بازی ایرانی ماینکرفت: سازندگان و زیستگاه ها (Minecraft: Builders & Biomes)

بازی ایرانی ماینکرفت: سازندگان و زیستگاه ها (Minecraft: Builders & Biomes)

برگرفته از بازی Minecraft: Builders & Biomes

تعداد نفرات: 2 الی 4 نفر

زمان بازی: حدود 30-60 دقیقه

مناسب برای 10 سال به بالا

طراح بازی:  Ulrich Blum

محصول گروه Mr.Gamer

اطلاعات بیشتر

کاهش قیمت !
نو

548,250 تومان

645,000 تومان

-15%

- +

انتخاب برای مقایسه

 
اطلاعات بیشتر

بازی ایرانی ماینکرفت (Minecraft: Builders & Biomes)
سازندگان و زیستگاه ها


در ماین کرفت: سازندگان و زیستگاه ها (بایوم ها)، بازیکنان با کاوش در جهان ماورایی، بلوک های معدنی به دست آورده و سازه های تماشایی بنا می کنند.
برای برنده شدن، ساخت و ساز خود را با دقت برنامه ریزی کنید و از خود در مقابل ماب ها دفاع نمایید.


چیدمان:
64 کاشی ساخت و ساز و ماب را بُر زده و در 16 دسته ی 4 تایی و در یک فضای 4 در  4 به پشت بچینید. فاصله ای بین دسته کاشی ها برای عبور کاراکتر ها در نظر بگیرید.
16 توکن اسلحه ی سفید رنگ را بر زده و دور تا دور فضای 16 تایی کاشی ها به گونه ای به پشت بچینید که در نهایت یک فضای 6  در 6 داشته باشید.
انبار بلوک ها را در نزدیکی زمین بازی و در دسترس همه ی بازیکنان قرار دهید. ابتدا دیواره ها را به هم متصل کرده و آن را بر روی صفحه ی زیرین بلوک ها قرار دهید. حالا فضای ایجاد شده را به صورت رندوم با 64 بلوک بازی شامل: 16 بلوک چوبی (قهوه ای)، 14 بلوک شنی (کِرِم)، 12 بلوک سنگی (خاکستری)، 10 بلوک آبسیدین (مشکی) و 12 بلوک زمردی (سبز) پر نمایید. سازه را به آرامی تکان دهید تا تمام بلوک ها روی هم قرار گرفته و یک مکعب بزرگ را تشکیل دهند. سپس دیواره های اطراف را بالا بکشید تا انبار در دسترس همه قرار گیرد.
هر بازیکن یکی از 4 رنگ قرمز، آبی ، زرد یا سبز را انتخاب کرده و یک صفحه ی بازی و وسایل همرنگ آن را برمی دارد. وسایل، شامل یک پایه، یک تجربه شمار و 5 توکن رنگی اسلحه (1شمشیر سنگی، 1شمشر چوبی و 3 سیب زمینی سمی) است.

تجربه شمار خود را روی عدد 0 (صفر) صفحه ی بازی خود قرار دهید و با دریافت امتیاز، آن را دور صفحه حرکت دهید.
5 توکن اسلحه ی خود را بُر زده و در یک دسته، به پشت قرار دهید.
یک کاراکتر برای خود انتخاب کرده و در پایه قرار دهید و وسط زمین بازی بگذارید.

نکته: می توانید کاراکتر خود را روی توکن های خالی کاراکتر، نقاشی کنید.

بین هردو بازیکن یک سِت از کارت های امتیازدهی A، B و C را بگذارید.
 

 آموزش و یک دور بازی بازی فکری ماین کرافت (Minecraft Buildersbiomes):


نحوه ی انجام بازی
آخرین فردی که در ماینکرفت زمرد پیدا کرده باشد شروع کننده ی بازی خواهد بود. اگر تردید دارید، جوانترین بازیکن، بازی را آغاز کند.
هر بازیکن در نوبتش می تواند 2 عملیات (اَکشن) متفاوت انجام دهد. توجه داشته باشید که یک عملیات (اَکشن) را نمی توانید 2 بار انجام دهید. وقتی 2 عملیات (اَکشن) شما به پایان رسید بازی به صورت ساعتگرد ادامه پیدا می کند.
بازی، شامل 3 فاز امتیازگیری می باشد که در انتهای فاز سوم بازیکنی که بیشترین امتیاز را با حرکت تجربه شمار خود به دست آورده باشد، برنده ی بازی خواهد بود.
عملیات (اَکشن ها)
جمع آوری بلوک ها
می توانید 2 بلوک از انبار بلوک ها بردارید و توجه داشته باشید بلوک هایی قابل انتخاب هستند که سطح رویی و دو وجه پهلویی آن ها آشکار شده باشد. مهم نیست بلوک هایی که این شرایط را دارند در چه لایه ای از مکعب بزرگ قرار گرفته اند. بعد از انتخاب بلوک هایتان آن ها را کنار صفحه ی بازی خود قرار دهید.
نکته:
بلوک های زمردی (سبز) می توانند به جای تمام بلوک ها به کار برده شوند.
در هنگام انتخاب بلوک از انبار، مکعب بزرگ را آزادانه بچرخانید تا به تمام وجوه آن تسلط داشته باشید.

