بازی هفت رونین Seven Ronin

بازی ایرانی هفت رونین (بازبازی) Seven Ronin

جنگجویان اسرارآمیز، بر گذرگاه‌های کوهستانی، سایه‌ی وحشت می‌افکنند...

برگرفته شده از بازی خارجی 7Ronin

تعداد نفرات: 2 نفر

زمان بازی: حدود 30-15دقیقه

مناسب برای بازیکنان بالای 14سال

محصول گروه باز بازی

طراحان بازی: "مارِک میدِل" و "پیوتْر استانکیه‌ویچ"

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

194,650 تومان

229,000 تومان

-15%

این محصول در انبار موجود نیست

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی هفت رونین Seven Ronin

"7 رونین" بُردگیمی است نامتقارن برای 2 بازیکن. یکی از بازیکنان، به هیأت سرکرده‌ی گروه نینجاها درآمده و تلاش می‌کند با حمله به روستا و غارت انبارهای روستاییان، مایَحتاج گروه خود را تأمین کند. بازیکن دیگر، نقش رهبر "7 رونین" را بازی می‌کند که تمام تلاش‌شان را برای حفاظت از روستاییان بی‌دفاع می‌کنند. وظیفه‌ی شما این است که نیروهای نه چندان پُرتعداد خود را با دیدی استراتژیک آرایش داده و در نقاطی به دشمن ضربه بزنید که  انتظارش را نمی‌کِشد! برای پیروزی، باید از قابلیت‌های رونین‌ها یا مناطق مختلف روستا بهره گرفته و تا جای ممکن، تحرّکات و برنامه‌های دشمن را پیش‌بینی کنید. هر دو جبهه باید سریع عمل کنند... مدافعان در هر دور، نسبت به دور قبل، ضعیف‌تر می‌شوند ولی مهاجمان نیز تا ابد وقت ندارند و باید پیش از آن‌که برف سنگین زمستانی، گذرگاه‌های کوهستانی را مسدود و پناه بُردن به قلعه‌شان را غیرممکن کند، روستا را ترک کنند...
آیا شهامتِ عدّه‌ای اندک، بر تیزچنگیِ گروهی بزرگ چیره خواهد شد؟ باید صبر کرد و دید...

نخستین دانه‌های برف که به آرامی بر لبه‌ی بام‌ها آب می‌شدند، خبر از آمدنِ زمستان می‌دادند.به لطفِ آب و هوای عالی و یک سالِ زراعی فوق‌العاده، انبارهای غذای روستا، مملو از کیسه‌های برنج، سبزیجات آبدار و ماهی‌های نمک‌سود‌شده‌ی رودخانه‌های کوهستانی بودند...امّا روستاییان می‌دانستند که پیش از آنکه سرمای زمستان، بر خانه‌های‌شان سایه بیفکند، همه‌ی این نعمات، از دست خواهند رفت! هر سال، گروهی از"نینجا"ها، جنگجویانی اسرارآمیز که در مکانی ناشناخته در قلب کوهستان پنهان بودند، برای چپاولِ محصولات زراعی و پُرکردن انبارهای خود، به روستا سرازیر می‌شدند...

امّا پس از سال‌ها سکوت و تماشای مظلومانه‌ی غارتگریِ بی‌رحمانه‌ی نینجاها، کدخدای روستا بر آن بود تا بگوید "دیگر کافی است"! او ابتدا مردُمانَش را به ایستادگی در برابر مُهاجمان سیاه‌پوش تهییج کرد و سپس همه‌ی پولی را که می‌توانست -که البته زیاد نبود و چند سکّه‌ای بود که از معامله با شهر همسایه به دست آمده بود- جمع کرده و اُمید به یاریِ سامورایی‌هایی بست که ممکن بود ندای کمک‌خواهیِ او را پاسخ بگویند...

ندا، پاسخ داده شد... امّا نه از سوی سلحشورانی شریف که از سوی "رونین"هایی درهم‌شکسته، سربازانی بی‌فرمانده که تشنه‌ی بازپس‌گیریِ شرافتِ ازدست‌رفته وگرسنه‌ی یک وعده غذای گرم بودند! کدخدا،با ایشان پیمانی بست و همه‌ی پولی را که داشت به علاوه‌ی خوراک و سرپناهی برای روزهای سرد زمستان، در اِزای ایستادگی در برابر نینجاها و محافظت از مردم روستا، به ایشان وعده داد...

