داستان یک محاصره را نقل می کند. بازیکنان در این بازی، ارتش دو طرف مخالف را هدایت می کنند: یکی به دفاع از قلعه می پردازد و دیگری هر چه سریعتر قصد ورود به آنرا دارد. صفحه بازی به خودی خود، فضای قلعه و اراضی تحت محاصره اطراف آن را نشان می دهد که نیروهای دشمن در آن قرار می گیرند و به سوی دیوارهای قلعه می آیند.
تعداد سربازها در نیروی دفاعی قلعه کم است، در حالی که ارتش مهاجمان از شماره بی نیاز است. در هر نوبت، جنگ عملی ناگزیر است. مهاجمان ادوات جنگی می سازند، سرباز بدست می آورند، به آن ها آموزش می دهند و از جادوی سیاه برای پیروزی استفاده می کنند. ضمنا، گروه مدافعان، دیوارهای قلعه را بازسازی می کنند، توپ ها جنگی می سازند، سربازهایشان را آموزش می دهند و هر کاری برای حفظ قلعه از دستشان بر می آید دریغ نمی کنند.
اگر پیش از هفتمین دور بازی، ارتش مهاجمان بتوانند دیوار دفاعی را بشکنند و وارد قلعه شوند پیروز میدان خواهند بود، در غیر این صورت نیروهای دفاعی برنده بازی هستند.
یک نکته قابل ذکر در این نسخه از بازی وجود ده کارت ماموریت برای مهاجمین و ده کارت طرح ریزی مخفی برای مدافعان است. هر ماموریت، مهاجمین را برای انجام کار خاصی تشویق می کند و هر کارت طرح ربزی مخفی هم برای مدافعین یک راه مختلف برای مقابله با مهاجمین فراهم می کند.
مشخصات
- دسته بندی
- بازی جنگی، بازی استراتژیک
- تعداد بازیکن
- ۲ نفره
- مدت زمان بازی
- ۶۰ تا ۹۰ دقیقه
- پيچيدگي و سختي بازی
- سنگین
- گروه سنی
- ۱۰ سال به بالا
- مکانیک های بازی
- Action Point Allowance System, Area Control / Area Influence, Point to Point Movement, Variable Player Powers
- نیاز به زبان انگلیسی
- کم ( نوشته های جزئی و براحتی قابل یادگیری)
- جنس قطعات
- چوب، مقوا، پلاستیک
- كارت در بازي
- دارد
- صفحه در بازی
- دارد
- تاس در بازي
- ندارد
- مهره و آدمك در بازي
- دارد
- توكن در بازي
- دارد
- تايل هاي مقوايي در بازي
- دارد
- مجسمه هاي مينياتوري در بازی
- دارد