کاوش در دنیای ماورایی
می توانید کاراکتر خود را در زمین بازی و در تقاطع های ایجاد شده بین کاشی ها و یا توکن های اسلحه به میزان 0 (صفر)، 1 یا 2 خانه حرکت دهید. هیچ گاه کاراکتر خود را بر روی کاشی ها یا توکن ها قرار ندهید.
سپس 4 کارت اطراف خود را در صورتی که به پشت بودند رو کنید.
نکته:
یک تقاطع می تواند توسط چند بازیکن اشغال شود.
در طول بازی ممکن است برخی از دسته های کاشی ها و توکن های اسلحه ها به اتمام برسند. با این حال باز هم بازیکنان باید در بین تقاطع های فرضی حرکت نمایند.
ساخت و ساز
برای اینکه بتوانید سازه ای را بسازید، کاراکتر شما باید دقیقا پهلوی کارت سازه ی مورد نظر قرار داشته باشد. بلوک های مورد نیاز در ساخت یک سازه در گوشه ی پایین سمت راست کارت نشان داده شده اند و اگر مواد مورد نیاز سازه را داشته باشید، با برگرداندن آن ها به جعبه ی بازی می توانید آن سازه را از آن خود نمایید.
بلوک زمردی (سبز) می تواند به جای هر نوع بلوک دیگری به کار برده شود.
کارت سازه ی انتخابی خود را می توانید در هر جای صفحه ی بازیتان قرار دهید.
برخی از کارت های سازه ها دارای چنین علامتی در گوشه ی بالای سمت راست خود هستند:  که با ساخت این سازه ها مقدار تجربه ی مشخص شده در آن کارت را فورا به دست می آورید و تجربه شمار خود را در صفحه تان جلو می برید.
نکته:
سازه ها می توانند در هر زیستگاهی (بایوم) بنا شوند، به این معنا که به طور مثال مجبور نیستید کارت جنگل را حتما در زیستگاه جنگل صفحه ی بازیتان قرار دهید ولی از طرف دیگر برای به دست آوردن امتیاز بیشتر بهتر است که ویژگی مشترکی بین زیستگاه های مجاور هم در نظر بگیرید که در قسمت امتیاز گیری بیشتر توضیح داده شده است.
شما حتی می توانید یک سازه را با قرار دادن کارت مربوط به آن روی کارت سازه ای دیگر بنا کنید.
جنگیدن با یک ماب
تمام کارت های زمین بازی، سازه نبوده و برخی از آن ها ماب (هیولا) هستند. اگر کاراکتر شما پهلوی یک ماب قرار بگیرد می توانید جنگیدن با آن ماب را انتخاب کنید. برای این نبرد ابتدا باید توکن های اسلحه ی خود را به پشت بُر زده و سپس 3 تای آن ها را رو کنید و سپس مجموع قلب های توکن های رو شده را با قلب های کارت ماب مقایسه نمایید. سیب زمینی های سمی هیچ قدرتی ندارند.
اگر مجموع قلب های مشخص شده روی توکن های اسلحه تان برابر یا بیشتر از قلب های کارت ماب بود شما آن ماب را شکست داده اید و از آن خود کرده اید. همچنین فورا تجربه ی مشخص شده در کنار   رادریافت می کنید.
اگر مجموع قلب های رو شده تان کمتر باشد، ماب در همان مکان باقی می ماند.
اگر در اطراف شما چند ماب حضور دارند ابتدا باید مابی را که می خواهید با آن بجنگید تعیین کنید و سپس توکن های اسلحه تان را رو کنید.
پس از پایان نبرد توکن های اسلحه ی رو شده را دوباره به دست خود برگردانید.
اگر مابی را شکست داده اید آن را به پشت، کنار صفحه ی بازی خود قرار دهید.
دو نوع ماب در بازی وجود دارد:
 کارت های مابی که دارای چنین علامتی هستند را می توان در ازای یک عملیات (اکشن) اضافه معامله کرد. برای این کار ابتدا در نوبتتان دو عملیات (اکشن) متفاوت خود را انجام دهید، سپس می توانید هر تعداد از این نوع کارت را که دارید به جعبه  باز گردانید و به ازای هر کدام، یک عملیات (اکشن) اضافه دریافت کنید. این عملیات (اکشن) می تواند تکراری باشد.
 کارت های مابی که چنین علامتی دارند را تا انتهای بازی نگه دارید و سپس براساس آن چه در صفحه ی بازی خود چیده اید امتیاز دریافت نمایید. به طور مثال، بازیکنی که چنین کارتی دارد، در انتهای بازی به ازای هر زیستگاه جنگلی در صفحه ی بازیش 2 امتیاز دریافت می کند.
جزئیات بیشتر، در قسمت امتیازگیری توضیح داده شده است.
جمع آوری اسلحه
برای به دست آوردن یک اسلحه، کاراکتر شما باید پهلوی آن قرار بگیرد. پس از آن که اسلحه ای را از آن خود کردید، توکنش را با دسته ی توکن های اسلحه تان بُر بزنید.
نکته:
شما در هر زمانی اجازه دارید تا به توکن های اسلحه ی خود نگاهی بیندازید تا شانس خود را در نبرد با یک ماب محک بزنید. بعد از نگاه کردن به توکن هایتان حتما آن ها را بُر بزنید.
اسلحه ها با قدرت های ویژه:
 کمان:هرگاه توکن کمان را رو کنید، این شانس را دارید که یک توکن اضافه ی اسلحه رو کنید. اگر بیش از یک توکن کمان داشته باشید، شانس این را خواهید داشت تا در یک دست، 4، 5یا 6 توکن اسلحه رو کنید.
 شخم زن طلایی: در طول یک نبرد به محض رو کردن یک شخم زن طلایی 2 تجربه به دست می آورید.
 کلنگ سنگی: به محض رو کردن این توکن در طول یک نبرد، می توانید طبق قوانین، یک بلوک از انبار بلوک ها بردارید.
 TNT: با رو شدن این توکن شما می توانید انتخاب کنید که آیا مایل به منفجر کردن آن هستید یا نه.اگر آن را منفجر کنید 5 قلب روی توکن برای شما محاسبه شده و این توکن به جعبه ی بازی برمی گردد و دیگر قابل استفاده نیست، ولی در صورتیکه از آن استفاده نکنید دوباره به دست شما برمی گردد.
امتیاز گیری
چه زمان وقت امتیاز گیری است؟
فاز A (بایوم ها یا زیستگاه): فاز اول امتیاز گیری زمانی اتفاق می افتد که آخرین بلوک از لایه ی اول مکعب بزرگ برداشته شود. مهم نیست مکعب هایی نیز از لایه های بعدی برداشته شده باشند. بازیکنی که آخرین مکعب لایه ی اول را بردارد نوبت خود را تکمیل کرده و سپس امتیازگیری آغاز می شود.
فاز B (جنس سازه): این فاز نیز زمانی آغاز می شود که لایه ی دوم بلوک های مکعب بزرگ تمام شوند.
فاز C (کاربری سازه): این فاز نیز با تمام شدن لایه ی سوم بلوک های مکعب بزرگ آغاز می شود و در این هنگام بازی تمام خواهد شد. مهم نیست در لایه ی زیرین چیزی باقی مانده باشد، به محضی که آخرین بلوک لایه ی سوم برداشته شود بازی خاتمه می یابد.
نکته:
اگر کارت مابی در دست دارید که می خواهید برای به دست آوردن عملیات (اکشن) اضافه، آن را معامله کنید، حتما در نوبت خود این کار را انجام دهید حتی اگر شما آن فردی هستید که پایان دهنده ی هر کدام از فازهای بازی است.
ممکن است در حالتی که بازیکنی با معامله ی کارت های مابش عملیات (اکشن) اضافه دریافت می کند، چند لایه بلوک، همزمان به اتمام برسند که در این حالت پس از پایان نوبت آن بازیکن، مراحل امتیاز گیری به ترتیب انجام می شود.