اینک و پس از یک بلاتکلیفیِ چند هفته‌ای در انتظارِ حمله‌ی نینجاها، کدخدا در آستانه‌ی پشیمانی از تصمیمی است که اتّخاذ کرده‌است -اشتهای هفت جنگجوی مزدور، سیری‌ناپذیرو دست‌درازیِ گاه و بی‌گاه‌شان به دختران روستا، آزاردهنده است... و در چنین شرایطی، به سختی بتوان کلامی درباره‌ی شهامت ایشان بر زبان آورد! اکنون بارشِ برف شدّت گرفته‌است؛ در کم‌تر از دو هفته، همه‌ی گذرگاه‌های کوهستان بسته شده و عبور از آن‌ها غیرممکن خواهد شد. اگر مهاجمان سیاه‌پوش، اندیشه‌ی هجوم در سر داشته باشند، به زودی دست‌به‌کارخواهند شد...

آیا رونین‌ها وظیفه‌ی خود را به درستی انجام خواهند داد؟ آیا چنان مقاومتی نشان خواهند داد که مُهاجمان از خیرِ پُر کردنِ انبارهای‌شان گذشته و به مخفی‌گاه‌شان برگردند؟ یا نینجاها آن‌ها را در هم کوبیده و خاک روستا را به توبره خواهند کشید؟! باید صبر کرد و دید...

اجزاء بازی
1 کتابچه‌ی قوانین / 1 صفحه‌ی روستا / 2 نقشه‌ی جنگی/ 2 حفاظ / 7 کاشی رونین
1 کاشی سرکرده‌ی نینجاها / 50 نشانگر چوبی نینجا / 7 نشانگر چوبی رونین / 2 نشانگر معبد / 1 نشانگر چوبی زمان

نگاهی به بازی
"7 رونین"، بُردگیمی است شکل‌گرفته بر مبنای استراتژیِ فریب دشمن و بصیرت جنگی، در پس‌زمینه‌ی ژاپن فئودال سَده‌های میانه. یکی از بازیکنان، نقش سرکرده‌ی گروه نینجاهای اسرارآمیز -این جنگجویان خلوت‌نشین- را که می‌خواهند انبارهای غذای روستاییان را غارت کنند، ایفا می‌کند. بازیکن دیگر، رهبری 7 رونین را بر عهده می‌گیرد؛ 7 سامورایی بی‌ارباب که برای دفاع از روستا اَجیر شده‌اند. بازیکنان باید تلاش کنند در طرّاحی نقشه‌های جنگی، پیش‌بینی حرکات حریف و اتّخاذ بهترین تصمیمات در شرایط پیش‌آمده، بر یکدیگر برتری یابند.

هدف بازی
بازیکنی که نقش سرکرده‌ی نینجاها را ایفا می‌کند -و او را با نام "مهاجم" می‌شناسیم- در صورتی برنده‌ی بازی خواهد شد که روستا را به تصرّف خود در آورد؛او این کار را با بیرون انداختن همه‌ی 7 رونین از بازی یا با اِشغال 5 منطقه از 10 منطقه‌ی روستا(بجُز "چمنزار")انجام خواهد داد. بازیکنی که رهبریِ رونین‌ها را بر عهده دارد -و او را با نام "مدافع" می‌شناسیم-برای برنده شدن، باید با حذف همه‌ی نشانگرهای نینجا از صفحه‌ی بازی و از"ذخیره‌ی نینجای مهاجم"یا با دوام آوردن تا پایان دور هشتم، جایی که نینجاها مجبور به عقب‌نشینی و بازگشت به پناهگاه کوهستانی‌شان می‌شوند، از روستاییان حمایت کند.

"چمنزار"و بازیکن مهاجم
چمنزار، بخش استثنایی صفحه‌ی روستاست زیرا در پیشگاهِ قوانین بازی و در هنگام اِعمال قابلیت‌های ویژه‌ی شخصیت‌ها، یک منطقه‌ی روستایی محسوب نمی‌شود! هرگز نمی‌توان این منطقه را اشغال کرد؛قابلیت ویژه‌اَش، در گام 3 از "مرحله‌ی مبارزه" اِعمال نمی‌شود و"سقف استقرار نیرو" نیز ندارد.
مهاجم، در "مرحله‌ی طرح نقشه" -بدون توجه به "سطح تهدید" در دور جاری-می‌تواند فقط و فقط 1 نشانگر نینجا در چمنزاربگذارد. مهاجم،به اِزای هر نشانگر نینجای حاضر در چمنزار در آغاز مرحله‌ی طرح نقشه، می‌تواند مخفیانه یکی از مناطق روستا را انتخاب کرده و 1 نشانگر نینجا بیش‌تر از سقف استقرارِ منطقه در آن بگذارد (این حرکت، سقف استقرار نیرو را در منطقه، 1 واحد بالا می‌بَرد). اگر نشانگرهای نینجای بیش‌تری در چمنزار باشند، مهاجم می‌تواند تصمیم بگیرد که سقف استقرار نیرو را در یک منطقه بالا ببَرد یا در چند منطقه‌ی مختلف. او به زبان نمی‌آورَد که می‌خواهد سقف استقرار نیرو را در کدام منطقه بالا ببَرد؛صرفاً نشانگرهای نینجای اضافه را در صفحه‌اَش می‌گذارد، حفاظ‌اَش را برمی‌دارد و همه‌ی نشانگرهای نینجا را -طبق معمول- به صفحه‌ی روستا می‌فرستد.
به بیانی دیگر، اگر مهاجم، در دور جاری، 1 نشانگر نینجا در چمنزار داشته باشد، می‌تواند در دور بعد، سقف استقرار نیرو را در یکی دیگر از مناطق (به انتخاب خودش) بالا ببرد.