پایان بازی
پس از امتیازگیری در 3 فاز، وقت آن است که به محاسبه ی امتیاز ماب هایی بپردازید که چنین علامتی دارند:  
شما با توجه به علامت روی کارت و آنچه در صفحه ی بازیتان دارید امتیاز کسب می کنید.
 
قوانین بازی برای مبتدی ها
اگر بازیکن مبتدی هستید یا با بچه ها بازی می کنید، می توانید با تغییراتی قوانین بازی را ساده تر کنید. مثلا می توانید در فازهای امتیاز شماری به اتصال بایوم ها اهمیتی نداده و هر بایومی که مشخصه ی مدنظر شما را دارد، در هر جای صفحه به حساب آورید. این کار باعث می شود بازیکنان احتیاج به تحلیل کمتری در چیدمان بایوم ها در صفحه ی بازیشان داشته باشند.
نکته: حتی می توان ترکیبی از قوانین ساده و اصلی را در بازی اجرا نمود. مثلا بازیکنان خردسال از قوانین ساده پیروی کنند و بزرگسالان برطبق قوانین اصلی بازی امتیاز دریافت کنند.

 
برگه اطلاعات
تعداد بازیکن۲ تا ۴ نفر
مدت زمان بازی۳۰ تا ۶۰ دقیقه
پيچيدگي و سختي بازیسبک
گروه سنی۱۰ سال به بالا
نیاز به زبان انگلیسیبی نیاز
كارت در بازيدارد
صفحه در بازیدارد
تاس در بازيندارد
مهره و آدمك در بازيدارد
توكن در بازيدارد
تايل هاي مقوايي در بازيدارد
مجسمه هاي مينياتوري در بازیندارد
مقایسه 0

No products

To be determined Shipping
0 تومان Total

Check out