"چمنزار"و بازیکن مدافع
مدافع نمی‌تواند هیچ نشانگر رونینی در چمنزاربگذارد مگر آنکه دستِ‌کم 1 نشانگر نینجا -از قبل- در آن موجودباشد؛ یعنی در دور نخست بازی و در هنگام استقرار نیروها، مدافع بایدچمنزار را نادیده بگیرد زیرا مهاجم هنوز فرصت نداشته نینجایی در آن بگذارد!
اگر مدافع، در گام 1 از مرحله‌ی طرح نقشه،1 نشانگر رونین در چمنزار گذاشته باشد، در گام 2، آن را به صفحه‌ی روستا منتقل می‌کند و بلافاصله همه‌ی نشانگرهای نینجا را-حتی نشانگری را که به تازگی  و در همین دور، در آن منطقه گذاشته شده- از چمنزار خارج کرده و از بازی حذف می‌کند؛او این نشانگرها را مستقیماً به "ذخیره‌ی عمومی"می‌فرستد، نه به کاشی رونین.
به بیانی دیگر، هیچ کدام از رونین‌های فرستاده‌شده به چمنزار، به واسطه‌ی نشانگرهای نینجایی که از آن‌جا خارجمی‌شوند، زخمی برنمی‌دارد!
سایر قوانینِ "چمنزار" را در صفحه‌ی ؟؟مطالعه کنید.

چیدمان ابتدایی و آماده‌سازی
1) به شکل توافقی، "مهاجم" و "مدافع" را تعیین کنید.
2) صفحه‌ی روستا را در وسط میز (محوطه‌ی) بازی بگذارید.
3) نشانگر زمان را در پایین‌ترین خانه‌ی ردیف زمان (مشخّص‌شده با عدد "1") بگذارید.
4) هر بازیکن، نقشه‌ی جنگی و حفاظ خود را دریافت کرده و صفحه را -به شکلی که حریف نتواند ببیند- در پُشت حفاظ پنهان می‌کند.
5) مهاجم، 40 نشانگر نینجا -ذخیره‌ی نینجای اوّلیه‌اَش را- دریافت کرده و در کنار حفاظش، روی کاشی سرکرده‌ی نینجاها می‌گذارد -به شکلی که مدافع، در هر لحظه از بازی (به استثنای مرحله‌ی طرح نقشه) بتواند ببیند که چند نینجا باقی مانده‌اند. سایر نشانگرهای نینجا را در گوشه‌ای بگذارید -این "گوشه"،ذخیره‌ی عمومی شما خواهد بود و شما هر نشانگر نینجای بِلا-استفاده‌ای را در آن خواهید گذاشت. بعضی وقت‌ها، مهاجم، برای تقویتِ ذخیره‌ی نینجای خود یا برای زخم زدن به رونین‌ها، نشانگرهایی را از ذخیره‌ی عمومی برداشت خواهد کرد.
6) مدافع، 7 کاشی رونین و 7 نشانگر رونین را برداشته و در کنار حفاظ خود می‌گذارد -به شکلی که مهاجم، در هر لحظه از بازی بتواند ببیند که هر رونین، چند زخم برداشته‌است.
7) نشانگرهای معبد را در کنار صفحه‌ی روستا بگذارید.
8) حالا برای بازی کردن آماده‌اید...!

 
برگه اطلاعات
دسته بندیخانوادگی و استراتژی
تعداد بازیکن۲ نفره
مدت زمان بازیکمتر از ۳۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازیسبک
گروه سنی۱۴ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
كارت در بازيدارد
صفحه در بازیدارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيدارد
توكن در بازيدارد
تايل هاي مقوايي در بازيدارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out